Gå til innhold

Gardinlengde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pusset opp stua fra "bunnen" av, og nå er snaaaart tiden inne for å skaffe gardiner! *glede seg* Men - hvor lange skal de være?

Vi har byttet ut en vegg på 8 meter med fem store vinduer og en dør. Nydelig utsikt, som vi ikke vil skjule for mye av, men må nok ha litt gardin mellom vinduene...tror jeg.

Vinduene er 60 cm over gulvet, og 1.40 høye. Er det best/riktigst/finest med gardiner som går helt ned til gulvet, eller kan de gå rett under blomsterbrettet?

Hva med stuedøren? "Skal" en ha gardiner der også? eller kan jeg la den være uten? (sikkert vanskelig å si noe generelt om da, men...;-))

Har hunder som sikkert kommer til å stryke inntill gardinene, så er redd det blir mye pels på de hvis de rekker til gulvet. Men er gardiner i karm-høyde helt _ut_, får jeg heller støvsuge og vaske de ofte!

Hva synes dere er finest?

Videoannonse
Annonse
Tvillingmamma
Skrevet

Vi har en stue med 6 store vinduer fra gulv til tak over en hel vegg. Det er ingen dør ut på den veggen. Da vi flyttet inn hang det gardiner mellom vinduene. Vi fikk overta de da de passet godt inn. Men de var et mareritt å stryke etter vask, så jeg ville ha noe enklere. Da endte jeg opp med gardiner kun i hver ende. Nå er det veldig åpent hos oss, litt uvant til å begynne med, men nå trives vi med det. Gardinene går forøvrig helt ned til gulvet.

Synes du skal prøve litt uten, evt låne noen prøvergardiner og henge opp i hver ende. Se om du virkelig trenger mellom vinduene. Da blir det billigere å skifte gardiner også, hvis man ikke har så mange lengder...

Skrevet

Jeg ville tatt helt ned til gulvet, det ser finest ut.

Har det i stua her, lyse gardiner langs nokså store vinduer.

Har også nok, så det er mulig å trekke for når det blir mørkt.- Da blir det ikke så mye innsyn, og det ser veldig koselig ut fra utsiden også; med lys som skinner gjennom de lyse gardinene.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...