Åsemor Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Har et Canon Ixus 500 kamera... Der er det en meny hvor jeg kan velge auto roter, av eller på. Jeg har den på, men bildene roterer ikke! Kjenner en som hadde et canon ixus kamera for noen år siden, og der kom bildene riktig vei med en gang hvis man holdt kameraet på høykant når man knipset. Må jeg gjøre noe mer for at det skal funke eller? 0 Siter
Sør Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 En autoroter er vel en 3-4 åring som man lar være alene i huset i ca 20 minutter. Vips! så er det rotet overalt! Med vennlig hilsen 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 24. oktober 2004 Skrevet 24. oktober 2004 Hei Åsemor, jeg har ikke Ixus, men jeg har sjekka dette på et fotorelatert forum, og svaret lyder: Ixus roterer ikke billederne, den tilføjer et EXIF-tag, hvori der står hvordan billedet skal vende. Det er langt fra alle programmer der understøtter dette, så det smarteste er at foretage en tabsfri rotering umiddelbart efter billederne er overført til computeren. Brug et program der roterer billederne. Jeg mener at det medleverede overførselsprogram fra Canon gør det. Jeg brugte selv Cam4You, der også gør det: http://jpegclub.org/cam4you/ 0 Siter
Åsemor Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Skrevet 24. oktober 2004 Hei Åsemor, jeg har ikke Ixus, men jeg har sjekka dette på et fotorelatert forum, og svaret lyder: Ixus roterer ikke billederne, den tilføjer et EXIF-tag, hvori der står hvordan billedet skal vende. Det er langt fra alle programmer der understøtter dette, så det smarteste er at foretage en tabsfri rotering umiddelbart efter billederne er overført til computeren. Brug et program der roterer billederne. Jeg mener at det medleverede overførselsprogram fra Canon gør det. Jeg brugte selv Cam4You, der også gør det: http://jpegclub.org/cam4you/ Takk for svar. Roterer bare i den bilde-visningsgreia til windows jeg. Er ikkeno problem liksom... 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 24. oktober 2004 Skrevet 24. oktober 2004 Takk for svar. Roterer bare i den bilde-visningsgreia til windows jeg. Er ikkeno problem liksom... Er du sikker på at den ikke er tapsbringene? Ikke vet jeg. Men bruker du f.eks. Photo Shop, eller programmet som følger med er det ihvertfall ikke tapsbringende. 0 Siter
Åsemor Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Skrevet 24. oktober 2004 Er du sikker på at den ikke er tapsbringene? Ikke vet jeg. Men bruker du f.eks. Photo Shop, eller programmet som følger med er det ihvertfall ikke tapsbringende. Aner ikke. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 24. oktober 2004 Skrevet 24. oktober 2004 Aner ikke. Det er jeg ganske sikker på at den er, (tapsbringende)derfor bør du "lagre som", og beholde orginalbildet som det er. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.