Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for sist. Jeg må med skal bekjenne at jeg ikke har vært innom så ofte å sjekket, men jeg ser nå at det bare var noen få nye meldinger til meg, så jeg regner med at de som vil ha tak i meg bruker mailen.

Tenkte bare jeg skulle "vise trynet", og dele noe med dere. Det er nemlig slik at mange av dere kjente godt til hvor nær knyttet jeg var til moren min likeledes hvor tett bånd det var til både kona og datteren min.

Torsdag for en uke siden satte kreftsykdommen inn siste stikk så organsvikten var et faktum. Jeg hadde vært på sykehuset i 3 døgn med bare noen korte sovepauser innimellom. Heldigvis var jeg der da hun sovnet og jeg fikk holde henne i hånden. I det hjertet sluttet å slå begynte hun å kaste opp som er en naturlig del av at kroppen dør, og midt i den dramatiske hendelsen åpnet hun øynene og kikket på meg. Jeg fikk beskjed om at hun kunne vært hjernedød siden vi ikke hadde fått noen kontakt med henne på 2 døgn, men jeg snakket med henne, tørket henne på pannen med en klut, strøk henne over håret og kinnene, og nå vet jeg at hun oppfattet det og at det blikket hun gav meg i samme sekund som hun sovnet var et tegn på dette.

Det har vært en tøff tid med sorg og en tung begravelse før helgen. Jeg har vært så opptatt med alt det praktiske at jeg knapt har hatt tid til å gråte en dråpe, men nå kjenner jeg meg helt tom. Nå er det kanskje på tide at jeg begynner å reagere litt og kanskje få hentet meg inn.

Jeg vil bare få sagt mange takk til alle dere som har kommet med oppmerksomhet og hyggelige meldinger i denne tiden. Jeg vet at mange av dere var klar over dette og virkelig brød dere. Det har varmet midt oppe i alt dette.

Hei igjen alle sammen og ha en hyggelig høst og juleforberedelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163368-hei-alle-kjente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kondolerer, kjære Pappa B! Ta vare på deg sjøl i sorgen. Jeg satt på sykehuset samme natt som deg med mormoren min, hun døde fredagen. Heldigvis fikk jeg vært der sammen med henne, men det var tøft. Begravelsen var på fredag, og det var en nydelig seremoni, egentlig ikke trist, men mer som en flott hyllest til henne og hennes lange liv.

Det er noe annet når et ungt menneske dør, slik som moren din. Det føles meningsløst.

Klem til deg og dine fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163368-hei-alle-kjente/#findComment-1059773
Del på andre sider

hei, pappa bjørn. Vet ikke om du kommer innom igjen og får lest dette, men vil bare si at jeg føler med deg. Har hatt tøff sykdom i nær famile selv og har kjent litt på det samme. Det var godt du fikk kontakt med din mor for siste gang, et blikk betyr ofte mer enn alt annet... Du må bruke tid på deg selv nå. Sørg og gråt, bli sint og ras fra deg. Ta vare på minnene, de er det sikkert kjempemange av.

Klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163368-hei-alle-kjente/#findComment-1063817
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hei Pappa Bjørn! Kondolerer. Det er trist å miste sine kjære. Vi mistet ett familiemedlem også i forrige uke. Og det er sant som du sier, tomheten kommer sigende og kanskje også smerten etter hvert. Døden kom plutselig og uten varsel til oss. Hjertestopp hos ett ungt friskt idrettsmenneske. Det har lært oss å sette pris på det vi har i nuet.

Du vil nok lære deg å leve med tomheten, men det tar nok litt tid. Smerten og savnet vil bli dunklere og gode og varme minner vil overta litt etter litt.

Ta godt vare på deg selv. Det var fint å høre fra deg.

Klem til deg fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163368-hei-alle-kjente/#findComment-1064023
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...