Gå til innhold

Nei til Halloween i Norge

Gjest På vegne av mange mødre: meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en fin ting, Prozak, hvis du holder deg til sak, istedet for støtt og stadig slenge dritt om andre her på DOL.

Voksne mennesker klarer nok selv å finne ut av ting, uten din sure galle.

Det er morsomt å se sør be om man skal holde seg til sak. Sør som forsøpler og spammer enhver tråd ved sitt intense islamisthoreri og ustanselige personangrep. Gudbedre..

Videoannonse
Annonse
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

12

• amber sun

10

• Prozak

7

• Niobe

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Jeg liker heller ikke opptog ol. med masker.

Heldigvis er de fleste barna så små at de er uskyldige og søte når de ringer på.

Men det utarter når Norge skal importere all verdens skikker. Det blir rett og slett for mange 'dager' med gimmicks. Luciafeiringen, grei nok. Kom fra Sverige, jeg husker ikke når, noen som kan hjelpe? Navnedager, kom også fra Sverige, tror jeg. Helt uvant for oss i starten, aner ikke hvor mange som markerer det?

Det er nok med bursdag og jul, og morsdag og farsdag. St.Hansaften, 17.mai, nyttårsaften, påskeaften/morgen.

Skrevet

Er forsovidt enig i at halloween er noe tull. Men den argumentasjonen din tar av helt av.

"........................"

Skrevet

Kristendommen står for det gode , Halloween står for det onde.

At kristendommen står for det gode må du dra lenger ut på landet med!

Kristendommen har noe av den mest blodige og skamfærte historien opp gjennom tidene!

Skrevet

Det er morsomt å se sør be om man skal holde seg til sak. Sør som forsøpler og spammer enhver tråd ved sitt intense islamisthoreri og ustanselige personangrep. Gudbedre..

Nå er det vel heller du som gjør det...

Som vanlig legger du skylden på andre.

Skrevet

Hvordan vil du sammenligne det med figurene av en blod-dryppende og korsfestet Jesus-figur som "pryder" de fleste norske kirke, og som selvsagt også er en importert tradisjon?

Hvilken kampanje har du planlagt mot disse Jesus-figurene?

Med vennlig hilsen

Jeg noterer meg at du har fått en tråd om halloween inn på tema på islam, nazisme osv.

Var det ikke du som annet sted ba Prozak om å holde seg til sak?

Skrevet

Jeg er helt enig, og skulle ønske det ble slutt på hele halloweendritten.

Men den er dessverre kommet for å bli, så det vi kan gjøre er å velge å delta eller ikke.

Jeg kommer til å ha lyset slukket utenfor, og jeg skal lage et pokkers helvete hvis noen prøver seg med hærverk eller noe her. Vet ikke hvordan det pleier å være her, for vi har ikke bodd akkurat her på halloween før.

Ellers syns jeg også det er ille med de mest groteske maskene, og det _er_ skremmende for små barn å åpne døren og møte dette.

Ja, vi vet om det og som foreldre tar vi jo ansvar og åpner før barna gjør det.

Men jeg liker det ikke i det hele tatt.

Og kommer selvfølgelig ikke til å kjøpe noen groteske masker til jenta her, nei.

Og mht. korsfestet jesus og kristendom, så er jeg ikke for det heller.

Men dette er jo to forskjellige saker.

Skrevet

Jeg noterer meg at du har fått en tråd om halloween inn på tema på islam, nazisme osv.

Var det ikke du som annet sted ba Prozak om å holde seg til sak?

Nettopp.

Hvis du faktisk tar deg bryet med å lese hva som står i hovedinnlegget, så ser du at skribenten gjør et poeng av at Halloween er *importert*.

Hadde du noe relevant å tilføre, eller er det bare ditt sedvanlige irrelevante pisspreik?

Skrevet

Nettopp.

Hvis du faktisk tar deg bryet med å lese hva som står i hovedinnlegget, så ser du at skribenten gjør et poeng av at Halloween er *importert*.

Hadde du noe relevant å tilføre, eller er det bare ditt sedvanlige irrelevante pisspreik?

Såså, sør, prøv å iaktta en smule dannelse, er du snill.

Du kan da ikke forvente at jeg skal sette meg ned og lese alle disse innleggene?

Skrevet

Jeg er helt enig, og skulle ønske det ble slutt på hele halloweendritten.

Men den er dessverre kommet for å bli, så det vi kan gjøre er å velge å delta eller ikke.

Jeg kommer til å ha lyset slukket utenfor, og jeg skal lage et pokkers helvete hvis noen prøver seg med hærverk eller noe her. Vet ikke hvordan det pleier å være her, for vi har ikke bodd akkurat her på halloween før.

Ellers syns jeg også det er ille med de mest groteske maskene, og det _er_ skremmende for små barn å åpne døren og møte dette.

Ja, vi vet om det og som foreldre tar vi jo ansvar og åpner før barna gjør det.

Men jeg liker det ikke i det hele tatt.

Og kommer selvfølgelig ikke til å kjøpe noen groteske masker til jenta her, nei.

Og mht. korsfestet jesus og kristendom, så er jeg ikke for det heller.

Men dette er jo to forskjellige saker.

Jeg gjør som alltid; binder bikkja utfor døra. Har aldri vært en eneste unge på døra hos oss ;)

Skrevet

Jeg gjør som alltid; binder bikkja utfor døra. Har aldri vært en eneste unge på døra hos oss ;)

Smart. ;)

Kanskje vi skulle leie ei bjeffende, skummel bikkje for en dag.

*ler ondt*

Skrevet

Såså, sør, prøv å iaktta en smule dannelse, er du snill.

Du kan da ikke forvente at jeg skal sette meg ned og lese alle disse innleggene?

Jeg forventer at du holder antisemittismen din langt vekke, før noen rammes av den på alvor.

Du kunne faktisk vært en interessant person å diskutere med, hvis du faktisk hadde evnet å se litt utover hudfargen/folkegruppen til de personene du deler land med, og skal fortsette å dele land med resten av livet.

Det hatet du sprer er, på alle måter, å drite i ditt eget reir.

Til ettertanke.

Skrevet

Smart. ;)

Kanskje vi skulle leie ei bjeffende, skummel bikkje for en dag.

*ler ondt*

Ja, er det ikke rart at det ikke skal mer enn en søt rottweiler til å ta fra ungene godte-lysten? ;)

Skrevet

Hehe - takk for ideen! :-)

Håper de lar hunden være i fred da... Han kommer til å gå i spinn over alle utkledde barn...

Skrevet

Jeg forventer at du holder antisemittismen din langt vekke, før noen rammes av den på alvor.

Du kunne faktisk vært en interessant person å diskutere med, hvis du faktisk hadde evnet å se litt utover hudfargen/folkegruppen til de personene du deler land med, og skal fortsette å dele land med resten av livet.

Det hatet du sprer er, på alle måter, å drite i ditt eget reir.

Til ettertanke.

Du blir så ukledelig moralistisk når du skriver slik, sør.

Dessuten synes jeg vi skal holde oss til den alment aksepterte bruken av antisemittisme, nemlig jødefientlighet.

Som du kjenner til, vil jeg (ut fra allmen bruk av ordet) ikke kunne kalles antisemitt. Kanskje tvert imot.

(Begrepet skriver seg fra semittiske språk, og språk har jeg viet liten oppmerksomhet).

Skrevet

Jeg tror du må lære deg å ikke ta deg nær av ting. Jeg ba deg bare forklare nærmere hva du mente.

"..........................."

Jeg tok meg ikke nær av noe, men det er jo litt rart at det en sier omskrives...

Nuvel, kultur er vanskelig å diskutere og definere. Er det det som kom først som teller mest, det som kom sist, den evt røde tråden osv.osv.?

Norge og Island spesielt var tett knyttet til Skottland, Irland, Shetland, Færøyene. Det med halloween og Irland ante jeg ikke, og ikke bryr det meg. Ungene kler seg ut 31. oktober og hvis det er det verste de kan finne på, så...

A propos karneval: 'Alle' kulturer har karneval og iflg litteraturviteren jeg ikke husker navnet på her og nå, er karnevalet en gammel 'Konge for en dag'-skikk. Det vil si at alt var snudd opp-ned en dag i årdet. Den fattige bermen hadde fritt leide til å gjøre narr av konge og adel, og landsbyidioten fikk krone på og i det hele tatt. En katalysator der de undertrykte fikk slippe løs det de hadde innabords, og konge og adel slapp unna et år til. Kjekt middel for å opprettholde forskjellen mellom fattig og rik.

Skrevet

Hehe - takk for ideen! :-)

Håper de lar hunden være i fred da... Han kommer til å gå i spinn over alle utkledde barn...

Det er ingen som nærmer seg hos oss! Det vet jeg, for jeg står i kjøkkenvinduet med lyset av og ler...

Det er kanskje noen av dem som prøver å gå nærmere, men da hopper jo bikkja opp og ned, for hun tror de skal kose med henne. Skal si de løper fort, med godteposene på slep.

Skrevet

Du blir så ukledelig moralistisk når du skriver slik, sør.

Dessuten synes jeg vi skal holde oss til den alment aksepterte bruken av antisemittisme, nemlig jødefientlighet.

Som du kjenner til, vil jeg (ut fra allmen bruk av ordet) ikke kunne kalles antisemitt. Kanskje tvert imot.

(Begrepet skriver seg fra semittiske språk, og språk har jeg viet liten oppmerksomhet).

Det er 100% irrelevant hvilken uskylidg folkegruppe som antisemittismen din rammer.

For øvrig, det du skriver rammer også jøder i aller høyeste grad. Du er med på å gjøre rasisme stueren, og du er vel ikke så naiv at du tror at neste gang de skal knivstikke "Benjamin Hermansen" så spør de om han er jøde eller muslim først?

Hvor naiv er du *egentlig*, Grip?

Skrevet

Det er 100% irrelevant hvilken uskylidg folkegruppe som antisemittismen din rammer.

For øvrig, det du skriver rammer også jøder i aller høyeste grad. Du er med på å gjøre rasisme stueren, og du er vel ikke så naiv at du tror at neste gang de skal knivstikke "Benjamin Hermansen" så spør de om han er jøde eller muslim først?

Hvor naiv er du *egentlig*, Grip?

Jeg fokuserer på islam som en undertrykkende og farlig ideologi.

Jeg mener å ha dekning for å kunne hevde dette.

En slik kritikk er selvsagt ikke rasisme. I så fall ville kritikk av USA, Israel, Iran, FrP osv osv være rasisme. Meningsløst, naturligvis.

Som du kjenner til, nevner jeg heller aldri rase eller hudfarge i mine innlegg.

Skrevet

Det er ingen som nærmer seg hos oss! Det vet jeg, for jeg står i kjøkkenvinduet med lyset av og ler...

Det er kanskje noen av dem som prøver å gå nærmere, men da hopper jo bikkja opp og ned, for hun tror de skal kose med henne. Skal si de løper fort, med godteposene på slep.

Han reagerer på såpass uvante ting, selv om de går på gata utenfor, og sånn sett ikke nærmer seg huset.

Men joda, skal nok unngå maset ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...