Gå til innhold

Vond lukt i kjøleskap

Anbefalte innlegg

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Da er det nok noe annet som er galt ja.

Kan være for lite gass eller luft i anlegget.

Gass? Evakuer huset!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje en ørliten lekkasje i ozon-greiene? Det stoffet lukter helt, helt jævlig.

Skrevet

Hvis denne er festet som den skal, helt ned på kompressoren, skal varmen fra denne klare å fordampe alt vannet som renner dit fra kjøleskapet.

Så hvis denne koppen står halvfull av vann har den løsna fra klemmene.

Har du kjøleskapsekspertise?

Jeg ser vi er flere kvinner som ikke skjønner bæret av kjøleskap her, men du takler vel nok en kvinne i nød?

Har kombiskap, kjøleskap øverst og fryseskap nederst. Inne i kjøleskapet, litt over bunnen og på 'veggen' bak, er det en renne som flyter over av vann. Vannet fryser delvis på bunnen, inntil veggen bak altså.

Fryseskapet ser ut som et overgrodd Nordpolen etter en uke. Hgger is og fjerner snø flere ganger i måneden, men får knapt døra igjen etter noen dager.

Hva i herrens navn er galt? Er skapet kaputt?

Skrevet

Jeg ser vi er flere kvinner som ikke skjønner bæret av kjøleskap her, men du takler vel nok en kvinne i nød?

Har kombiskap, kjøleskap øverst og fryseskap nederst. Inne i kjøleskapet, litt over bunnen og på 'veggen' bak, er det en renne som flyter over av vann. Vannet fryser delvis på bunnen, inntil veggen bak altså.

Fryseskapet ser ut som et overgrodd Nordpolen etter en uke. Hgger is og fjerner snø flere ganger i måneden, men får knapt døra igjen etter noen dager.

Jeg hadde et lignende problem, det rant over med vann.

Hos meg er det et dreneringshull, det var gått tett.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Se hva jeg har prøvd å forklare Dorthe.

Hullet midt i renna går oftes tett og må stakes opp. Bruk streng eller tynn strikkepinne. Tøm etter med litt varmt vann.

Kondensvannet må ledes ned på kompressoren der det skat fordampes.

I ditt tilfelle havner det vel ned i frysekapet.

Sjekk også pakningene på dørene, er de lekke, iser skapene fortere til.

Skrevet

Se hva jeg har prøvd å forklare Dorthe.

Hullet midt i renna går oftes tett og må stakes opp. Bruk streng eller tynn strikkepinne. Tøm etter med litt varmt vann.

Kondensvannet må ledes ned på kompressoren der det skat fordampes.

I ditt tilfelle havner det vel ned i frysekapet.

Sjekk også pakningene på dørene, er de lekke, iser skapene fortere til.

Ok, takk. Har prøvd å stake og tømme varmt vann i renna. Det var noe skitt i hullet, kan hende det er problemet? Det vil jo vise seg i løpet av en dag eller tre.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ok, takk. Har prøvd å stake og tømme varmt vann i renna. Det var noe skitt i hullet, kan hende det er problemet? Det vil jo vise seg i løpet av en dag eller tre.

Fint, da berger du helgepilsen;)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Melken, mener du sikkert?

Samma det, bare det fungerer som det skal.

Skrevet

Samma det, bare det fungerer som det skal.

Det er helt utrolig, men det er knusktørt i renna nå på tredje dagen. Jeg dåner, dette drittkjøleskapet trengte altså bare en liten pinne for å oppføre seg ordentlig.

Hjertelig, veldig-veldig kjempetusen takk!

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det er helt utrolig, men det er knusktørt i renna nå på tredje dagen. Jeg dåner, dette drittkjøleskapet trengte altså bare en liten pinne for å oppføre seg ordentlig.

Hjertelig, veldig-veldig kjempetusen takk!

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...