Gå til innhold

To like mailadresser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nettopp en mail (spam) fra en avsender med nøyaktig samme mailadresse som jeg har selv ([email protected]).

Nå lurer jeg på hvordan dette kan skje. Jeg går ut fra at forholdet kan føre til både komplikasjoner og misbruk.

Jeg har i den senere tid mottatt en god del spam, kanskje dette er grunnen.

Jeg har rapportert saken til Tele2.

Bør jeg skifte mailadresse?

Videoannonse
Annonse
IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg sjekker _all_ mail på server før jeg laster det ned på maskinen. Ingen mail med (selv kjente) bare fornavn eller etternavn slipper ned. Jeg får ca. 50 spam i døgnet.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Man kan visstnok "fake" avsenderadresser.

Det er vel ikke så mye å bry seg om. Bare ignorer det.

Skrevet

Dette kan tyde på virus eller spyware. Sjekk maskinen din med relevante programmer.

Skrevet

Det er mulig pga måten en e-post er bygd opp på. From-feltet i en mail er rent kosmetisk og kan endres til hva som helst hvis en vet hvordan. Virus og visse programmer brukt av spammere kan gjøre slikt.

Den egentlige adressen e-posten kommer fra kan du finne hvis du leser meldingskilden. I outlook finner du denne ved å høyreklikke på e-posten, velge egenskaper og detaljer. Den genuine adressen er da den som står på linjen med "Return-path:" (oftest øverst).

Den falske adressen står bak "From:" lenger nede i kilden.

Skrevet

Takk til dere som har kommet med tips og gode råd.

Til informasjon, så har jeg "alt" av forholdsregler mot virus, dessuten MailWasher.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...