Gå til innhold

Livsløgn?

Gjest jeg trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest jeg trenger hjelp

Hei

Kan det hende jeg faktisk får det bedre om jeg går rundt og er positiv hele tiden? Om jeg smiler og er hyggelig med alle og bare treker meg tilbake ellers. Dersom jeg unngår alle krangler og er forsiktig med hva jeg sier og skriver?

Dette er helt seriøst ment. Jeg sliter veldig og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg går til psykolog, men føler ikke at det hjelper så veldig for jeg har så masse angst også at jeg snakker nesten ikke når jeg er der og jo mindre jeg snakker detso mer kjeft får jeg av psykologen og jeg tror bare vi er på vei inn i en vond sirkel.

Jeg vet at det som feilte meg før var sosial fobi og sikkert engstelig/unnvikende personlighetsforstyrrelse. Og så blei jeg deprimert etterhvert. Nå aner jeg ikke hva som egentlig er galt. Jeg vet jeg blir mye sint og irriterer meg over ting og jeg vet at når jeg aldri får sagt det så blir det kanskje ekstra aggressivt når det kommer ut i skriftlig form. Men jeg mener ikke noe galt. Er det bare depresjonen som gjør meg slik, eller feiler det meg noe helt annet.

Før hadde jeg det bare kjipt med meg selv, men nå gjør jeg visst livet vanskelig og surt for mange. Det er enda værre. Jeg ønsker overhodet ikke å være slik.

Kan det hende alt blir bedre om jeg går rundt og later som det? Er det verdt et forsøk? Jeg har liksom kommet helt galt ut.

Jeg håper på svar fra fagperson.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165215-livsl%C3%B8gn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sosial fobi

Å late som har jeg ikke noe særlig stor tro på. Man skal ikke benekte sine følelser, men man skal heller ikke la de gå for mye utover andre. Selv om man har psykiske problemer burde man jobbe med å fungere sosialt dvs. ta hensyn til andre og kanskje være litt mer romslig, men det innebærer også å sette grenser for andre. Det finnes hjelp å få for sosial angst og fobi. Søk på dol så finner du mye stoff. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165215-livsl%C3%B8gn/#findComment-1074573
Del på andre sider

Tror ikke det kommer noe godt ut av å late som alt er bra. Men kanskje det i noen situasjoner kan være greit å trekke seg litt unna, i stedet for å "dvele" ved det som er vanskelig i sosiale sammenhenger.

Har du hørt uttrykket:"Smil til verden, og verden smiler til deg"? Det er litt sannhet i det. Hvis du smiler og sprer godt humør til de rundt deg, vil det også smitte over på dem. Og det kan igjen smitte over på deg. Man blir i godt humør av å omgås mennesker som er lette til sinns.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165215-livsl%C3%B8gn/#findComment-1074889
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...