Gå til innhold

Hvor mye tar en psykiater for en utalelse + time

Anbefalte innlegg

Gjest Klienten Peder

Hvor mye tar en privat psykiater (uten avtale med trygdekont) for å skrive en uttalelse + èn time?

Saken gjelder varig uføretrygd. Jeg har fått time hos vedk. og skal betale den av egen lomme fordi jeg har ordnet dette privat (altså utenom den ordinære poliklinikken), men er det noen som vet sånn ca hvilken pris jeg må regne med?

2500- 3000?

Fortsetter under...

Gjest Klienten Peder

Jeg betalte 1300 kr ifjor.Det gjaldt godkjenning av bruk av Lamictal.

Ok, takk for svar.

Jeg tror jeg må ut med mer skjønner du.

Selve timen regner jeg sånn ca for 500. Men uttalelsen tror jeg ligger på 2500 eller rundt der.

Jaja, man finner det tidsnok ut :o)

kristiansund1365380625

Hvis du har søkt om uføretrygd og det formelt sett er trygdekontoret som har bedt om uttalelse så vil selv en psykiater uten avtale kunne skrive en regning for erklæringen til trygdekontoret; altså at du bare betaler for selve timen. Det er ikke helt uvanlig selv på offentlige poliklinikker at selve uttalelsen skrives på behandlerens fritid, altså i privatpraksis, for å frigjøre tid til å ha pasienter på dagtid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...