Gå til innhold

Jul på hybel

Anbefalte innlegg

Gjest julestjernen
Skrevet

Ble inspirer av innlegget under, og lurer på hvordan jeg kan dekorere hybelen min til jul. Den er jo ganske liten, så alt for mye julestæsj er det ikke plass til. Noen som vet om noe billig og bra juledekorasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pene stearinlys (lilla i adventstiden, røde i julen, hvite / offwhite hele perioden) skaper masse stemning. De som er litt tykkere og høyere og ikke fullt så "blanke" som billiglysene er veldig mye penere.

Adventsstake, hvor du tenner et lilla lys hver søndag i advent, er en fin nedtelling.

Det som virkelig er julepynt, passer best fra lillejulaften og fremover, så hvis du ikke skal være på hybelen i julen, ville jeg heller gått for adventspynt og lys.

Røkelse / duftlys skaper veldig stemning, men ikke for mye, særlig ikke i et lite rom (som du også skal sove i).

Skal du være på hybelen i julen kan du jo kjøpe et minijuletre, det lukter veldig godt med gran, selv om det bare er en knapp meter høyt..

Du kan henge en grankvist eller en krans på døren, med en sløyfe rundt.

Har du balkong / rekkverk eller annet utenfor vinduet, kan du feste en lysslynge her?

Adventskalender er viktig!

Kjøp et nytt stort håndkle til deg selv, og et kjøkkenhåndkle, og klut osv i en fin jule / adventsfarge, eller med et motiv..

Noen nye putetrekk til evt sofa 7 pynteputer. Eller sengetøy som setter deg i førjulsstemning?

Kjøp inn litt musikk som setter deg i stemning, be noen venner på pepperkakebaking eller julepynt-verksted! Server gløgg!

Gjest julestjernen
Skrevet

Pene stearinlys (lilla i adventstiden, røde i julen, hvite / offwhite hele perioden) skaper masse stemning. De som er litt tykkere og høyere og ikke fullt så "blanke" som billiglysene er veldig mye penere.

Adventsstake, hvor du tenner et lilla lys hver søndag i advent, er en fin nedtelling.

Det som virkelig er julepynt, passer best fra lillejulaften og fremover, så hvis du ikke skal være på hybelen i julen, ville jeg heller gått for adventspynt og lys.

Røkelse / duftlys skaper veldig stemning, men ikke for mye, særlig ikke i et lite rom (som du også skal sove i).

Skal du være på hybelen i julen kan du jo kjøpe et minijuletre, det lukter veldig godt med gran, selv om det bare er en knapp meter høyt..

Du kan henge en grankvist eller en krans på døren, med en sløyfe rundt.

Har du balkong / rekkverk eller annet utenfor vinduet, kan du feste en lysslynge her?

Adventskalender er viktig!

Kjøp et nytt stort håndkle til deg selv, og et kjøkkenhåndkle, og klut osv i en fin jule / adventsfarge, eller med et motiv..

Noen nye putetrekk til evt sofa 7 pynteputer. Eller sengetøy som setter deg i førjulsstemning?

Kjøp inn litt musikk som setter deg i stemning, be noen venner på pepperkakebaking eller julepynt-verksted! Server gløgg!

Vi får dessverre ikke lov til å bruke stearinlys:-( Men å kjøpe julesengetøy og håndkler er en god ide.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Vi får dessverre ikke lov til å bruke stearinlys:-( Men å kjøpe julesengetøy og håndkler er en god ide.

hei, jeg synes "hos oss" hadde mange koselige tips. Men "å kjøpe julesengetøy og håndkler er en god ide" synes jeg er litt sprøtt - skal man ha eget sengtøy som bare er til bruk i jula? Har man ikke annet å bruke penger på? Et rødt kjøkkenhånkle koster ikke mye, og pyntr opp på en liten hybel - men sengetøy?? Tror heller jeg får gifte meg med julenissen....

Skrevet

hei, jeg synes "hos oss" hadde mange koselige tips. Men "å kjøpe julesengetøy og håndkler er en god ide" synes jeg er litt sprøtt - skal man ha eget sengtøy som bare er til bruk i jula? Har man ikke annet å bruke penger på? Et rødt kjøkkenhånkle koster ikke mye, og pyntr opp på en liten hybel - men sengetøy?? Tror heller jeg får gifte meg med julenissen....

Men jeg mente ikke noe med julenisse på akkurat, men å kjøpe nytt helrødt sengetøy og et nytt rødt badehåndkle, hvis man allikevel kunne trenge noe nytt. Eller mørkeblått med sølvstjerner eller hva det nå finnes.. Det kan man jo bruke hele året.

På Ikea får man røde putetrekk til sofaputer for noen tiere, så det er jo rimeligere julepynt enn mye annet.

På en hybel er jo gjerne sengen veldig i fokus, hvis man bare har ett rom. Så da er jo slike ting koselig å endre på, i stedetfor å kjøpe julepynt når man kanskje ikke er på hybelen i romjulen uansett.

Gjest julestjernen
Skrevet

Men jeg mente ikke noe med julenisse på akkurat, men å kjøpe nytt helrødt sengetøy og et nytt rødt badehåndkle, hvis man allikevel kunne trenge noe nytt. Eller mørkeblått med sølvstjerner eller hva det nå finnes.. Det kan man jo bruke hele året.

På Ikea får man røde putetrekk til sofaputer for noen tiere, så det er jo rimeligere julepynt enn mye annet.

På en hybel er jo gjerne sengen veldig i fokus, hvis man bare har ett rom. Så da er jo slike ting koselig å endre på, i stedetfor å kjøpe julepynt når man kanskje ikke er på hybelen i romjulen uansett.

skal være på hybelen i hele julen jeg

Skrevet

skal være på hybelen i hele julen jeg

Da ville jeg hatt et (mini-)juletre, det lukter skikkelig jul.

Gjest julestjernen
Skrevet

Da ville jeg hatt et (mini-)juletre, det lukter skikkelig jul.

Får nok dessverre kun tak i plastikktrær her hvor jeg bor - men det er ihvertfall noe.

Gjest hvor bor du
Skrevet

Får nok dessverre kun tak i plastikktrær her hvor jeg bor - men det er ihvertfall noe.

Hvor i landet bor du hvor de ikke selger juletrær? Svalbard?

Ikke selger de trær og ikke har dere lov å tenne stearinlys?

Jeg har bodd på og vært på studenthybler mange steder, og aldri opplevd regler mot allminnelig og forsiktig bruk av lys?

Gjest julestjernen
Skrevet

Hvor i landet bor du hvor de ikke selger juletrær? Svalbard?

Ikke selger de trær og ikke har dere lov å tenne stearinlys?

Jeg har bodd på og vært på studenthybler mange steder, og aldri opplevd regler mot allminnelig og forsiktig bruk av lys?

Bor i utlandet.. og de er veldig strenge når det gjelderb bruk av stearinlys. Finner de lys på rommet må vi enten betale en sum eller vi kan miste retten til å beholde hybelen... sykt men sant:-(

Skrevet

Rødt sengesett fåes kjøpt hos jysk for 150,-

Ekstra langt 200,- Dobbelt 300,-

Kom reklame fra dem i posten i dag.

Skrevet

Bor i utlandet.. og de er veldig strenge når det gjelderb bruk av stearinlys. Finner de lys på rommet må vi enten betale en sum eller vi kan miste retten til å beholde hybelen... sykt men sant:-(

kjøp små elektriske lys, da? Mange små lyspunkter er veldig stmningsfullt, og det lages jo rimelige slike ting til jul. Her i Norge er jeg sikker på at butikker som claes ohlsson (svensk, ja) har sånne ting.

Og en grønn liten plante av nåle-typen (cypress, tuja....) kan symbolisere juletre. Knytt en rød sløyfe rundt potteplanten eller selve potten.

Håper du bor i en kosleig by,iallfall! :)

Skrevet

Et tips:bak (eller kjøp)pepperkakehjerter med hull til oppheng. Pynt dem med melis og nonstop, sølvkuler,kakestrø eller liknende. Henges opp med røde sløyfebånd; i vinduet eller hvor du vil. Du kan også henge opp en appelsin med nellikspiker i. Dekorativt og velduftende.

Skrevet

Fikk reklame-brosjyre fra butikken Max20 i dag, der har de julegardiner (til kjøkken) til 20 kr. ;)

Skrevet

Fikk reklame-brosjyre fra butikken Max20 i dag, der har de julegardiner (til kjøkken) til 20 kr. ;)

Di er harry di! ;o)

Skrevet

Di er harry di! ;o)

Jul på en hybel kan vel være litt harry? ;)

Skrevet

Jul på en hybel kan vel være litt harry? ;)

næ, æsj, jul skal da ikke være harry!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...