jmobil Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hei, dette er vel første gang jeg henvender meg til noen så direkte som dette. Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, så jeg har prøvd å ramse opp det som plager meg: Jeg føler meg ofte trøtt... Jeg har ofte problemer med å sovne om kvelden, men er trøtt om dagen... Jeg er urolig og angstfull... Jeg kan få plutselige angstanfall, og ofte være veldig urolig opp til et anfall... Jeg har som oftest et veldig lavt selvbilde, men det kan veksle veldig høyt selvbilde. Dette gjelder også andre mennesker, jeg har vekselvis enten veldig lav eller høy oppfatning av andre personer. Når jeg tenker meg om så er slik at når jeg føler meg på topp, så har jeg veldig lav oppfatning av andre mennesker... Jeg har ofte dårlig samvittighet... Jeg er ofte mistenkelig ovenfor andre mennesker... Jeg har gode (sjeldne) og dårlige dager... Det virker som om jeg føler meg dårligere om vinteren enn på sommeren... Jeg føler meg umotivert i mine studier, og klarer ikke å lese, dette går ut over studiene mine... Jeg har en tendens til å bagatelisere problemene mine... Jeg har dårlig appetitt... Jeg unngår sosiale situasjoner... Jeg kan også få svært plagsomme svettetokter, som ikke trenger være forbunnet med angstanfall... Jeg er anspent, og skjærer tenner ufrivillig. Jeg har fått en biteplate av tannlegen fordi jeg var i ferd med å gnisse vekk tennene mine... Det har vel vært slik i en 5 år tipper jeg, untatt svettetoktene, som er nytt (før ble jeg bare klam i hendene). Er det noe galt med meg, eller er det noe jeg innbiller meg? Hva bør jeg egentlig gjøre? Er det noen der ute som vet noe? Hilsen jmobil... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165043-angst-depresjon-ingenting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
marlenexxx27 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Du lurer på om du "innbiller" det at du sliter... Vel, er det LØGN det du har skrevet? Jeg vet ikke om du oppnår kriteriene på en diagnose, men det er vel ikke det som teller? Er det ikke dine følelser og tanker som er aller, aller viktigst? Det du har skrevet høres ikke ut som "ingenting", men det er strengt tatt bare du som kan avgjøre det. Ingen andre kan svare på det spørsmålet, det er ingen som er inni deg og kan kjenne på hvordan du har det. Følelser er ikke til pynt. De er der fordi de gir oss viktig informasjon om oss selv. De må bli tatt på alvor. Det høres ut som at du strever med ganske allmenmenneskelige ting. Hvordan man forholder seg til andre, hva man føler man sjøl er verdt, osv. Det er jo viktige temaer for oss alle. Og hvis du sliter og vil at ting skal bli annerledes, hva skal du gjøre da? Det må du finne ut av selv, ingen andre har svaret for deg. Kanskje det ville hjulpet å prate med noen, en venn/mamma/psykolog? Eller tenke litt for seg selv? Skrive dikt? Lese noe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165043-angst-depresjon-ingenting/#findComment-1072926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest policy Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Synes dette høres ut som blanding av flere angstlidelser. Først tenkte jeg GAD. Men det er også panikksyndrom og trolig sosial angst. Be om terapi, få riktig medisinering denne kombinasjonen + knallhard jobbing kan gi utrolig virkning. Og kanskje det aller viktigste er å komme seg i bra fysisk form. Tren. Det er dokumentert som veldig effektivt mot angst. Lykke til :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165043-angst-depresjon-ingenting/#findComment-1073500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marwin1 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 du lider mest sannsynlig av en depresiv lidelse som man kan få hjelp til av riktig behandling og medesiner. Oppsøk lege og be han søke deg til en psykitrisk lege (senter) for hjelp. Det finnes nemlig ! Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165043-angst-depresjon-ingenting/#findComment-1073921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.