Gå til innhold

NHD. Gir du klemmer til pasienter?

Anbefalte innlegg

Nei, ikke en gang da.

På den annen side gjør jeg ikke noe nummer av det om pasienten i en slik situasjon ønsker å gi meg en lett klem. Det synes jeg ville være uhøflig.

Men jeg håndhilser relativt ofte på på pasientene mine. En respektfull skikk jeg har lært utenfor Norge.

Jeg fikk en klem etter siste samtale med forrige teraputt og det syntes jeg var kjempehyggelig! :-)

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke godtatt og bli klemmet på av min behandler.

Det er ikke synd i meg selv om jeg er syk. Jeg oppsøker hjelp for å bli frisk, ikke for å bli dullet med som et barn.

Dette er min mening, respekterer og ser at andre har andre meninger.

Det samme lurte jeg veldig på!!

Hvis en psykiater har hatt en pasient f.eks til induvidual terapi i 4 år, så er det vel ikke galt å gi en liten klem ved avsluttning..??

Hvis en lege eller behandler hadde gitt meg en klem så hadde jeg blitt frustrert.

Liker ikke å få klem jeg da (:

Fikk sjelden/aldri det i oppveksten så det er nok derfor.

Jeg hadde ikke godtatt og bli klemmet på av min behandler.

Det er ikke synd i meg selv om jeg er syk. Jeg oppsøker hjelp for å bli frisk, ikke for å bli dullet med som et barn.

Dette er min mening, respekterer og ser at andre har andre meninger.

Min lege klemte meg på foten en gang.

Gjelder det?

Gjest Efexoria

Nå er det ikke psykiater jeg sikter til, men har hatt en gynekolog i 29 år nå.

Går til årlig kontroll hos ham og synes det er veldig koselig at jeg får en rask klem og en klapp på skuldren idet jeg sier takk for nå!

Du tuller vel ?

Jeg ville tusen ganger heller hatt en klem av psykiateren min enn av gynekologen !!!

Og det har ikke noe med dem som personer å gjøre, men med "tjenesten" de utfører...

Klem av gyn ?? Hjelp !!!

Annonse

Nei, æsj. Det blir så fjasete.

Jeg har også opplevd slike skrekkelige sykepleiere som har "lært" at det er så gudsjammerlig viktig med BERØRING i samtalene, da får jeg helt spader. Jeg orker ikke sånn dulling.

Den eneste jeg klemmer av slike helsearbeidere er tannlegen min, men det er fordi jeg er så sjeleglad over å ha overlevd timen.

Jeg ville blitt bra forbanna hvis min behandler skulle begynne å gi meg klemmer! Synes den klemmingen har tatt altfor mye av, føler meg invadert når folk i stedet for å si hei og smile på død og liv må gi meg en klem.

Håper du ikke blir fornærmet, men du går ikke tilfeldigvis i behandling for schizoid personlighetsforstyrrelse?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Håper du ikke blir fornærmet, men du går ikke tilfeldigvis i behandling for schizoid personlighetsforstyrrelse?

Den var stygg!

Å ikke ville bli klemt på av hvem som helst når som helst er ikke i nærheten av å kvalifisere for en diagnose. Snarare tyder det på at en er normal.

Du tuller vel ?

Jeg ville tusen ganger heller hatt en klem av psykiateren min enn av gynekologen !!!

Og det har ikke noe med dem som personer å gjøre, men med "tjenesten" de utfører...

Klem av gyn ?? Hjelp !!!

Tuller nei, det gjør jeg ikke. Når du har kjent en lege, uansett hvilken, i mange, mange år så føles det ikke noe rart og galt for meg. Pratet så mye med ham gjennom årene at å få en klem på vei ut ser jeg på som bare hyggelig. Tenker ikke på hvilken type spesialist han er:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...