Gå til innhold

snakk om problemene

Anbefalte innlegg

Gjest Nattvakta som ikke gir ut med. uten videre

Hei

Jeg er enig med deg i at mosjon og fysisk aktivitet er bra for den psykiske helsen. Forskningsprosjekter viser det.

Men til og jobbe i psykiatrien synes jeg du generaliserer i meste laget. Det er ikke sånn at det som er rett for en person er rett for alle.

Det finnes mange forskjellige grunner til at mennesker blir deprimerte, mange depresjoner skyldes biologiske forstyrrelser.

Når du skriver om pasienter som ikke ser vitsen i å be om evt. medisin når du er på vakt, så vitner vel det egentlig om at du ikke har maktet og formidle budskapet ditt på en slik måte at det er blitt forstått.

Du må ikke la pas. sine behov styres av prinnsipper, men av faglige vurderinger. Det innebærer at du bl.a kan faglig begrunne dine avgjørelser og journalføre de slik at evt. kan etterprøves.

Hvilken behandling synes du er mest riktig for bipolare affektive lidelser?

mvh

Hei

Legg merke til at det er eventuell med. det er snakk om, ikke ordinær med.

Legg også merke til nicket mitt.

Mulig jeg har formulert meg litt dårlig. Jeg sier ikke at jeg aldrig gir ut evt.med. men prøver andre ting først. Det være seg en prat, eller tur ut i det fri. Veldig ofte, så hjelper det.

Jeg er ikke i mot bruk av med., men for at en ikke skal gi de ut uten videre.

Fortsetter under...

Gjest Nattvakta som ikke gir ut med. uten videre

Hei

Mulig jeg har formulert meg litt dårlig. Jeg sier ikke at jeg aldrig gir ut evt.med. men prøver andre ting først. Det være seg en prat, eller tur ut i det fri. Veldig ofte, så hjelper det.

Vil bare nevne et par ting til.

Alle innleggene mine her er skrevet ut i fra at det er depresjon som er årsaken til problemet.

Når det gjelder bipolare lidelser, så er det nok gjevn medisinering som er det beste.

Gjest Prøvd mye

Kan hende dere har det anderledes enn de jeg har vært borti. Jeg har også skrevet, hvis dere leser alt, at det ikke er meningen å generalisere! Men hvis dere hadde vært den som observerer og ikke har det selv, så hadde kanskje dere skjønt meg bedre..

Klart det, man opplever det forskjellig. Alle har vi det jo noe forskjellig.

Jeg snakker ut fra mine erfaringer med meg selv, men også erfaringer fra de jeg har møtt med samme diagnoser. Synes dem stort sett har hatt en vilje som er beundringsverdig, men allikevel ikke helt klart seg uten drahjelp av medisiner. Vil allikevel ikke si at man skal satse på å bruke disse i årevis.

Liker egentlig ikke medisiner i det hele tatt jeg, men når man har kommet dithen at alt annet er prøvd og at man ikke har noe å tape på litt hjelp den veien, da ser jeg ingen grunn til å takke nei.

Jobber heller mot at det ikke skal vare evig, bevisst på avhengigheten og at på sikt samtaler og trening skal være nok. Nå bygger jeg meg først og fremst opp for å klare mere.

Tror ikke helt du vet hva du snakker om. Det kan ihvertfall ikke være en alvorlig depresjon. Da kommer man seg nemlig sjelden opp uten medisiner!

Til deg som mener at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Jeg er lei for at jeg begynte med å ta alle under ett, MEN du vet ikke hva jeg har opplevd! Det er ikke jeg som har hatt deperesjonen, men en annen i familien. Jeg vet godt hva jeg snakker om ut i fra erfaring med det jeg observerte! Greit at det ikke er no særlig å ha depresjon, men det er ikke no kult å være pårørende heller..ihvertfall ikke når en annen i familien har nerveproblemer og! Jeg får beskjed om å skjerpe meg av dere, men dere får se å skjerpe dere dere og!!

Hei

Jeg er klar over at det gjaldt evt.med.

Mine synspunkter endrer seg ikke av den grunn.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...