Gå til innhold

Dilemma

Anbefalte innlegg

Gjest Anders Sen
Skrevet

Skal arrangere noe for minoriteter på et lite sted i Norge. Blant de man kan forvente dukker opp vil det være et menneske som tilhører en enda mindre minoritet (pedofile). Dersom vedkommende dukker opp, og resten av samfunnet hører at vedkommende (også) har vært der, er jeg redd for at det vil gjøre det enda vanskeligere for folk å møte til fremtidige arrangementer, og at det kan være et uheldig "signal"? ift resten av befolkningen på det lille stedet.

Hvordan forhindre at "min" minoritet ikke også vil assossieres med pedofili?

Vanskelig og uvanlig spørsmål. Håper på seriøse svar.

Videoannonse
Annonse
fuji1365380447
Skrevet

Hvis vedkommende kommer for å hevde sin rett til å være pedofil, ville jeg tatt kontakt med ham på forhånd for å fortelle ham hvor vanskelig dette ville bli for dere.

Skrevet

Hvis vedkommende kommer for å hevde sin rett til å være pedofil, ville jeg tatt kontakt med ham på forhånd for å fortelle ham hvor vanskelig dette ville bli for dere.

Nei, jeg føler meg sikker på at vedkommende ikke vil ha et slikt fokus.

Skrevet

fanden. der røk anonymiteten, gitt - iallefall nicket

fuji1365380447
Skrevet

Blås med anonymiteten - jeg vet jo ikke hvem du er likevel...

Hvis vedkommende kommer for å delta i et arrangement som er for en minoritet som han/hun ikke er en del av, bare for å ha et innkluderende miljø, så syntes jeg også at det går an å prøve å stoppe det.

Det kan være stigmatiserende nok å være homofil/innvandrer/annerledes, hvis man ikke skal assossieres med pedofili også!

Har man pedofile tendenser, syntes jeg man burde gjør alt man kan for å unngå å fremme sitt syn. Det er IKKE det samme som å ha en annen legning.

Det får da være måte på å være innkluderende og åpen for variasjoner.

mil1365380270
Skrevet

Tror du må sette din lit til at folk ikke er så dumme.

Også kan dere ha aldersgrense på arrangementet, om det er et poeng?

Sett at det var et arrangement om homofile/lesbiske. Da kunne dere gjort et nummer av to VOKSNE mennesker selvfølgelig må stå fritt til å velge om de vil være sammen.

Det kan dere ta med i informasjonen på forhånd, i evt. intervjuer, og ha på plakater/bannere.

Skrevet

Tror du må sette din lit til at folk ikke er så dumme.

Også kan dere ha aldersgrense på arrangementet, om det er et poeng?

Sett at det var et arrangement om homofile/lesbiske. Da kunne dere gjort et nummer av to VOKSNE mennesker selvfølgelig må stå fritt til å velge om de vil være sammen.

Det kan dere ta med i informasjonen på forhånd, i evt. intervjuer, og ha på plakater/bannere.

Takk for svar til dere begge.

Vil tenke over det, men det kan se ut som om jeg vil satse på at folk selv kan tenke seg om tre ganger.

Gjest tydelighet
Skrevet

Jeg ville annonsert (på plakater/pressen) rett ut at "Tema: Homofili. Møtet er ikke for pedofile".

Hvis det er dette eksemplet det er snakk om da. Gjør ikke noe å annonsere det eksplisitt, tror bare det er en fordel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...