Gå til innhold

Nektes livsforsikring...

Anbefalte innlegg

Gjest Aaarggh!

Jeg hadde depresjoner for fem år siden, og var dum nok til å prøve å ta livet mitt. Jeg fikk da cipramil og har levd et normalt liv siden.

Nå gir mitt selvmordsforsøk seg utslag i at jeg ikke får livsforsikring. Dette selv om jeg har sagt at den ikke trenger være gjeldende ved selvmord.

Jeg forstår det på et vis, men jeg har en sønn og dette er svært viktig for meg. Dersom jeg skulle bli utsatt for en ulykke vil han jo stå på bar bakke stakkars...

Kan jeg noengang få en slik forsikring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164975-nektes-livsforsikring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er dessverre helt normalt. Vi må ha klart for oss at forsikringsselskap er ikke til for å forsikre deg og meg, men for at eierne skal tjene penger. Mennesker som har vært syke på en eller annen måte sees da på som risikable investeringsobjekter selv om de er blitt friske, og får dermed ikke forsikring. Ett pill råttent system.

Gjest Aaarggh!

Dette er dessverre helt normalt. Vi må ha klart for oss at forsikringsselskap er ikke til for å forsikre deg og meg, men for at eierne skal tjene penger. Mennesker som har vært syke på en eller annen måte sees da på som risikable investeringsobjekter selv om de er blitt friske, og får dermed ikke forsikring. Ett pill råttent system.

Faen da...

Logisk det du skriver, jeg ville nok ikke "investert" penger i meg selv om jeg kun hadde lest om meg i journalen. Men at én dum feil skal avgjøre dette er trist. Om en ikke er utskudd nok fra før liksom...

Pillråttent system ja!

Betyr det at jeg aldri vil kunne få livsforsikring?

Faen da...

Logisk det du skriver, jeg ville nok ikke "investert" penger i meg selv om jeg kun hadde lest om meg i journalen. Men at én dum feil skal avgjøre dette er trist. Om en ikke er utskudd nok fra før liksom...

Pillråttent system ja!

Betyr det at jeg aldri vil kunne få livsforsikring?

Ta kontakt med Forsikringsklagekontoret og klag på dette.

http://www.forsikringsklagekontoret.no

Mental Helse kan også være fornuftige å kontakte:

http://www.mentalhelse.no

At de reserverer seg mot selvmord og evt. psykiske lidelser er en ting. Men å nekte forsikring totalt er noe annet.

Er du forsikret gjennom fagforening, bør du kontakte denne.

En annen ting er hvor langt tilbake i tid de går når de spør om psykiske lidelser. Typisk spørsmål er: Har du NOEN GANG....

Har også inntrykk av at de i liten grad skiller på grad av psykisk lidelse og varighet. Årsak, f.eks. akkutt livskrise, spiller også liten rolle.

Selv fikk jeg en reservasjon i forsikringen pga fysisk skade. Etter en viss tid uten symptomer ble denne reservasjonen fjernet.

Ikke gi opp. Sloss! Tenk på både livsforsikring og uføreforsikring. Men det har du kanskje allerede gjort.

Ikke alle selskap er like vrange.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...