Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid brukte folk her på å ta lappen? Antall kjøretimer og sånt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange timer jeg brukte har jeg egentlig ikke oversikt over.

Men det tok 5 mnd å ta lappen. Øvelseskjørte en god del utenom kjøretimene også.

Skrevet

Hvor mange timer jeg brukte har jeg egentlig ikke oversikt over.

Men det tok 5 mnd å ta lappen. Øvelseskjørte en god del utenom kjøretimene også.

Ok.

Jeg skal begynne snart, har aldri fått tid til å gjøre det før nå, selv om det er år og dag siden jeg ble 18 :)

Har bestilt en pakke med alt det obligatoriske og 6 kjøretimer, men regner vel med å måtte ta flere timer enn dette.

Skrevet

Ok.

Jeg skal begynne snart, har aldri fått tid til å gjøre det før nå, selv om det er år og dag siden jeg ble 18 :)

Har bestilt en pakke med alt det obligatoriske og 6 kjøretimer, men regner vel med å måtte ta flere timer enn dette.

mere enn 6 timer må du nok regne med ja. Statestikken sier at det normale er 25-30 kjøretimer.

Skrevet

Jeg begynte i april, fikk lappen i juli.

Hadde rundt 20-25 vanlige timer (det var mye i forhold til andre jeg kjente), og det som var obligatorisk for 5 år siden. (Mye mindre enn i dag.)

Kosta vel rundt 20 000 kr eller litt mer. Men, det har blitt mye dyrere i dag. Jeg betalte 290 kr per time (45 minutter), mens jeg nå hører om folk som betaler 450 kr og sånn...

Skrevet

Jeg hadde 8 timer, men det var i 73. Datter kjørte opp for 14 dager siden og hun greide seg med 10 timer (glattkjøring/mørkekjøring kom i tillegg)

Skrevet

Jeg hadde en hel haug og jeg brukte et år. Jeg hatet det og er fremdeles en av dem som hater å kjøre bil selv etter 30 år. Men gjør det likevel nesten hver dag og kjører som et svin uansett.

Forøvrig betalte jeg 50 kr for hele sulamitten.

Skrevet

Jeg hadde en hel haug og jeg brukte et år. Jeg hatet det og er fremdeles en av dem som hater å kjøre bil selv etter 30 år. Men gjør det likevel nesten hver dag og kjører som et svin uansett.

Det var billi, vasket du kopper eller?...;)

Skrevet

Det var billi, vasket du kopper eller?...;)

Nei, jeg fikk det innvilget gjennom trygdekontoret og den gangen var egenandelen 50 kr :o) Det samme som en time kostet på sjåførskolen.

Skrevet

Nei, jeg fikk det innvilget gjennom trygdekontoret og den gangen var egenandelen 50 kr :o) Det samme som en time kostet på sjåførskolen.

Jeg fikk også lappen innvilget gjennom trygdekontoret og jeg betalte ingenting. Fikk absolutt alt dekket.

Skrevet

Jeg fikk også lappen innvilget gjennom trygdekontoret og jeg betalte ingenting. Fikk absolutt alt dekket.

Det er mye som er forandret på 35 år når det gjelder trygd og hjelpemidler. Selv om det ikke er så mange år siden jeg tok lappen som 35 :o)

Skrevet

Brukte ca 35 timer..dritkjedelig & dyrt (350 timen tror jeg det var utover pakketilbudet). Syntes heller ikke det var nødvendig med de 6-8 siste timene (følte som om han bare ville ha pengene), menmen...kjørte da prikkfritt opp i det minste selv om jeg følte det var på høy tid :P

Gjest Dyrt men nødvendig
Skrevet

Tre måneders tid tenker jeg det tok for poden min! Fire, fem timer utenom det obligatoriske var det som skulle til. Det lønner seg å øvelseskjøre mye med foreldre før en begynner kjøretimer. Nå har en jo til og med lov til å kjøre med passasjerer i baksetet, så da kan bare ynglingen kjøre når familien skal på tur eller besøk. Istedenfor å kjøre poden til skolen, kan poden kjøre og du sitte ved siden av. Daglig trening gir gode resultater. Ikke minst blir lappen MYE billigere.

Skrevet

Jeg hadde 8 timer, men det var i 73. Datter kjørte opp for 14 dager siden og hun greide seg med 10 timer (glattkjøring/mørkekjøring kom i tillegg)

Hm, kjørte hun noe med dere da (øvelseskjøring), eller kun på kjøreskole?

Skrevet

Jøss:) Det må jeg si. En stund siden eller ?:) hehe

Betaler 9000 kr for pakka hos Svein Svendsen, Sandvika.

Skrevet

Tre måneders tid tenker jeg det tok for poden min! Fire, fem timer utenom det obligatoriske var det som skulle til. Det lønner seg å øvelseskjøre mye med foreldre før en begynner kjøretimer. Nå har en jo til og med lov til å kjøre med passasjerer i baksetet, så da kan bare ynglingen kjøre når familien skal på tur eller besøk. Istedenfor å kjøre poden til skolen, kan poden kjøre og du sitte ved siden av. Daglig trening gir gode resultater. Ikke minst blir lappen MYE billigere.

Joa, men vi har bare bil med automat, og det frarådes jo å øvelseskjøre med automatgir dersom man skal ha lappen på manuelt gir..

Eier forresten halvparten av bilen, så det er på høy tid at jeg får lappen jeg og, hehe

Skrevet

Ah! Deilig da

Skrevet

Hva skal til for å få dette?

Skrevet

Jøss:) Det må jeg si. En stund siden eller ?:) hehe

Betaler 9000 kr for pakka hos Svein Svendsen, Sandvika.

28 år, tror jeg.

Skrevet

Hva skal til for å få dette?

Du må nok være ute av stand til å gå nesten. Du må i hvert fall ikke kunne klare å gå mer enn et par hundre meter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...