Gå til innhold

Frivillig arbeider.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at flere steder, f.eks. bo og omsorgssenter som tilhører Kirkens Bymisjon har folk som jobber frivillig.

Vil det si at dem jobber helt gratis?

Hva med reisepenger?

Videoannonse
Annonse
fuji1365380447
Skrevet

Helt gratis, for å hjelpe andre mennesker. Uten reisepenger.

Ja, det er faktisk sant at noen mennesker gjør det helt gratis.

Dronningen1365380764
Skrevet

Jeg har jobbet frivillig hos røde kors. Du legger ut for reiseutgifter selv. Det er så pass populært å jobbe frivillig at det er nok av folk, selv om det alltid er behov for flere. Det er et veldig givende arbeid og det anbefales på det varmeste.

Skrevet

Helt gratis, for å hjelpe andre mennesker. Uten reisepenger.

Ja, det er faktisk sant at noen mennesker gjør det helt gratis.

Utrolig :-) (neida)

Men man får vel kost i slike situsjoner?

"..........................."

Skrevet

Utrolig :-) (neida)

Men man får vel kost i slike situsjoner?

"..........................."

Jeg regnet med at det var slik. Jeg synes bl.a Kirkens Bymisjon gjør så mye bra på bl.a et bo og omsorgssenter jeg har ei tante, på dagsenteret.

Har tatt kontakt med dette stedet og skal snakke med dem nærmere til uka.

Synes det høres veldig interessant ut, det å kunne hjelpe til der, vise omsorg for medmennesker.

Skrevet

Man får dekket reisepenger og litt attåt.

Ok, sikkert et givende arbeid. Noen kroner ekstra hadde ikke vært å forakte, men kan tenke meg å gjøre en innsats uansett.

I gode perioder blir dagene lange, sitter veldig mye her.....ved PC'n Bra vi har den forresten!

God helg!

Skrevet

Svigermor jobber helt gratis en gang i uken på det lokale sykehjemmet. De har noe de kaller tirsdagsbord, og da lager de noe god og spennende mat, og pynter fint, og så synger de litt og koser seg.

Svigermor stortrives med dette og sier at det gir henne mye.

Skrevet

Ok, sikkert et givende arbeid. Noen kroner ekstra hadde ikke vært å forakte, men kan tenke meg å gjøre en innsats uansett.

I gode perioder blir dagene lange, sitter veldig mye her.....ved PC'n Bra vi har den forresten!

God helg!

Hvis du vil gjøre noe som gir noen få kroner, så er støttekontakt en god ide. Det er vanlig at brukeren får innvilget 16 timer pr mnd. Det kan være barn i familier med behov for litt avlastning, funksjonshemmede/psykisk utviklingshemmede, voksne med psykiske lidelser osv. Kort og godt personer som kan trenge litt hjelp med å komme seg ut på ting, det være seg å gå på cafe, kino, i butikker, på idrettsarrangementer, eller helt andre ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...