Gå til innhold

Har problemer med å styre impulsene mine. hva kan dette skyldes?

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelig å styre impulsene

jeg har helt fra jeg var liten hatt vanskelig med å holde munn. Særlig det å holde seg når jeg hadde tenkt til å si noe har vært forferdelig vanskelig. Gjennom skoleårene så har jeg fått det for meg at jeg skulle spørre om det eller det, samme hvor dumt det er. kunne ikke få ro før jeg hadde sagt det jeg skulle. Dette har ført til en del mobbing noe som jeg delvis kan forstå.

Vet ikke om dette er tvangstanker eller noe annet men det er noe som virkelig plager meg. Jeg må jo virke som en idiot for andre. Jeg har også vansker med lytte lenge til andre og å vente med det jeg skulle si til det passet seg. jeg gikk til psykolog over lengre tid og har ofte vært oppgitt over meg selv fordi jeg sløste bort tiden med å prate om ting som ikke hadde noe med samtalen å gjøre.

Nå er jeg i en utplasseringsituasjon og jeg er redd for hvordan de andre vil se på meg hvis jeg får det for meg at jeg må si noe eller må spørre om noe rart. Vil jo helst ikke at de skal tro at jeg er en kverrulant eller at jeg er overlegen. men litt rar må de jo tro at jeg er. Denne evnen til å måtte si noe er forøvrig i stor kontrast til min personlighet ellers. jeg er en stille og beskjeden jente foruten når jeg får "anfallene" mine.

Noen aning om hva dette kan dreie seg om?

og hva kan jeg selv gjøre for å leve med dette? Synes jo at det er et ganske så flaut problem

Fortsetter under...

Gjest manglende impulskontrill

Har du lest om ADHD og Tourettes syndrom?

Noe av det du beskriver kan kanskje passe i en eller begge disse diagnosene. både dette med manglende impulskontroll, å snakke i tide og utide, og å ikke klare å følge med i en samtale uten å avbryte. Har jeg forstått deg riktig?

Gjest klarer ikke å styre impulsene mine

Har du lest om ADHD og Tourettes syndrom?

Noe av det du beskriver kan kanskje passe i en eller begge disse diagnosene. både dette med manglende impulskontroll, å snakke i tide og utide, og å ikke klare å følge med i en samtale uten å avbryte. Har jeg forstått deg riktig?

takk for svar. jo det er dette jeg sliter med. og jeg har også tenkt tanken på ADHD eventuelt Tourette. Men behandler har ikke vært enig med meg at jeg trenger en nevropsykologisk utredning. Kanskje de synes jeg fungerer bra i terapisamtalen? men det er sammen med andre det blir trøbbel. Men jeg kan uannsett ikke se meg helt blind på dette med ADHD. Det kan jo ligge psykiske årsaker bak dette her. utfordringen for meg blir jo hvordan jeg skal kunne takle det.

Gjest manglende impulskontroll

takk for svar. jo det er dette jeg sliter med. og jeg har også tenkt tanken på ADHD eventuelt Tourette. Men behandler har ikke vært enig med meg at jeg trenger en nevropsykologisk utredning. Kanskje de synes jeg fungerer bra i terapisamtalen? men det er sammen med andre det blir trøbbel. Men jeg kan uannsett ikke se meg helt blind på dette med ADHD. Det kan jo ligge psykiske årsaker bak dette her. utfordringen for meg blir jo hvordan jeg skal kunne takle det.

Jeg ville forlangt å bli henvist til en nevropsykologisk utredning. Dersom de ikke finner noe der så er i hvertfall dette eliminert!!!

Gjest Svar til Vanskelig å styre impulsene

Det behøver visst ikke bare være adhd eller torettes syndrom...

Man kan også være manisk deppressiv og ha personlighetsforrstyrrelse eller ha emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse..

Har problemer med å passe munnen min jeg også, men har verken adhd eller torettes, men kom ut med emosjonell ustabil pf...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...