Gå til innhold

Sesjon

Gjest snart sesjon

Anbefalte innlegg

Gjest snart sesjon
Skrevet

Hva foregår under sesjon?

Og hva gjør man mens man venter?

Og er det tillat å ha noen der som "selskap" mens man venter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typiske aktiviteter under sesjon:

*venting

*se på rekrutteringsfilmer fra de ulike avdelingene

*venting

*pisseprøve (husk å drikke noe før du kommer dit)

*IQ-tester fra 1949

*venting

*legesjekk (svært overfladisk)

*fylle ut et par skjema

*samtale med sesjonsbefalet om hvilke avdelinger du kunne tenke deg å havne i, hvis du faktisk skulle bli innkalt.

Disse ønskene har en tendens til å bli ignorert.

Skrevet

Glemte de andre spørsmålene.

Mens du venter kan du stirre litt i veggen. Det er sjelden noe annet å gjøre der, blir jo litt køståing og slikt. Ikke forvent servering.

Tror det er lite taktisk å ha med mamma. Andre personer kan vel kanskje gå an, men jeg tror det ville være svært lite formålstjenlig.

Gjest snart sesjon
Skrevet

Typiske aktiviteter under sesjon:

*venting

*se på rekrutteringsfilmer fra de ulike avdelingene

*venting

*pisseprøve (husk å drikke noe før du kommer dit)

*IQ-tester fra 1949

*venting

*legesjekk (svært overfladisk)

*fylle ut et par skjema

*samtale med sesjonsbefalet om hvilke avdelinger du kunne tenke deg å havne i, hvis du faktisk skulle bli innkalt.

Disse ønskene har en tendens til å bli ignorert.

Vet du om det går greit å ha med en kamerat som egentlig ikke skal på sesjon? Sånn for venteperioden :) He he...hørtes kjedelig ut... Vil uansett ikke inn i militæret.

Skrevet

Vet du om det går greit å ha med en kamerat som egentlig ikke skal på sesjon? Sånn for venteperioden :) He he...hørtes kjedelig ut... Vil uansett ikke inn i militæret.

Joda, der er det fint. Sønnen min koste seg skikkelig. Han var på Setermoen. Han fikk til og med middag med dessert hver dag og mange nye kompiser.

Skrevet

Joda, der er det fint. Sønnen min koste seg skikkelig. Han var på Setermoen. Han fikk til og med middag med dessert hver dag og mange nye kompiser.

Koselig plass ja. Det er en grunn til at det på skiltet utenfor står "stedet Gud glemte og djevelen forlot".

Men, men, trivdes i grunnen i militæret jeg også (var ikke på setermoen riktignok), mest fordi jeg klarte å karre til meg en brukbar stilling der.

Skrevet

Koselig plass ja. Det er en grunn til at det på skiltet utenfor står "stedet Gud glemte og djevelen forlot".

Men, men, trivdes i grunnen i militæret jeg også (var ikke på setermoen riktignok), mest fordi jeg klarte å karre til meg en brukbar stilling der.

Min dro like gjerne til Kosovo etterpå så godt likte han seg. Og så slapp han hun masete mora si for en lang periode ;o)

Skrevet

Tror ikke det er særlig nyttig å ha med noen, med mindre du vil at vedkommende skal kjede seg like mye som deg. Risikoen er at han må sitte å vente en annen plass, eller så blir han kjørt gjennom sesjonen han også "siden han likevel er der" :)

Militæret er ikke så ille som de vil ha det til. Er bare snakk om å lære seg å manipulere systemet godt nok.

Gjest snart sesjon
Skrevet

Tror ikke det er særlig nyttig å ha med noen, med mindre du vil at vedkommende skal kjede seg like mye som deg. Risikoen er at han må sitte å vente en annen plass, eller så blir han kjørt gjennom sesjonen han også "siden han likevel er der" :)

Militæret er ikke så ille som de vil ha det til. Er bare snakk om å lære seg å manipulere systemet godt nok.

Har ingen tvil om at militæret ikke er ille, men er ikke noe for meg. Tror du det er muligheter for å slippe unna? vet du hvordan?

Høres ut som du kan litt om det.

Skrevet

Min dro like gjerne til Kosovo etterpå så godt likte han seg. Og så slapp han hun masete mora si for en lang periode ;o)

Var kanskje derfor jeg også trivdes :)

Skrevet

Har ingen tvil om at militæret ikke er ille, men er ikke noe for meg. Tror du det er muligheter for å slippe unna? vet du hvordan?

Høres ut som du kan litt om det.

Sånn som forsvaret er i dag, er det ikke store faren for at du blir innkalt.

Ikke prøv på noe "glupt" under sesjonen, som å lyve på deg en skavank eller oppnå status som tilbakestående på iq-testen. Sesjonsfolka er hyperallergiske mot slikt, og det øker faktisk sjansen for å bli innkalt ganske betraktelig etter det jeg har sett.

Gjest snart sesjon
Skrevet

Sånn som forsvaret er i dag, er det ikke store faren for at du blir innkalt.

Ikke prøv på noe "glupt" under sesjonen, som å lyve på deg en skavank eller oppnå status som tilbakestående på iq-testen. Sesjonsfolka er hyperallergiske mot slikt, og det øker faktisk sjansen for å bli innkalt ganske betraktelig etter det jeg har sett.

En faktisk kneskade er ikke å lyve ihvertfall :) Opererte for to dager siden og fjernet endel av menisken. Men det healer seg jo da :)

Men har jo allergi og astma i tillegg.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Du behøver ikke bekymre deg for sesjonen. Sønnen min overlevde fint, og klagde ikke etterpå. Da kan det ikke ha vært altfor grusomt. Bare kjedelig.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Snakk heller med de andre som er på sesjon da vel! Ville ikke utsatt noen kamerat for den ventinga der!

Skrevet

En faktisk kneskade er ikke å lyve ihvertfall :) Opererte for to dager siden og fjernet endel av menisken. Men det healer seg jo da :)

Men har jo allergi og astma i tillegg.

Slapp jeg =)

Men det var fordi jeg var 175 høy og 47 kg med spiseforstyrrelse =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...