Gå til innhold

Litt redd

Gjest Byen e bergen

Anbefalte innlegg

Gjest Byen e bergen

Jeg lurer litt på om noen kan dele sine tanker med meg om hva dette er før jeg går til psykologen med det..

Jeg ser mennesker i mørke vinduer, de står utenfor å skremmer meg..

Råtne mennesker som skal "ta" meg, før da jeg var litt yngre hadde de gjerne pistol å skulle skyte meg!

I perioder er det så ille at de gjemmer seg inni krana på badet, å under senga! Jeg er 21 så det er utrolig slitsomt for meg å gå konstant redd som jeg gjør.

Må sove med lyset på, fordi med en gang lyset er av ser jeg ansiktene dems i tankene..

Har "emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse" fra før, vet ikke om det har noen sammenheng.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165046-litt-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som synshallusinasjoner når du ser de folkene. Altså at du ser noe som ikke andre ser. Når du tror at de er i krana og under senga, høres det ut som psykose-lignende tanker (vrangforestillinger). Det er skremmende å oppleve slikt, men det er ikke farlig. Når man har emosjonelt ustabil PF, kan man få slike symptomer som en del av den diagnosen. Men det kan også være en egen, atskilt greie (psykose lidelse).

Det fins medisiner for slikt. Men du MÅ ikke ta medisiner for det. Det kan være greit å fortelle psykologen om det, så kan dere prate litt om hva dette handler om for din del.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165046-litt-redd/#findComment-1072919
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...