Gå til innhold

UDI skal nå ta stilling til om mannen skal utvises.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har varig oppholdstillatelse så får han bli, men blir dømt for bedrageri, forfalskning og til å betale gjelden sin. Synes det er bedre enn å utvise han og la han slippe straff.

Skrevet

Hvis han har varig oppholdstillatelse så får han bli, men blir dømt for bedrageri, forfalskning og til å betale gjelden sin. Synes det er bedre enn å utvise han og la han slippe straff.

Et stort TJA. Forholdene er ikke alvorlige nok til at han må sone. Han lever sikkert på sosialen, så gjelden må vi ta oss av. Vi kan jo ta fra han leligheten, men da begynner han vel å kjøre trikk.

En enveisbillett til Mogadishu er en bedre løsning, om du spør meg.

Skrevet

Et stort TJA. Forholdene er ikke alvorlige nok til at han må sone. Han lever sikkert på sosialen, så gjelden må vi ta oss av. Vi kan jo ta fra han leligheten, men da begynner han vel å kjøre trikk.

En enveisbillett til Mogadishu er en bedre løsning, om du spør meg.

Nei ikke gjelden alene, men en forfalskning av papirer og hvis mannen har norsk pass så er han og blir en nordmann og må straffes etter gjeldende regler.

Skrevet

Nei ikke gjelden alene, men en forfalskning av papirer og hvis mannen har norsk pass så er han og blir en nordmann og må straffes etter gjeldende regler.

Han skal vel straffes likt uavhengig av om han er norsk statsborger eller ei?

Hvis han derimot er utlending vil han vanligvis bli utvist (i tillegg) ETTER endt soning.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Han skal vel straffes likt uavhengig av om han er norsk statsborger eller ei?

Hvis han derimot er utlending vil han vanligvis bli utvist (i tillegg) ETTER endt soning.

Med vennlig hilsen

Han kan ikke bli utvist hvis han er norsk statsborger og må stille opp for domstolene. Hvis han ikke er norsk statsborger kan han bli utvist øyeblikkelig.......

Skrevet

Han kan ikke bli utvist hvis han er norsk statsborger og må stille opp for domstolene. Hvis han ikke er norsk statsborger kan han bli utvist øyeblikkelig.......

Det er jo det jeg skriver, bare at jeg påpeker at det vanlige er at man må sone først, og så bli utvist.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er jo det jeg skriver, bare at jeg påpeker at det vanlige er at man må sone først, og så bli utvist.

Med vennlig hilsen

Ja men det virker som nå at de kan utvise før soning for å spare de norske fengslene.

Skrevet

Ja men det virker som nå at de kan utvise før soning for å spare de norske fengslene.

Hei,

Det *kan* de nok, men det vil isåfall være idioti. Man sier jo: "Kom til Norge, begå hvilken kriminalitet dere vil, og få en gratis flybillett med hjem på kjøpet".

Jeg synes ikke at noen skal slippe unna, uten straff. Loven bør være lik for alle. Dessuten så har Norge en plikt til å straffe kriminelle, og ikke bare slippe dem løs i andre land.

Til gjengjeld synes jeg at utvisning i mange slike saker er tull.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Det *kan* de nok, men det vil isåfall være idioti. Man sier jo: "Kom til Norge, begå hvilken kriminalitet dere vil, og få en gratis flybillett med hjem på kjøpet".

Jeg synes ikke at noen skal slippe unna, uten straff. Loven bør være lik for alle. Dessuten så har Norge en plikt til å straffe kriminelle, og ikke bare slippe dem løs i andre land.

Til gjengjeld synes jeg at utvisning i mange slike saker er tull.

Med vennlig hilsen

Jeg er helt enig med deg der, men det er fakta at mange blir utvist for å spare fengselsstraffen i Norge. Det er mange uforståelige saker i norsk innvandringspolitikk.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg der, men det er fakta at mange blir utvist for å spare fengselsstraffen i Norge. Det er mange uforståelige saker i norsk innvandringspolitikk.

Ja, dessverre så er mange av politikerene så redde for populismen på høyresiden at de begår slikt idioti.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, dessverre så er mange av politikerene så redde for populismen på høyresiden at de begår slikt idioti.

Med vennlig hilsen

Bare se på Carl I. Hagen.............

Skrevet

Bare se på Carl I. Hagen.............

Jo, men han er en av de som er mer på å skremme folk til å begå disse overgrepene. Man pisker opp en stemning (slik de gjorde i Tyskland på 1930 tallet) og det går på rettssikkerheten løs.

Det er ikke Norge (eller noen annet land) verdig.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jo, men han er en av de som er mer på å skremme folk til å begå disse overgrepene. Man pisker opp en stemning (slik de gjorde i Tyskland på 1930 tallet) og det går på rettssikkerheten løs.

Det er ikke Norge (eller noen annet land) verdig.

Med vennlig hilsen

Nei, men det skjer både i Norge og mange andre land, og derfor er det ikke rettferdigheten som styrer.

Skrevet

"Kom til Norge, begå hvilken kriminalitet dere vi, og få en gratis leilighet/møbler/tv/mat og ølpenger på kjøpet."

Å sitte og tviholde på kriminelle asylsøkere må være toppen på idioti.

Skrevet

"Kom til Norge, begå hvilken kriminalitet dere vi, og få en gratis leilighet/møbler/tv/mat og ølpenger på kjøpet."

Å sitte og tviholde på kriminelle asylsøkere må være toppen på idioti.

Poenget var vel heller at de skal behandles likt som alle andre - dvs. straffes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...