Gå til innhold

Krom mot sukkerlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har positive og seriøse erfaringer med bruk av krom mot søtsug?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, synes absolutt at det hjelper.

ok, et godt råd, men hva er det som inneholder korm da?

Nyskjerrig ja!

Skrevet

Dersom du i bunn og grunn har mangel på krom vil det hjelpe.

Gi det 2-4 uker, og du må nesten kutte ned på sukkeret samtidig siden sukker ofte fyller kroppens krom-"reservoar" (sukker er lettere tilgjengelig for kroppen).

Hvis du fremdeles har like stor sukkerlyst etter dette ville jeg heller sett i andre retninger (blodsukkersvigninger? Feil kosthold?).

Skrevet

Nyskjerrig ja!

Krydder (feks svart pepper), skalldyr, ølgjær, hele hvetekorn, hvetekim, mørk sirup, nøtter, hvetemel, artisjokker, salvie, sjampinjonger, asparges, svisker, rosiner, sukkerrør inneholder krom. Men det største problemet er at behandlingen av disse ofte ødelegger krom'et slik at kroppen ikke får tatt det opp.

Skrevet

Ja, synes absolutt at det hjelper.

Hvor mye tar du om dagen?

Skrevet

Hvor mye tar du om dagen?

Har nylig startet med krom igjen, etter lang tids pause. Derfor tar jeg flere nå i starten, gjerne 3-4 for dagen. Men skal etter hvert gå ned til 2 tenker jeg.

I går og halve dagen idag var jeg på reise, og tok ikke med meg krom-kapslene mine. Merket det virkelig utpå dagen idag, skikkelig fysen på søtt... At jeg var trøtt og sliten hjalp selvsagt heller ikke på...

Skrevet

Nyskjerrig ja!

Finnes egne tabletter i helsekosten

Skrevet

En venninne av meg hadde god effekt av krom. Hun hadde fortsatt lyst på søtt, men i stedet for å spise en hel sjokoladeplate var det nok med en rute.

Skrevet

Har nylig startet med krom igjen, etter lang tids pause. Derfor tar jeg flere nå i starten, gjerne 3-4 for dagen. Men skal etter hvert gå ned til 2 tenker jeg.

I går og halve dagen idag var jeg på reise, og tok ikke med meg krom-kapslene mine. Merket det virkelig utpå dagen idag, skikkelig fysen på søtt... At jeg var trøtt og sliten hjalp selvsagt heller ikke på...

Jeg må sikkert bare prøve dette her!

Har en liten pause på p-sprøyta, og da går alt, og da mener jeg alt ned på høykant:)

Skrevet

Assistenten min sier at kanel hjelper mot høyt blodsukker og lyst på sukker.

Skrevet

Jeg må sikkert bare prøve dette her!

Har en liten pause på p-sprøyta, og da går alt, og da mener jeg alt ned på høykant:)

Fibertabletter (eks. Vital Fiber) fra apotek/helsekost kan også hjelpe, det har en viss mettende effekt, og er jo bra for magen.

Skrevet

Assistenten min sier at kanel hjelper mot høyt blodsukker og lyst på sukker.

Assistenten din ? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...