Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg har hatt hofteopp og fikk blodpropp etterpå. ved nærmere undersøkelse viser det seg at jeg har en genefeil som heter leidenmutasjon. komm legen sier at jeg kan slutte med marevan og gå en halvtime om dagen og drikke rikelig.hun sier at hun ville gjort det slik. legen ved sykehuset sier at jeg må gå på marevan livet ut. er veldig i tvil ble jo så uvell av marevan. har holdt opp i 6 mnd,. hvem skal jeg lytte til? finnes det noe allternative løsninger

[email protected]

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165022-blodpropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Leiden mutasjon er en arvelig tilstand med økt sjangse til å danne blodpropper. I tillegg vil operasjoner i hofte i seg selv øke risikoen for blodpropp. Når du har kommet i bevegelse igjen er sjansen for blodpropp mindre, men du vil ha din Leiden mutasjon livet ut. Jeg kan ikke sikkert fortelle hva som er best i ditt tilfelle uten nærmere undersøkelser, men du kan eventuelt be om å bli henvist til en spesialist på blodsykdommer for en "second opnion". Av naturlige stoffer som forebygger blodpropp kan nevnes rikelig med frukt og grønt, omega 3 fettsyrer som i fet fisk og til en viss grad naturlig vitamin E.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165022-blodpropp/#findComment-1075340
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...