Gå til innhold

Rekdals homofobi

Anbefalte innlegg

Gjest Til orientering bare for deg

Du kan vel ikke vite om du hadde fått problemer med at folk ikke ville du skulle være sammen med kjæresten din, ble diskriminert på jobben, ikke fikk adoptere barn og de synes kjærlighetsakten deres var ekkel, om du ikke har prøvd?!

Du tror du ikke ville hatt problemer med det, jeg tror derimot du ville følt det som veldig urettferdig.

Jeg vet om mennesker som ikke kan forstå, ja som synes det er ekkelt, at jeg føler meg tiltrukket det motsatte kjønn. Det er imidlertid noe jeg ikke har problemer med å respektere.

Det er mange grupper som ikke får adoptere barn -- det har jeg ingen problemer med. For meg er det viktig at barnet, som ikke selv kan velge, skal få anledning til å få omsorg av en far og en mor.

Men en kan jo tenke seg andre konstellasjoner. Hvorfor ikke operere med tre fedre eller fire fedre og en mor?

Fremdeles er visst samfunnet såpass gammeldags at det anser dyaden som den ideelle forelderform.

Men i fremtiden -- hvem vet hvilke sexuelle legninger som d a vil være helt ok?

:)

Fortsetter under...

Men hensyn til annerledestenkende ser du ingen grunn til å ta.

Greit å vite.

Annerledes hensyn til annerledestenkere gjør jeg absolutt. Men folk som presenterer sine fobier for annerledes mennesker (også implisert annerledes tenkende mennesker...) synes jeg burde få utvidet horisonten sin.

Annerledes hensyn til annerledestenkere gjør jeg absolutt. Men folk som presenterer sine fobier for annerledes mennesker (også implisert annerledes tenkende mennesker...) synes jeg burde få utvidet horisonten sin.

Skrivefeil: Første ord i første setning skal bort.

Jeg vet om mennesker som ikke kan forstå, ja som synes det er ekkelt, at jeg føler meg tiltrukket det motsatte kjønn. Det er imidlertid noe jeg ikke har problemer med å respektere.

Det er mange grupper som ikke får adoptere barn -- det har jeg ingen problemer med. For meg er det viktig at barnet, som ikke selv kan velge, skal få anledning til å få omsorg av en far og en mor.

Men en kan jo tenke seg andre konstellasjoner. Hvorfor ikke operere med tre fedre eller fire fedre og en mor?

Fremdeles er visst samfunnet såpass gammeldags at det anser dyaden som den ideelle forelderform.

Men i fremtiden -- hvem vet hvilke sexuelle legninger som d a vil være helt ok?

"Jeg vet om mennesker som ikke kan forstå, ja som synes det er ekkelt, at jeg føler meg tiltrukket det motsatte kjønn. Det er imidlertid noe jeg ikke har problemer med å respektere."

Ja, det er jo helt sammenlignbart med hva homofile opplever?!

Tenk om noen i familien din står frem. Hadde du fortalt hvor feil du mener det er?

Gjest Til orientering for deg.

En fobi har ikke nødvendigvis noe med mangel på kunnskaper å gjøre.

Jo mer jeg vet om hva f.eks. homofile menn bedriver av "sexuelle" handlinger, jo mer har jeg vanskelig for å akseptere disse aktiviteten... så for meg er det så opplagt best ikke å vite :)

Nå angår heldigvis ikke noen av de mange avvikende sexuelle legninger meg.

Gjest Til orientering for deg

"Jeg vet om mennesker som ikke kan forstå, ja som synes det er ekkelt, at jeg føler meg tiltrukket det motsatte kjønn. Det er imidlertid noe jeg ikke har problemer med å respektere."

Ja, det er jo helt sammenlignbart med hva homofile opplever?!

Tenk om noen i familien din står frem. Hadde du fortalt hvor feil du mener det er?

Kjære deg -- om noen hadde spurt meg om hva jeg syntes om at de sexult sett var avvikende, så hadde jeg vel svart at jeg ikke hadde noen formening om det i det hele tatt.

Men om noen hadde spurt om hva jeg synes om homosexuelle aktiviteter, så hadde jeg svart at jeg rent estetisk finner slike aktiviteter frastøtende.

Jeg ville aldri, uten å ha blitt spurt, uttalt meg om noen avvikende sexuell praksis

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...