Gå til innhold

Nei til Halloween i Norge

Gjest På vegne av mange mødre: meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen som nærmer seg hos oss! Det vet jeg, for jeg står i kjøkkenvinduet med lyset av og ler...

Det er kanskje noen av dem som prøver å gå nærmere, men da hopper jo bikkja opp og ned, for hun tror de skal kose med henne. Skal si de løper fort, med godteposene på slep.

*LOL*

Det høres helt topp ut!

Hvor i all verden kan jeg låne en "skummel" hund, tro?

hm...

Kjenner bare to med hunder, og de har Cavalier king charles spaniel...ikke akkurat noen skremmende hunder...*ler*

Videoannonse
Annonse
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

12

• amber sun

10

• Prozak

7

• Niobe

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg fokuserer på islam som en undertrykkende og farlig ideologi.

Jeg mener å ha dekning for å kunne hevde dette.

En slik kritikk er selvsagt ikke rasisme. I så fall ville kritikk av USA, Israel, Iran, FrP osv osv være rasisme. Meningsløst, naturligvis.

Som du kjenner til, nevner jeg heller aldri rase eller hudfarge i mine innlegg.

Akkurat på samme måte som nazistene dreide på alt jødisk for å få det til å fremstå "som en undertrykkende og farlig ideologi".

For det er ikke undertrykkinen du er etter (det finnes mange steder, uten at du nevner det), men ALLE medlemmer av folkegruppen muslimer, enten de har gjort noe ulovlig eller ei.

Det er ren, skjær rasisme, fordi det går på "hvem de er", og IKKE "hva de gjør".

Skrevet

*LOL*

Det høres helt topp ut!

Hvor i all verden kan jeg låne en "skummel" hund, tro?

hm...

Kjenner bare to med hunder, og de har Cavalier king charles spaniel...ikke akkurat noen skremmende hunder...*ler*

Tja, du kunne alltids lånt vår hund... Vi kan jo bare skru av dørklokken. :)

Hehe, her lukter jeg profitt! Begynne utleie av skumle bikkjer til Halloween!

Skrevet

Tja, du kunne alltids lånt vår hund... Vi kan jo bare skru av dørklokken. :)

Hehe, her lukter jeg profitt! Begynne utleie av skumle bikkjer til Halloween!

Kanskje det blir den nye greia å tjene penger på til halloween, ja!

he he.

"Utleie av hunder til halloween. Hoppende, bjeffende hunder som raskt og sikkert skremmer bort godteritiggerne. Ta kontakt, og vi garanterer at du aldri mer vil bli plaget på halloween!"

*glise*

Jeg hadde kanskje leid en, jeg. ;)

Skrevet

Jeg tok meg ikke nær av noe, men det er jo litt rart at det en sier omskrives...

Nuvel, kultur er vanskelig å diskutere og definere. Er det det som kom først som teller mest, det som kom sist, den evt røde tråden osv.osv.?

Norge og Island spesielt var tett knyttet til Skottland, Irland, Shetland, Færøyene. Det med halloween og Irland ante jeg ikke, og ikke bryr det meg. Ungene kler seg ut 31. oktober og hvis det er det verste de kan finne på, så...

A propos karneval: 'Alle' kulturer har karneval og iflg litteraturviteren jeg ikke husker navnet på her og nå, er karnevalet en gammel 'Konge for en dag'-skikk. Det vil si at alt var snudd opp-ned en dag i årdet. Den fattige bermen hadde fritt leide til å gjøre narr av konge og adel, og landsbyidioten fikk krone på og i det hele tatt. En katalysator der de undertrykte fikk slippe løs det de hadde innabords, og konge og adel slapp unna et år til. Kjekt middel for å opprettholde forskjellen mellom fattig og rik.

Var ikke meningen å omskrive, som sagt.

Vel - personlig har jeg ikke noe imot Halloween - jeg synes bare det er litt tullete. Og det er jo uten tvil veldig amerikansk i den formen det har i dag.

"..........................."

Skrevet

Slike påfunn dævver av seg sjæl. Slik de karnevalgreiene gjorde på 80-tallet.

Det passer ikke inn for forknytte og innelukkede nordmenn, og får ikke fotfeste.

Så slapp, om et par år er allting glemt.

Der tror jeg du tar feil, handlestanden tjener grovt på Halloween så den blir nok ikke glemt.

Skrevet

Personlig har jeg tenkt å feire Halloween for full musikk :D

Skal du kle deg ut, citoyen?

Skrevet

At kristendommen står for det gode må du dra lenger ut på landet med!

Kristendommen har noe av den mest blodige og skamfærte historien opp gjennom tidene!

Hva utøverene av en religion gjør trenger ikke forandre hva budskapet er ment å skulle være. Kristendommen i dag er pr. definisjon summen av de som er kristne. Å påstå at de fleste av disse stort sett vanlige menneskene har noen som helst forbindelse med hekseprossesene, korstogene etc. er egentlig ganske frekt. Det samme gjelder selfølgelig en gjennomsnittlig prest.

"........................."

Skrevet

Kristendommen står for det gode , Halloween står for det onde.

Halloween står ikke for det onde. Nå må du tenke litt. Det er "rester" av gammel kultur, og dennes spesielle symbolske ritualer, markeringer etc.

"............................."

Skrevet

Hva utøverene av en religion gjør trenger ikke forandre hva budskapet er ment å skulle være. Kristendommen i dag er pr. definisjon summen av de som er kristne. Å påstå at de fleste av disse stort sett vanlige menneskene har noen som helst forbindelse med hekseprossesene, korstogene etc. er egentlig ganske frekt. Det samme gjelder selfølgelig en gjennomsnittlig prest.

"........................."

Ja, Prozak, det er omtrent like frekt som å påstå at den gjennomsnittelige muslim har noe å gjøre med terrorisme.

====

For øvrig, hva er " budskapet er ment å skulle være"?

For Martin Luther ("pappaen" til den protestantiske kirke) var det jødehat og kvinnebrenning, og han leste da den samme bibelen som man har nå.

Skrevet

Det er en fin ting, Prozak, hvis du holder deg til sak, istedet for støtt og stadig slenge dritt om andre her på DOL.

Voksne mennesker klarer nok selv å finne ut av ting, uten din sure galle.

he-he...speilet Sør - speilet....:-)

Skrevet

Vi har fått innbydelse fra et foreldrepar i klassen til Plutten til "STORT HALLOWEEN_PARTY" - og det må jeg si jeg reagerte veldig på. At de inviterer hele klassen uten å ha tatt det opp med oss voksne på forhånd, nettopp fordi det er så mange som er i mot denne nye skikken. Det er ikke lett å forklare ungene sine at de ikke kan gå.

Vi har de siste par årene hatt party selv, med søskenbarn og besteforeldre etc, og spist skummel mat etc - så har vi sittet klar når det kommer noen å ringer på og gir dem godter. Dette fordi vi ikek ønsker at våre egne unger skal gå rundt sånn og skremme folk. Jeg vet det er endel eldre som blir skremt av dette.

Takken for at vi gikk sammen sånn, var at mine foreldre kom hjem, etter å ha gitt bort godteri for hundrevis av kroner, hjem til et som var tilgriset av egg etc. HÆ? - de var ikke HJEMME!

Jeg syns dette har tatt helt av, og liker det ikke.

Gjest ikke fan av deg nå
Skrevet

Ja, er det ikke rart at det ikke skal mer enn en søt rottweiler til å ta fra ungene godte-lysten? ;)

En rottweiler skremmer nok flere enn godtetiggende barn din dust!

Hva om et uforskyldt skummelt barn går bort til din dør selv om hunden står der og så blir bikkja redd og hva skjer da?

Det kan du nemelig ikke svare på før det er for sent.

Alle har jo snille bikkjer ikke sant? ):

Skrevet

Hva om et uforskyldt skummelt barn går bort til din dør selv om hunden står der og så blir bikkja redd og hva skjer da?

Bikkja er ikke redd for barn, barna i nabolaget ringer på for å leke med henne.

Og hun står selvfølgelig ikke ute på Halloween, din idiot. Det var selvfølgelig en spøk. Det er altfor mange dumme mennesker løs i samfunnet, til at man kan la en menneskekjær hund være ute alene.

Skrevet

Og seriøst, MÅ du la det gå ut over andre at du antagelig tisser på deg bare du ser en puddel?

Gjest ikke fan av deg nå
Skrevet

Bikkja er ikke redd for barn, barna i nabolaget ringer på for å leke med henne.

Og hun står selvfølgelig ikke ute på Halloween, din idiot. Det var selvfølgelig en spøk. Det er altfor mange dumme mennesker løs i samfunnet, til at man kan la en menneskekjær hund være ute alene.

Ok jeg tror ikke at du er så dum som du høres ut.

Håper bare at de andre her som takket pent for tipset ditt ikke gjør alvor av trusselen sin for redde hunder er ikke til å spøke med.

Skrevet

Ok jeg tror ikke at du er så dum som du høres ut.

Håper bare at de andre her som takket pent for tipset ditt ikke gjør alvor av trusselen sin for redde hunder er ikke til å spøke med.

Tro meg, folk er alt for glad i hundene sine til å utsette dem for Halloween. Barna sine derimot, er de ikke så redde for ;) (For the record: det var også en spøk)

Skrevet

Jeg tok meg ikke nær av noe, men det er jo litt rart at det en sier omskrives...

Nuvel, kultur er vanskelig å diskutere og definere. Er det det som kom først som teller mest, det som kom sist, den evt røde tråden osv.osv.?

Norge og Island spesielt var tett knyttet til Skottland, Irland, Shetland, Færøyene. Det med halloween og Irland ante jeg ikke, og ikke bryr det meg. Ungene kler seg ut 31. oktober og hvis det er det verste de kan finne på, så...

A propos karneval: 'Alle' kulturer har karneval og iflg litteraturviteren jeg ikke husker navnet på her og nå, er karnevalet en gammel 'Konge for en dag'-skikk. Det vil si at alt var snudd opp-ned en dag i årdet. Den fattige bermen hadde fritt leide til å gjøre narr av konge og adel, og landsbyidioten fikk krone på og i det hele tatt. En katalysator der de undertrykte fikk slippe løs det de hadde innabords, og konge og adel slapp unna et år til. Kjekt middel for å opprettholde forskjellen mellom fattig og rik.

Oj - så da kan vi kle oss ut som sjefen? :)))

Skrevet

Jeg var sterkt motatander av Halloween inntil i fjor. Vi bor et sted med bare småbarnsfamilier, og jeg skjønner at jeg ikek kommer utenom. Ifjor engasjerte jeg meg i dette, og inviterte tre nabounger til oss på "fest". Jeg lagde mat (ikke annet enn en normal pizza) og så fikk de punsj. Vi spiste og lekte og tok imot de som ringte på døra. Noen skumle og andre ikke. Enkelte hadde bare en stygge gummimaske og var KUN interessert i godis, og de der irriterer meg fakisk MER enn de som har gjort litt mer ut av det. Hos oss var poden kledd ut som Superman, den ene jata som var der var heks, og en gutt var gresskar og den siste sjørøver. Ingen hadde noe ekle kostymer, men nå var de i alderen 4- 6 år da... (mulig det blir værre med årene). Nå nekter jeg plent å kjøpe noe som helst kostyme til han.

Etter en stund hjemme følger jeg eller mannen min barna på en rundt rundt i nabolaget til de vi kjenner og familie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...