Gå til innhold

"Hjemme-foto"

Anbefalte innlegg

Lips1365380508
Skrevet

Lurer på om noen vet hvor jeg kan få tak i utstyr til å fremkalle bilder hjemme? Nå mener jeg alt, fra papir til "blekk", alt som trengs. for å gjøre det hjemme. Fotografer har nå, som regel "maskiner", som fremkaller bildene, men jeg ser etter det gammeldagse. Mørkt rom, utstyr som trengs, og bare meg selv og fantasien...

Anyone? Pliiis?

Videoannonse
Annonse
IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Dette får du kjøpt brukt. De fleste skoler har sånt liggende fra gamle dager.

Men fremkallingsveske må du kjøpe nytt da dette er "ferskvare".

Grip etter telefonen.

Skrevet

Du kan jo sjekke bruktmarkedsfora på nettstader for fotografering - du har til dømes http://foto.no/bruktmarked/ - og eg veit eg har vore borti mørkeromsutstyr ein annan stad også, men da eg gikk for å sjekke favoritten min her i stad, så var det ikkje dén, men ein stad eg ikkje har merka meg :-(

Så har du jo også slike som driv med sal av nytt utstyr også, til dømes http://www.fotoimport.no/

Ellers har IngenLurer... eit godt tips. Det var foto som valgfag på min ungdomsskole veit eg, det vart ikkje tilbudt da eg gikk der, men ein eldre bror hadde hatt foto og framkalt og kopiert og greier... Så det kan jo tenkast du får treff der på ein eller anna skole som ikkje har det som fag lenger, men som framleis sit med gammalt utstyr.

Lykke til med prosjektet, det verkar veldig spennande å kunne framkalle foto sjølv på "gamlemåten"!

Lips1365380508
Skrevet

Tusen takk for gode tips alle sammen;) Skal skjekke ut alt, og se om jeg kan få fatt i alt jeg trenger. *glede seg*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...