Dory Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ååå, har så utrolig dårlig samvittighet. Er sykemeldt pga tvangstankene nå. Det er bare det at akkurat nå tror jeg ikke på at jeg har tvangtanker, alle ande sier det. Men jeg føler at jeg har gjort ting på jobben som gjør at jeg virkelig kan bli smittet med hiv som jeg er så redd for. Og så blir jeg så utrolig redd for å smitte videre. Jeg har masse pasienter selv på jobben, og har nå sååå dårlig samvittighet. Men det er jo deilig å slippe å tenke på at jeg kan skade/smitte andre. Hva bør jeg gjøre videre? Vente til jeg bli frisk og fortsette jobben med en del stress og egen pasienter? selv har jeg mest lyst til å omskolere meg og begyne på ett kontor så jeg slipper å jobbe med mennesker... Går på 10 mg cipralex. Hjeeelp, jeg er så redd. For smitte. Kom i kontakt med blod på jobben. Var ikke nytt (var kanskje 20 min ca.) Vet heller ikke om jeg tok på det. Det var inne i en slange jeg måtte holde. Men jeg er så redd at det dryppet ned på meg. For jeg hadde ett sår. Dette ble jo bare rot men... Klem, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165182-sykemeldt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Har hatt panikk anall hver dag når jeg har kommet fra jobb. Klarer å holde maska på jobben, men faller sammen når jeg kommer hjem. Men allikevel har jeg altså dårlig samvittighet. Føler ikke at jeg er syk. Jeg har bare gjort ting feil på jobben, som gjør at jeg kan ha blitt syk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165182-sykemeldt/#findComment-1074158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Kjære deg! Av og til når man står midt oppi noe, (det være seg sykdom/ krevende situasjoner/dramatiske hendelser) kan det skje at man mister noe av sin bedømningskraft. Da behøver man ofte trekke seg tilbake en stund og ta imot råd fra de rundt seg. Så ikke ha dårlig samvittighet. Hvorfor skal du ha dårlig samv. for å ta helsen din på alvor?!?Når du har fått sykemelding hos legen, må jo h*n mene at du trenger det. Ta vare på deg selv, og få hjelp med problemene dine,ellers kan det være de utvikler seg og blir verre. Går du til psykolog?Eller i det minste har noen du kan snakke ut med om frykten/tvangstankene dine? Kan prøve å trøste deg med at det er veldig liten sjanse for at du er smittet, selv om du skulle ha fått blod på deg.I Norge er det ganske få personer som har Hiv;bare ca. 2000. Så sannsynligheten for at blodet inneholdt hiv-virus, er altså svært liten.Men det har du sikkert hørt før... Lykke til i hvert fall! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165182-sykemeldt/#findComment-1074701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Kjære deg! Av og til når man står midt oppi noe, (det være seg sykdom/ krevende situasjoner/dramatiske hendelser) kan det skje at man mister noe av sin bedømningskraft. Da behøver man ofte trekke seg tilbake en stund og ta imot råd fra de rundt seg. Så ikke ha dårlig samvittighet. Hvorfor skal du ha dårlig samv. for å ta helsen din på alvor?!?Når du har fått sykemelding hos legen, må jo h*n mene at du trenger det. Ta vare på deg selv, og få hjelp med problemene dine,ellers kan det være de utvikler seg og blir verre. Går du til psykolog?Eller i det minste har noen du kan snakke ut med om frykten/tvangstankene dine? Kan prøve å trøste deg med at det er veldig liten sjanse for at du er smittet, selv om du skulle ha fått blod på deg.I Norge er det ganske få personer som har Hiv;bare ca. 2000. Så sannsynligheten for at blodet inneholdt hiv-virus, er altså svært liten.Men det har du sikkert hørt før... Lykke til i hvert fall! Hei baremei:) Tusen takk for svar! Jeg går ikke til psyk akkurat nå, men jeg har gått. Men han hadde ikke så mye kompetanse om tvangstanker dessverre. Men nå venter jeg på ny psyk. Ha en fin kveld! Klem, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165182-sykemeldt/#findComment-1074879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.