Gå til innhold

Trenger hjelp, jeg

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 26. Har hele livet slitt med sjenerthet som har utviklet seg til mild sosial fobi. Dette er utrolig vanskelig for meg, både i jobbsamenheng og privat. Jeg fungerer egentlig ganske bra i dagliglivet, men føler meg så tom, ingen følelser, ingen meninger, ikke helt til stede...

Var hos lege første gang for tre år siden ang. dette. Der fikk jeg en liste over psykologer jeg kunne ringe. Kom aldri så langt. Har vært hos samme legen 3 ganger og fått denne listen de siste årene. Jeg orker bare ikke tanken på å drive og ringe rundt og få time.

Legen sa også han skulle ta kontakt med en psykolog som skulle ta kontakt med meg, men det skjedde aldri.

Her en dag fant jeg en annonse i en avis. En psykolog som holdt til like ved der jeg jobber. Jeg fikk ringt dit og bestilt time. Adr. var det og det. Han har et spesielt navn, og jeg ringte på klokka. Gikk opp i tredje etasje i en boligblokk, men der sto en utenlandsk dame og sa "ingen doktor her"... Etterpå så jeg helt nederst i første etasje at det var noe som kunne være et legekontor. Jeg ringte og banket på, men ingen åpnet. Så jeg kunne ikke gjøre annet enn å dra hjem igjen...

Dagen etter ringte jeg psykologen. Da sa han at han hadde glemt timen min fordi han måtte til sykehuset fordi en pasient av han trengte hjelp!

Hva er dette for noe?? Hva om jeg hadde vært skikkelig suicudal eller noe?

Er det kanskje ikke meningen at jeg skal til psykolog??

Er langt nede for tiden og vet jeg ikke orker å ha det sånn lenger... Har skapet fullt av lykkepiller men har ikke lyst til å begynne på dem igjen heller...

Noen der ute som vet hva jeg kan gjøre nå???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164727-trenger-hjelp-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gir snart opp

Hei!

Det er som om jeg kunne ha skrvet det selv! Livet er bare helt pyton av og til...som oftes ganske ofte!

Er selv 25, og syntes livet er noe dritt! Har gått til psykolog i 5 år (2 forskj) Jeg hadde heller aldri turt å ringe selv! Har heldigvis hatt en mor som har hjulpet meg!!!! Disse folkene skal liksom være fagpersoner.... Gikk til en psykolog tidligere som også ofte ikke dukket opp! Kjempefrustrerende!

I det siste har jeg prøvd en kombinasjon av refleksologi/soneterapi. Fant meg en behandler ved å søke på nettet! Bare pass på at de har litt fartstid i gamet, slik at de vet hva de gjør! Dessverre kan han nok ikke hjeple meg til å bli frisk, men har har hjulpet meg veldig å komme opp av "kjelleren." De kan som oftest ta imot deg i løpet av et par dager!

Når jeg blir dårlig ringer jeg denne mannen, og kan stort sett komme samme dag. Før måtte jeg enten ringe legen, som anbefalte eneda flere medisiner som jeg helst ikke vil ta...eller jeg kunne ringe psykologen min , som jeg følte ikke hadde tid til meg! Dessuten er jeg ikke så veldig godt fornøyd med denne typen terapi!!!!

Stå på!

Tenker på deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164727-trenger-hjelp-jeg/#findComment-1070913
Del på andre sider

Gjest sosial fobi

Ikke gi opp psykologen. Bestill en time til. Mental helse har selvhjelpgrupper for de med sosial angst. Angstringen har selvhjelpsgrupper for de med angst. Vet ikke hvor du bor, men Gaustad sykehus har kompetansesenter for angstlidelser hvor man kan få behandling. Modum bad har også. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164727-trenger-hjelp-jeg/#findComment-1071274
Del på andre sider

Gjest sosial fobi

Tror også du kan ha nytte av gruppeterapi, og psykomotorisk behandling dersom du er plaget med sosial angst. I gruppeterapi får du sosial læring og får testet ut noen av tankene du har rundt det å være sosial. Sjenerte mennesker er ofte beskjedne mennesker og vi har ikke så lett for å ta vare på oss selv sammen med andre. Dette er isåfall min erfaring. Ellers så vil jeg anbefale deg å gjøre sosiale ting på egen hånd. Finn noen interesser evt. meld deg på kurs. Øv deg opp sakte men sikkert! Lykke til! Kognitiv terapi skal visstnok hjelpe mot sosial angst og fobi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164727-trenger-hjelp-jeg/#findComment-1071459
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...