Gå til innhold

Erfaring med lys mot deprasjon

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt anbefalt av legen å prøve lysbehandling mot deprasjon.Er det ikke bedring etter 1 uke skal behandlingen avsluttes sa hun men etter det jeg har lest her på netter kan det gå 2 uker før det virker og en skal da ha behandling i 3 uker. Er det noen som har erfaring med dette?? Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16255-erfaring-med-lys-mot-deprasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte meg nå i høst en sanolux-lampe, og har hatt veldig god hjelp av den! Finnes ikke deprimert! Tidligere år har jeg vært helt ubrukelig i vintermånedene, så den anbefales virkelig.

Jeg fikk virkning allerede etter noen få dager, men det er vel ikke likt på alle. Det anbefales vel en 2 ukers behandlingsperiode til å begynne med, så jeg ville i hvert fall prøvd såpass lenge.

Lykke til!

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Rhia.

Etter min erfaring hender det at effekten kommer etter mer enn en ukes behandling og at noen har godt av å fortsette med lysbehandling i flere mnd. Spør i DOLs psykiatriforum for å få ekspertråd om dette.

Kjære Rhia.

Etter min erfaring hender det at effekten kommer etter mer enn en ukes behandling og at noen har godt av å fortsette med lysbehandling i flere mnd. Spør i DOLs psykiatriforum for å få ekspertråd om dette.