Gå til innhold

Erfaring med lys mot deprasjon

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt anbefalt av legen å prøve lysbehandling mot deprasjon.Er det ikke bedring etter 1 uke skal behandlingen avsluttes sa hun men etter det jeg har lest her på netter kan det gå 2 uker før det virker og en skal da ha behandling i 3 uker. Er det noen som har erfaring med dette?? Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16255-erfaring-med-lys-mot-deprasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte meg nå i høst en sanolux-lampe, og har hatt veldig god hjelp av den! Finnes ikke deprimert! Tidligere år har jeg vært helt ubrukelig i vintermånedene, så den anbefales virkelig.

Jeg fikk virkning allerede etter noen få dager, men det er vel ikke likt på alle. Det anbefales vel en 2 ukers behandlingsperiode til å begynne med, så jeg ville i hvert fall prøvd såpass lenge.

Lykke til!

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Rhia.

Etter min erfaring hender det at effekten kommer etter mer enn en ukes behandling og at noen har godt av å fortsette med lysbehandling i flere mnd. Spør i DOLs psykiatriforum for å få ekspertråd om dette.

Kjære Rhia.

Etter min erfaring hender det at effekten kommer etter mer enn en ukes behandling og at noen har godt av å fortsette med lysbehandling i flere mnd. Spør i DOLs psykiatriforum for å få ekspertråd om dette.

Takk for svar.Jeg lider ikke av vinterdepresjon men helt andre problemer.Tenkte om det kunne være derfor legen mente at hvis det ikke har hjulpet etter en uke at det ikke nytter for meg??Går og tar behandling hos psykomotorisk fysikal institutt og det var hun som mente jeg skulle spørre legen om det kunne være noe for meg.Etter det jeg har lest virker det godt for folk i vintermnd, derfor lurer jeg på om det kan ha noen effekt på meg men det er jo verdt et forsøk. Derfor hadde det vært intressant hvis det hadde vært noen som lider av posttraumatisk stresssymptom (som er min diagnose) om de har prøvd det og fått hjelp og om hvor lenge det tok for dem før de merket noe.Takknemlig for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...