tripit Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Ser at mange sliter med soppinfeksjon (Candida a.) i skjeden. For meg varte det i flere år før jeg ble helt kvitt det. Jeg skjønte etter hvert at det kanskje var systemisk, og fulgte derfor en veldig streng anticandidadiett i nesten to år. (Anbefales kun i samarbeide med fastlegen!) Kun noen av symptomene forsvant, men jeg var så ille plaget at jeg kunne gjort hva som helst uten å miste motivasjonen! (Hadde nesten ikke noe sexliv i flere år, så motivasjonen var sterk! ) Fikk en 14 dagers kur med soppdrepende tablettkur og følte meg som et nytt menneske, men medisinen var så dyr at jeg ikke hadde råd til å fortsette i flere måneder som jeg sannsynligvis hadde måttet. Etter tablettkuren ble det straks like ille igjen. Jeg ble selvfølgelig frustrert, men fortsatte med det strenge kostholdet. Så kom endelig de to store gjenombruddene. Jeg hadde brukt spiral i noen år. Detgikk ikke mange dagene etter at spiralen var fjernet før jeg var merkbart mye bedre. Nå ble den daglige intense kløen erstattet av et par, tre anfall i uken. Jeg var ikke kvitt det, men begynte etter mange år å føle at jeg endelig fungerte noenlunne normalt nedentil. Så gikk det nesten et år før jeg av generelle sunnhetsårsaker stumpet røyken. Samtidig hadde jeg begynt å spise søtt igjen, vekten gikk opp -MEN - Candidainfeksjonen forsvant!!! Så min erfaring ble at for meg var både spiralbruk og røyking de to viktigste årsakene til min kroniske soppinfeksjon. Grunnen til at jeg fikk lyst til å dele disse erfaringene i dette forumet, var at jeg aldri noen gang har sett at soppinfeksjoner er blitt satt i sammenheng med røyking. Forbindelseslinjene til spiralbruk har jeg sett nevnt før, men altså ikke det med røyking. Håper andre kanskje kan ha nytte av de erfaringene jeg har gjort meg. Vi som har opplevd en kronisk Candidainfeksjon vet hvor meningsløst det er å forsøke for eksempel Canesten. Den virker knapt en halv dag, så er det like ille igjen. Så mitt råd er å stumpe røyken for å bli kvitt soppinfeksjonen i kroppen. Hilsen meg! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163774-soppinfeksjon-mine-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Men hvordan vet du at det var røykekutt som var effekten, og ikke det at du begynte å spise søtt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163774-soppinfeksjon-mine-erfaringer/#findComment-1061739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.