Mary Poppins Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg lurer på om noe ang brystoperasjon. Jeg har hørt at hvis man tar en brystoperasjon før man har fått barn må man ta en ny en etterpå fordi puppene blir hengende etter amming. Ergo blir det ingen vits i å ta en brystoperasjon hvis man har tenkt å ha barn om ikke så mange år. Kan dette stemme? Jeg har rett og slett ikke peiling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163894-brystoperasjon-noe-vits-f%C3%B8r-man-har-f%C3%A5tt-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna21365380663 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Vel.. det er nok det sikreste.. Siden det er en kjent sak at pupper blir mer hengete etter amming, så er det intet unntak at de blir det, selv om du har aldri så mye silikon i de. Men ikke alle får hengepupper og "lefser" etter amming.. noen beholder puppene sine, og da er det også kanskje litt dumt hvis man allerede har fylt i en d-cup, og plutselig har man f-cup, liksom.. ikke at jeg gadd å vente.. For å få amme, må man ha barn, og for å få barn må man ha sex. Og for å ha sex må man tørre å vise kroppen sin, og la andre ta på den, så for meg ble det rett å ikke vente. Jeg vil h barn innen fem år. Tror jeg, da.. hehe.. Har du tenkt å ta en operasjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163894-brystoperasjon-noe-vits-f%C3%B8r-man-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-1063386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Vel.. det er nok det sikreste.. Siden det er en kjent sak at pupper blir mer hengete etter amming, så er det intet unntak at de blir det, selv om du har aldri så mye silikon i de. Men ikke alle får hengepupper og "lefser" etter amming.. noen beholder puppene sine, og da er det også kanskje litt dumt hvis man allerede har fylt i en d-cup, og plutselig har man f-cup, liksom.. ikke at jeg gadd å vente.. For å få amme, må man ha barn, og for å få barn må man ha sex. Og for å ha sex må man tørre å vise kroppen sin, og la andre ta på den, så for meg ble det rett å ikke vente. Jeg vil h barn innen fem år. Tror jeg, da.. hehe.. Har du tenkt å ta en operasjon? takk for svar, jeg har tenkt på det en stund men jeg er fornøyd med kroppen min, kunne bare tenkt meg litt større pupper (er 75B) også synes jeg silikon pupper er dødsfint. Hvis jeg gjør det så gjør jeg det for min del og ikke kjærestens del, men tror jeg kanskje vil vente til etter at jeg har fått barn. Ønsker meg barn innen 5 år jeg også, men du har tatt silikon altså? hvor gjorde du det? hvilken størrelse er du nå? er du fornøyd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163894-brystoperasjon-noe-vits-f%C3%B8r-man-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-1063395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna21365380663 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Forresten.. kan jo skrive litt mer.. Puppene blir jo uansett ikke lite "innholdsløse" som andre "ekte" pupper, for du vil jo alltid ha noe i dem som ikke forsvinner.. Hvis du planlegger et barn innen et år ville jeg ikke gjort det, siden puppene ikke er "ferdiglaget" før et halvt år etter operasjonen uansett. Og personlig synes jeg ikke at struttpupper (altså sånne som ikke henger det gram) er noe kjempesuperduperfint, så hvis man likevel blir gravid, så gjør det ikke så mye, man får kanskje da et mer naturlig resultat etter ammingen.. *correct me if I'm wrong dere som har vært igjennom det* Det er jo egentlig smak og behag, og noe (det meste?) taler for å vente, mens noe taler for å gjøre det nå. Men man vet jo uansett ikke hva som kommer til å bli resultatet, for alle er jo forskjellige.. Hvis du mener brystoperasjon, som i forminkelse, så ville jeg nok ventet, siden man da kommer til å få mer valutta for pengene. Kjipt å måtte forminske en gang til fordi man ikke ventet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163894-brystoperasjon-noe-vits-f%C3%B8r-man-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-1063396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna21365380663 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 takk for svar, jeg har tenkt på det en stund men jeg er fornøyd med kroppen min, kunne bare tenkt meg litt større pupper (er 75B) også synes jeg silikon pupper er dødsfint. Hvis jeg gjør det så gjør jeg det for min del og ikke kjærestens del, men tror jeg kanskje vil vente til etter at jeg har fått barn. Ønsker meg barn innen 5 år jeg også, men du har tatt silikon altså? hvor gjorde du det? hvilken størrelse er du nå? er du fornøyd? Oi.. svar allerede.. Jeg gjorde det i Bergen, for ca to mnd siden. Hos fana medisinske senter. Er fornøyd, var en stor a (70-75) før, nå kan jeg bruke d, eller dd eller stor c. Ser ikke så stort ut i forhold til hva det høres ut som. Kunne hatt større uten at det ville sett dumt ut, liksom.. Bare spør hvis det er mer du lurer på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163894-brystoperasjon-noe-vits-f%C3%B8r-man-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-1063398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Oi.. svar allerede.. Jeg gjorde det i Bergen, for ca to mnd siden. Hos fana medisinske senter. Er fornøyd, var en stor a (70-75) før, nå kan jeg bruke d, eller dd eller stor c. Ser ikke så stort ut i forhold til hva det høres ut som. Kunne hatt større uten at det ville sett dumt ut, liksom.. Bare spør hvis det er mer du lurer på! tusen hjertelig takk for et så utdypende svar. Jeg mener ikke å forminske brystene mine når jeg snakker om en brystoperasjon, men det motsatte. Du gjorde det i Bergen ja, der bor jeg og for tiden, kan jeg spørre hva du betalte? og om det gjorde vondt? kunne du dra hjem ganske raskt etterpå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163894-brystoperasjon-noe-vits-f%C3%B8r-man-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-1063748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna21365380663 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 tusen hjertelig takk for et så utdypende svar. Jeg mener ikke å forminske brystene mine når jeg snakker om en brystoperasjon, men det motsatte. Du gjorde det i Bergen ja, der bor jeg og for tiden, kan jeg spørre hva du betalte? og om det gjorde vondt? kunne du dra hjem ganske raskt etterpå? Jeg betalte 30 000kr. Jeg skulle opereres halv ett på dagen, og kom inn til kirurgen, han så på brystene mine (hadde jo selvsagt allerede vært på konsultasjon..), og tegnet (slik som på ekstrem forvandling). Han tok også bilder, slik at vi kan se forskjellen på 6mnd kontrollen. Jeg måtte gå inn på do og ta en valium og en stikkpille med paracet før operasjonen. Deretter ble jeg ført inn på et lite skifterom. Der tok jeg av meg helt på overdelen, og tok på meg en god joggebukse som jeg ville ha på meg etter operasjonen. Du har på deg bukse under operasjonen, og er ikke i så god stand til å skifte etterpå, så ta på deg det du vil gå med. Etter en stund kom det sykepleiere og hentet meg inn til operasjonsrommet. Der la jeg meg på en benk, og de pakket varmeteppre tundt meg (deilig) fordi man kan bli litt kald under operasjonen. Jeg lå som i et kors, med armene ut til siden, spent fast.. (litt ekkelt.. kan ikke klø seg engang..!) Så satt de inn kanylen (sånn på hånden), og etterhvert begynte de å sende inn smertestillende (1000ganger sterkere enn morfin..!) og en narkose. Gled deg til den, den er skikkelig deilig, altså..! Jeg lå der og ble mer og mer døsig, så ble rommet litt mer "borte", og når det gikk folk, så kjentes det ut som om gulvet ristet.. Men bare slapp av og nyt det.. Det er deilig søvn. Du merker ingenting under operasjonen. Du våkner opp på et stort rom der det ligger andre pasienter. Da har du store pupper som kjennes ut som om de skal til å sprenge. Jeg begynte nesten å gråte da jeg våknte, og hadde bare lyst å si takk.. Var utrolig glad. Selvom jeg ikke hadde sett resultatet enda engang.. Man kjemper seg p åen måte ut av narkosen, for man vil jo helst opp og ut og se seg i speilet så fort som mulig, men det er ikke så lett. Jeg klarte i begynnelsen å sette meg opp i senga, og fikk litt vann å drikke. Grunnen til at jeg klarte å sette meg opp var fordi jeg ikke kjente smertene. Det blir verre etterhvert. Du får ta på deg noe enkelt på overkroppen, som en skjorte du har med deg. (Jeg ville aldri klart å ta på en genser, uansett hvor slapp den var.) De kommer og gir deg mer smertestillende i kanylen hvis du vil det, mens du er der. Inn i bilen etter en stund. Det var vanskelig å sette seg inn. Følte jeg ikke kunne bøye overkroppen. Jeg dro hjem ca 3-4 timer etter at jeg kom dit. Jeg har i ettertid skjønt at jeg hadde utrolig masse smerter, så ikke bli skremt av dette, men jeg var senge/sofaliggende i nesten to uker etterpå. De første to-tre dagene besvimte jeg da jeg stod opp og skulle på do (pga smerter) og jeg spydde pga smerter/kvalmende smertestillende. Det er mange ting man ikke tenker over at man kanskje kan trenge hjelp til, eller som er vanskelig. Som fx å ta dopapir. Jeg måtte huske å gjøre det før jeg satte meg, hvis ikke var det for vondt.. Jeg kunne absolutt ikke reise meg opp i sittende stilling fra liggende, så heldigvis for meg har jeg en omsorgsfull mann som fant ut at hvis vi la et teppe under overkroppen, kunne han dra meg opp rolig og forsiktig, uten at jeg trengte å anspenne en muskel. Dette måtte han gjøre i over en uke. Han måtte også vaske håret mitt, selv etter to uker, og han måtte gjøre alt ellers. Jeg lå som sagt hele dagen, sov for det meste. (Har aldri sovet så masse før, sikkert 16timer i døgnet- var helt utslitt..) Jeg kunne ikke se på tv heller, eller sitte foran dataen og surfe, for jeg ble kvalm av å se på slike skjermer. Ble rett og slett litt sky for øyestimuli. Ikke kunne jeg lese heller, så det var sikkert like greit å ligge og sove.. Man trenger ikke ha så store problemer i etterkant, noen er oppe og ute og handler og bærer handleposer samme kveld. Jeg knasket også smertestillende som om det var drops, andre klarer seg uten. Dette kommer sikkert mye an på hvor mye en legger inn, og andre individuelle ting. Jeg er glad jeg ikke var i full jobb, og hadde masse smårollinger da jeg hadde operasjonen, for det hadde ikke gått, med de smertene jeg hadde. Jeg angrer ikke på at jeg gjorde det, jeg gleder meg hver dag over at jeg nå kan gå uten digre innlegg i bhen. Vet jo ikke hvordan du har det, men jeg er i alle fall overlykkelig. Hadde begynt å trekke meg unna sex, fordi jeg var redd at han skulle komme an i puppene mine (noe han gjorde, men ikke merket..!), og viste meg ikke helt naken for han lengre. Etter operasjonen ble jeg bare skikkelig tent, og hadde lyst nesten hele tiden. Det har roet seg litt, men jeg er glad jeg endelig har en kropp som er harmonisk proposjonert. (Har nokså "gode" hofter, uten å være lubben..) Jeg føler nå det er samsvar mellom puppene og hoftene, og ville gjerne gjort det igjen om jeg måtte. Jeg la forresten inn 325ml saltvann under muskelen (dette har også mye å si for smertene), via snitt i armhulen. Jeg valgte FMS pga av at de var i nærheten av der jeg bor, og fordi de gjorde det på den måten jeg aller helst ville. Har du noen ønsker for hvordan du vil det skal bli gjort? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163894-brystoperasjon-noe-vits-f%C3%B8r-man-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-1064016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Jeg betalte 30 000kr. Jeg skulle opereres halv ett på dagen, og kom inn til kirurgen, han så på brystene mine (hadde jo selvsagt allerede vært på konsultasjon..), og tegnet (slik som på ekstrem forvandling). Han tok også bilder, slik at vi kan se forskjellen på 6mnd kontrollen. Jeg måtte gå inn på do og ta en valium og en stikkpille med paracet før operasjonen. Deretter ble jeg ført inn på et lite skifterom. Der tok jeg av meg helt på overdelen, og tok på meg en god joggebukse som jeg ville ha på meg etter operasjonen. Du har på deg bukse under operasjonen, og er ikke i så god stand til å skifte etterpå, så ta på deg det du vil gå med. Etter en stund kom det sykepleiere og hentet meg inn til operasjonsrommet. Der la jeg meg på en benk, og de pakket varmeteppre tundt meg (deilig) fordi man kan bli litt kald under operasjonen. Jeg lå som i et kors, med armene ut til siden, spent fast.. (litt ekkelt.. kan ikke klø seg engang..!) Så satt de inn kanylen (sånn på hånden), og etterhvert begynte de å sende inn smertestillende (1000ganger sterkere enn morfin..!) og en narkose. Gled deg til den, den er skikkelig deilig, altså..! Jeg lå der og ble mer og mer døsig, så ble rommet litt mer "borte", og når det gikk folk, så kjentes det ut som om gulvet ristet.. Men bare slapp av og nyt det.. Det er deilig søvn. Du merker ingenting under operasjonen. Du våkner opp på et stort rom der det ligger andre pasienter. Da har du store pupper som kjennes ut som om de skal til å sprenge. Jeg begynte nesten å gråte da jeg våknte, og hadde bare lyst å si takk.. Var utrolig glad. Selvom jeg ikke hadde sett resultatet enda engang.. Man kjemper seg p åen måte ut av narkosen, for man vil jo helst opp og ut og se seg i speilet så fort som mulig, men det er ikke så lett. Jeg klarte i begynnelsen å sette meg opp i senga, og fikk litt vann å drikke. Grunnen til at jeg klarte å sette meg opp var fordi jeg ikke kjente smertene. Det blir verre etterhvert. Du får ta på deg noe enkelt på overkroppen, som en skjorte du har med deg. (Jeg ville aldri klart å ta på en genser, uansett hvor slapp den var.) De kommer og gir deg mer smertestillende i kanylen hvis du vil det, mens du er der. Inn i bilen etter en stund. Det var vanskelig å sette seg inn. Følte jeg ikke kunne bøye overkroppen. Jeg dro hjem ca 3-4 timer etter at jeg kom dit. Jeg har i ettertid skjønt at jeg hadde utrolig masse smerter, så ikke bli skremt av dette, men jeg var senge/sofaliggende i nesten to uker etterpå. De første to-tre dagene besvimte jeg da jeg stod opp og skulle på do (pga smerter) og jeg spydde pga smerter/kvalmende smertestillende. Det er mange ting man ikke tenker over at man kanskje kan trenge hjelp til, eller som er vanskelig. Som fx å ta dopapir. Jeg måtte huske å gjøre det før jeg satte meg, hvis ikke var det for vondt.. Jeg kunne absolutt ikke reise meg opp i sittende stilling fra liggende, så heldigvis for meg har jeg en omsorgsfull mann som fant ut at hvis vi la et teppe under overkroppen, kunne han dra meg opp rolig og forsiktig, uten at jeg trengte å anspenne en muskel. Dette måtte han gjøre i over en uke. Han måtte også vaske håret mitt, selv etter to uker, og han måtte gjøre alt ellers. Jeg lå som sagt hele dagen, sov for det meste. (Har aldri sovet så masse før, sikkert 16timer i døgnet- var helt utslitt..) Jeg kunne ikke se på tv heller, eller sitte foran dataen og surfe, for jeg ble kvalm av å se på slike skjermer. Ble rett og slett litt sky for øyestimuli. Ikke kunne jeg lese heller, så det var sikkert like greit å ligge og sove.. Man trenger ikke ha så store problemer i etterkant, noen er oppe og ute og handler og bærer handleposer samme kveld. Jeg knasket også smertestillende som om det var drops, andre klarer seg uten. Dette kommer sikkert mye an på hvor mye en legger inn, og andre individuelle ting. Jeg er glad jeg ikke var i full jobb, og hadde masse smårollinger da jeg hadde operasjonen, for det hadde ikke gått, med de smertene jeg hadde. Jeg angrer ikke på at jeg gjorde det, jeg gleder meg hver dag over at jeg nå kan gå uten digre innlegg i bhen. Vet jo ikke hvordan du har det, men jeg er i alle fall overlykkelig. Hadde begynt å trekke meg unna sex, fordi jeg var redd at han skulle komme an i puppene mine (noe han gjorde, men ikke merket..!), og viste meg ikke helt naken for han lengre. Etter operasjonen ble jeg bare skikkelig tent, og hadde lyst nesten hele tiden. Det har roet seg litt, men jeg er glad jeg endelig har en kropp som er harmonisk proposjonert. (Har nokså "gode" hofter, uten å være lubben..) Jeg føler nå det er samsvar mellom puppene og hoftene, og ville gjerne gjort det igjen om jeg måtte. Jeg la forresten inn 325ml saltvann under muskelen (dette har også mye å si for smertene), via snitt i armhulen. Jeg valgte FMS pga av at de var i nærheten av der jeg bor, og fordi de gjorde det på den måten jeg aller helst ville. Har du noen ønsker for hvordan du vil det skal bli gjort? Hei, tusen hjertelig takk for et så fyldig svar. Huff smertene du erfarte hørtes ganske skremmende ut, var det verdt det? Jeg er ganske pyse når det gjelder smerte men det er nok veldig indiviuelt hvor mye smerte man har. Har du veldig synlige arr? og hvordan er følelsen i brystene? Hva kom det av at du la inn saltvann istedet for silikon? Har tenkt en del på dette, har ingen planer om å gjøre det med det første, skal tenkte ganske nøye gjennom det, men har veldig lyst, synes det er utrolig fint. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163894-brystoperasjon-noe-vits-f%C3%B8r-man-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-1067245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna21365380663 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hei, tusen hjertelig takk for et så fyldig svar. Huff smertene du erfarte hørtes ganske skremmende ut, var det verdt det? Jeg er ganske pyse når det gjelder smerte men det er nok veldig indiviuelt hvor mye smerte man har. Har du veldig synlige arr? og hvordan er følelsen i brystene? Hva kom det av at du la inn saltvann istedet for silikon? Har tenkt en del på dette, har ingen planer om å gjøre det med det første, skal tenkte ganske nøye gjennom det, men har veldig lyst, synes det er utrolig fint. Jo, det var utrolig verdt det. Og som sagt, jeg er en av de få som hadde skikkelig vondt.. Kommer som sagt an på veldig mye. Jeg ville definitivt gjort det igjen! Det er ikke to mnd siden jeg gjorde det engang, så arrene vises nok enda. Jeg har de jo under armen, men det er to lyserøde streker der. Følelsen i brystene er veldig varierende. Det ene brystet har jeg kjent hele tiden, det andre mistet jeg følelsen i. Tror de klippet av en nerve der, for jeg er litt øm under armen (ikke ved arret, men på undersiden av biceps). Jeg kjenner ikke brystvorten på det brystet, men det har kommet seg, spesielt i det siste. I begynnelsen var jeg veldig følsom, og øm. Når jeg strøk over brystet kjentes det ut som om noen dro sandpapir over, men det var fordi huden var så tynn. Det kommer seg, men jeg er fremdeles litt øm der. Det var også veldig rart å kjenne innleggene inni puppene etter operasjonen. Det gjorde nesten litt vondt å bøye seg frem, men nå kan jeg ligge på magen, og det er det ikke alle som kan etter så kort tid. Det å ha "noe inni seg" er en vanesak.. Jeg synes det kjennes mindre og mindre. Jeg legger ikke merke til de hele tiden, slik jeg gjorde i begynnelsen. Puppene er fremdeles litt harde, altså, ikke like mye som et naturlig bryst, men det skal visstnok komme seg. Det tar jo tross alt seks mnd til de endelige resultatet av operasjonen er kommet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163894-brystoperasjon-noe-vits-f%C3%B8r-man-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-1067292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna21365380663 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Følelsen i brystet kommer antageligvis til å komme tilbake, i takt med at nerven vokser seg til igjen.. Glemte å skrive det.. Det var ganske viktig for meg at følelsen i vorten ikke forsvant, siden jeg er veldig følsom der.. Derfor valgte jeg metoden som la snittet lengst fra vorten, altså under armen. Hvis jeg ville ha stor sjanse for å beholde følsomheten ville jeg aldri valgt å legge snittet rundt vorten, liksom. Ikke det at jeg har hørt noe, men jeg synes det virker logisk.. Jeg valgte saltvann fordi jeg har hørt at det er det som ligner mest på et naturlig bryst når noen tar på det. Men den største grunnen var at HVIS det skulle begynne å lekke, så var det bedre om det lakk saltvann enn silikon. Ikke at det sikkert kommer til å skje, med alle de flotte, nye innleggstypene, men man kan aldri være for sikker.. Tips hvis du er usikker på størrelse: fyll opp en liten pose med vann med antall ml du vil legge inn, dra ut all luft, knyt igjen, og legg den i bhen. Da får du et bra overblikk på hva de forskjellige mengdene vil si. Vanskelig å velge størrelse, syntes jeg, da.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163894-brystoperasjon-noe-vits-f%C3%B8r-man-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-1067303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
henny Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Følelsen i brystet kommer antageligvis til å komme tilbake, i takt med at nerven vokser seg til igjen.. Glemte å skrive det.. Det var ganske viktig for meg at følelsen i vorten ikke forsvant, siden jeg er veldig følsom der.. Derfor valgte jeg metoden som la snittet lengst fra vorten, altså under armen. Hvis jeg ville ha stor sjanse for å beholde følsomheten ville jeg aldri valgt å legge snittet rundt vorten, liksom. Ikke det at jeg har hørt noe, men jeg synes det virker logisk.. Jeg valgte saltvann fordi jeg har hørt at det er det som ligner mest på et naturlig bryst når noen tar på det. Men den største grunnen var at HVIS det skulle begynne å lekke, så var det bedre om det lakk saltvann enn silikon. Ikke at det sikkert kommer til å skje, med alle de flotte, nye innleggstypene, men man kan aldri være for sikker.. Tips hvis du er usikker på størrelse: fyll opp en liten pose med vann med antall ml du vil legge inn, dra ut all luft, knyt igjen, og legg den i bhen. Da får du et bra overblikk på hva de forskjellige mengdene vil si. Vanskelig å velge størrelse, syntes jeg, da.. Det er også større sjanse for å få hard kapsel hvis man ammer med implantat, så hadde ventet til jeg var ferdig med barn uansett... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163894-brystoperasjon-noe-vits-f%C3%B8r-man-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-1083183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.