Gå til innhold

SSRI/depresjon/serumspeil./NHD

Gjest Jente 25 år og litt fortvilt.

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 25 år og litt fortvilt.

Hei NHD

Jeg lurer på en ting.

For noen år siden var jeg inne i en veldig alvorlig depresjon.Jeg var på randen av å ta mitt liv.

Min lege skrev ut ssri, (zoloft) Jeg begynnte på 50mg. Ble litt bedre da. Økte til hundre. Tok serumspeil. Som viste 14 mmol. Økte til 200, serumspeil 34mmol.

Med en dose på 200 mg vendte jeg gradvis tilbake til livet. Og greidde å fungere litt i hverdagen igjen. Hadde sluttet å snakke, ingen krefter igjen, kognitive problemer osv osv..

Bråseponerte medisinene etter 2 år, Har holdt meg rimelig bra oppe, men har hatt kognitive vansker igjen siste to årene. Men har liksom slitt uten medisiner for å se om jeg blir bra uten. For en 2mnd siden kastet jeg inn håndkledet og ringte legen. Begynnte på medisin igjen. Diagnose moderat depresiv. Begynnte på 50 mg. Økte til 100 etter 3 uker.

Tok serumspeil på 100mg. Det viste 76mmol.

Jeg lurer på om graden av depresjonen påvirker serumspeilet. Eller om det ikke har noen ting å si hvor dyp depresjonen er at serumspeilet er lågt.

Min lege lurte på om jeg ikke tok medisinene fordi det var så lavt til tross for høye doser. Men det gjorde jeg.

Hva påvirker serumspeilet

Vekt? graden av depresjon?

Uten å overdrive var jeg alvorlig syk.

Hvordan fungerer dette NHD.

Jeg prøver å overbevise min fastlege at depresjonen er rent biologisk betinget og at det ikke er så mange personlige problemer i mitt liv. Det er depresjonssykdomen som lager problemer for meg.

Men finnes det rene biologiske depresjoner. Og har man bipolar lidelse hvis man har en ren biologisk depresjon..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164890-ssridepresjonserumspeilnhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...