Sofapus Skrevet 22. oktober 2004 Skrevet 22. oktober 2004 Noen som har positive og seriøse erfaringer med bruk av krom mot søtsug? 0 Siter
Mistera Skrevet 22. oktober 2004 Skrevet 22. oktober 2004 Ja, synes absolutt at det hjelper. ok, et godt råd, men hva er det som inneholder korm da? Nyskjerrig ja! 0 Siter
tiliti Skrevet 22. oktober 2004 Skrevet 22. oktober 2004 Dersom du i bunn og grunn har mangel på krom vil det hjelpe. Gi det 2-4 uker, og du må nesten kutte ned på sukkeret samtidig siden sukker ofte fyller kroppens krom-"reservoar" (sukker er lettere tilgjengelig for kroppen). Hvis du fremdeles har like stor sukkerlyst etter dette ville jeg heller sett i andre retninger (blodsukkersvigninger? Feil kosthold?). 0 Siter
Gemini Skrevet 22. oktober 2004 Skrevet 22. oktober 2004 ok, et godt råd, men hva er det som inneholder korm da? Nyskjerrig ja! Krom finnes i noen matvarer, men jeg tar krom-kapsler jeg. Se http://www.dinkost.no/wsp/dinkost/webon.cgi?func=show&table=PUBLISH&func_id=227&parent=227&template=faglig_cont for info om hvilke matvarer som inneholder krom, og hvordan krom påvirker kroppen. 0 Siter
tiliti Skrevet 22. oktober 2004 Skrevet 22. oktober 2004 ok, et godt råd, men hva er det som inneholder korm da? Nyskjerrig ja! Krydder (feks svart pepper), skalldyr, ølgjær, hele hvetekorn, hvetekim, mørk sirup, nøtter, hvetemel, artisjokker, salvie, sjampinjonger, asparges, svisker, rosiner, sukkerrør inneholder krom. Men det største problemet er at behandlingen av disse ofte ødelegger krom'et slik at kroppen ikke får tatt det opp. 0 Siter
Sofapus Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Skrevet 22. oktober 2004 Ja, synes absolutt at det hjelper. Hvor mye tar du om dagen? 0 Siter
Gemini Skrevet 22. oktober 2004 Skrevet 22. oktober 2004 Hvor mye tar du om dagen? Har nylig startet med krom igjen, etter lang tids pause. Derfor tar jeg flere nå i starten, gjerne 3-4 for dagen. Men skal etter hvert gå ned til 2 tenker jeg. I går og halve dagen idag var jeg på reise, og tok ikke med meg krom-kapslene mine. Merket det virkelig utpå dagen idag, skikkelig fysen på søtt... At jeg var trøtt og sliten hjalp selvsagt heller ikke på... 0 Siter
Sofapus Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Skrevet 22. oktober 2004 ok, et godt råd, men hva er det som inneholder korm da? Nyskjerrig ja! Finnes egne tabletter i helsekosten 0 Siter
mauren Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 En venninne av meg hadde god effekt av krom. Hun hadde fortsatt lyst på søtt, men i stedet for å spise en hel sjokoladeplate var det nok med en rute. 0 Siter
Mistera Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Har nylig startet med krom igjen, etter lang tids pause. Derfor tar jeg flere nå i starten, gjerne 3-4 for dagen. Men skal etter hvert gå ned til 2 tenker jeg. I går og halve dagen idag var jeg på reise, og tok ikke med meg krom-kapslene mine. Merket det virkelig utpå dagen idag, skikkelig fysen på søtt... At jeg var trøtt og sliten hjalp selvsagt heller ikke på... Jeg må sikkert bare prøve dette her! Har en liten pause på p-sprøyta, og da går alt, og da mener jeg alt ned på høykant:) 0 Siter
Gjest 3338 Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Assistenten min sier at kanel hjelper mot høyt blodsukker og lyst på sukker. 0 Siter
Gemini Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Jeg må sikkert bare prøve dette her! Har en liten pause på p-sprøyta, og da går alt, og da mener jeg alt ned på høykant:) Fibertabletter (eks. Vital Fiber) fra apotek/helsekost kan også hjelpe, det har en viss mettende effekt, og er jo bra for magen. 0 Siter
Sofapus Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Skrevet 23. oktober 2004 Assistenten min sier at kanel hjelper mot høyt blodsukker og lyst på sukker. Assistenten din ? 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Det hjelp i hvert fall for exen min. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.