Gå til innhold

kan psykiateren legge meg inn på sykehus?

Anbefalte innlegg

jeg er en jente som har diagnosen paranoid schizofreni, i tillegg har jeg i perioder angst og depresjon. jeg er plaget med en del såkalte hallusinasjoner, både syns-og berøringshallusinasjoner. dette er svært plagsomt.

vil det å ha hallusinasjoner betegnes som en psykose?det vil da si at jeg har psykose hver eneste dag da!!!nå har jeg begynt med cipralex istedetfor cipramil, dette har gjort at depresjonen er betydelig bedre, men jeg ligger nå faktisk litt over det normale, når det gjelder humøret det, jeg er såkalt høyt oppe nå, i ekstase om man kan si det slik.

jeg har også ideer om at naboen vil gjøre meg noe, ringe på døren min, og når jeg lukker opp, tror jeg hun vil skyte og drepe meg. føler også at visse personer jeg har anmeldt for overgrep, lusker rundt i området, og prøver å finne meg for å drepe meg. jeg tør så vidt og gå på kjøpesenter, for er redd jeg møter på de.

har ideer nå om at jeg skal importere mennesker fra thailand, både barn og voksne, søker på denne måten kontakt med mennesker, vet ikke om det er rare ideer jeg har, men føler det også ligger et dødt barn inni magen min, selv om jeg ikke har hatt sex på mange år. føler det renner bakterier utfra det døde barnet i magen min som forårsaker diare og vondt i magen på meg,..

har også ideer om å gjøre meg noe og skade meg. jeg tenker at selv om jeg er innlagt på rehabilitetsavdeling, så tenker jeg at jeg må få resepter på medisinene selv. jeg tenker at jeg vil ta en overdose med disse medisinene, tenker så mye på dette for tiden. personalet styrer medisinene mine pr dags dato. jeg tenker at bare jeg får de reseptene så blir alt bra!!!!!

jeg har også kuttet meg mye i det siste, også rispet meg på halsen, drømmer om å klare å kutte pulsåren min, men det er ikke så enkelt.

jeg drikker mye alkohol i perioder, men sier selv at jeg har kontroll selv om jeg ikke vet det helt sikkert.

har jeg vrangforestillinger og psykose i noe av det jeg skriver her?

sykepleieren sa til meg at dersom jeg tuller med medisinene bærer det rett inn på sykehus, kan hun bare si sånt til meg?

kan psykiateren min, holde meg igjen psykiatrisk ettervern, dersom jeg har ideer og skrive meg ut, og kan han tvangsinnlegge meg på sykehus hvis han finner det for godt?

vær snill og svar meg nhd, og andre!!!!

takk for alle svar jeg får

Fortsetter under...

Høres ut som du har en del psykotiske symptomer. Hallusinasjoner er psykotiske symptomer.

Og ja, psykiateren kan legge deg inn på sykehus. Og fordi du har såpass mange psykotiske symptomer samtidig som du fantaserer om å ta en overdose av medisner, kan du om nødvendig bli innlagt med tvang.

Høres ut til at du i tillegg til cipramil/cipralex trenger antipsykotiske medisiner. Hva med å ta opp det med psykiateren?

Du forteller at du har diagnosen paranoid schizofren. Og at du føler at du har et dødt foster i magen til tross for at du ikke har hatt sex på flere år. Du lurer på om du kan ha psykotiske symtomer... Hva tror du?

Det finnes jo grader av psykose. Det virker som at du har mye fornuft i deg, og sannsynligvis kan svare på spørsmålene dine selv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...