Gå til innhold

Å leve uten psykologen min

Anbefalte innlegg

Gjest LuzyNuzy

Jeg sluttet hos psykolog i midten av August. Da mente han at jeg var frisk nok til å prøve å stå på egne ben.

Sist mandag hadde jeg oppfølgingstime hos han, og jeg fortalte hvordan jeg hadde hatt de siden sist. Jeg fikk da tilbud om å fortsette. Jeg avslo tilbudet, fordi at det var så vannvittig vondt for meg da jeg hadde hatt min siste time i August.

Han er den eneste i verden jeg klarer å snakke med. Tanken på å aldri få ha samtaler med han igjen skremmer vettet av meg, og gjør meg redd for å prøve å leve.

Så jeg skrev et brev til han:

Hei *navn*.

Tusen hjertelig takk for en utrolig fin samtale forrige mandag. Det var veldig godt å snakke med deg igjen, og jeg kjente at det var utrolig vondt å gå ut derfra og vite at det var siste gang. De samtalene jeg har hatt med deg har vært grunnmuren i livet mitt de to siste årene.

Det føles helt ufattelig tragisk ut at det nå er over. Har bare lyst å legge meg ned og ikke eksistere. Jeg vil ikke dø, tror jeg, men jeg vil ikke leve heller. *gråter*

Det føles omtrent som om man skal ro over en fjord med høye bølger, og sterk strøm. Selv om det er et blodslit så går det sakte, sakte fremover i riktig retning. (Slik jeg har følt at det virkelig gjorde det siste halve året.) Og når man er halvveis over, så mister man årene uti sjøen, og blir drivende hjelpeløst rundt ute i sjøen uten muligheten til å komme frem dit man hadde håpet å nå land.

Skjønner du? Fortvilelsen og hjelpeløsheten blir så uendelig. Det finnes ingen tunneler med lys i enden.

En del av meg kan forstå at jeg ikke er 100% ”kvalifisert” til å ha en så dyktig psykolog som deg en gang i uka. Jeg er jo verken misbrukt, suicidel, psykotisk, eller noe sånn. Jeg er bare ei liten og redd jente med en del problemer som jeg ikke klarer å takle alene.

Jeg syns det burde finnes et psykiatrisk tilbud til oss som er på bedringens vei. At vi fikk gå til psykolog F.eks annen hver uke, eller en gang i mnd. (Går det an? ) Det hadde nok vært et tilbud som jeg tror mange ville benyttet seg av. For vi er mange som trenger hjelp, støtte og samtaleterapi selv om vi er bedre enn vi var på et tidligere tidspunkt. Psykolog en gang i mnd hadde vært midt i blinken for meg i allefall.

Hver eneste gang jeg kutter meg så tenker jeg at Dette er siste gangen. Jeg skal ALDRI kutte meg mer.

Men det kommer alltid en neste gang og en neste gang og en neste gang. Vil det ingen ende ta? *snufser*

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt. Eller OM jeg skal gjøre noe. Og slett ikke HVORDAN jeg skal gjøre noe.

Hele tiden kjenner jeg en tristhet inni meg. Jeg tror ikke andre kan SE den tristheten, men den er der. Både på gode og vonde dager. Den er konstant.

Øyne kan smile, munnen kan le, men gråten i hjertet kan ingen se, er det noe som heter. Det stemmer bra.

Jeg sitter virkelig fast i en robåt uten årer uten sjanse til å komme meg frem dit jeg var på vei.

Har du noen tips til hvordan jeg skal overleve? Hvis du har noen gode råd til meg, så mail meg på *adresse*

Er det et greit brev? Eller virker det bare teit? *snufs*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165310-%C3%A5-leve-uten-psykologen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tar du ikke heller i mot tilbudet om å fortsette?

Selv om det kan / vil komme en dag da du må slutte, kan ikke det være grunn til å ikke ta i mot tilbudet nå.

Ring og si at du har ombestemt deg, og at du gjerne fortsetter behandlingen.

Behandleren ville ikke foreslått dette uten grunn.

Gjest LuzyNuzy

Jeg synes du skal ta å sende han brevet og be han ringe deg. Jeg tviler på at han kan sende deg svar pr mail. Men han kan selvfølgelig sende svar pr vanlig post.

Jeg har telefon-angst, så han har av og til mailet meg før angående timeavtaler og sånn.

Håper han gjør det igjen.

Gjest LuzyNuzy

Hvorfor tar du ikke heller i mot tilbudet om å fortsette?

Selv om det kan / vil komme en dag da du må slutte, kan ikke det være grunn til å ikke ta i mot tilbudet nå.

Ring og si at du har ombestemt deg, og at du gjerne fortsetter behandlingen.

Behandleren ville ikke foreslått dette uten grunn.

Hvis jeg kan få et tilbud om samtaleterapi en gang i mnd, så tror jeg at jeg kommer til å takke ja. Jeg er så usikker på hva jeg vil... :-(

Kjære Luzy

Brevet er ærlig, jeg håper du har sendt det.

Forstålig at du avviste, - for på den måten unngår du jo å på nytt bli såret.

Jeg håper du tar kontakt med din behandler og sier at du angrer deg. Er dette et oppegående menneske vil vedk skjønne hvorfor du takket nei. Jeg håper for din egen del at du tar imot timen. Det kan være svært vanskelig å finne behandlere man har en noenlunde ok kjemi med og når du først har funnet et vettugt menneske synes jeg ikke du skal slippe vedk. før du klarer å fly på egenhånd.

god hilsen fra bella

Annonse

Gjest LuzyNuzy

Kjære Luzy

Brevet er ærlig, jeg håper du har sendt det.

Forstålig at du avviste, - for på den måten unngår du jo å på nytt bli såret.

Jeg håper du tar kontakt med din behandler og sier at du angrer deg. Er dette et oppegående menneske vil vedk skjønne hvorfor du takket nei. Jeg håper for din egen del at du tar imot timen. Det kan være svært vanskelig å finne behandlere man har en noenlunde ok kjemi med og når du først har funnet et vettugt menneske synes jeg ikke du skal slippe vedk. før du klarer å fly på egenhånd.

god hilsen fra bella

Takk Thinkerbell. Jeg skal levere det i morgen. Han er en veldig oppegående fyr, bare et par år eldre enn meg, og verdens beste menneske å snakke med. Jeg regner med at vi finner en ordning.

Jeg føler liksom at jeg ikke er "ferdig behandlet" ennå. Det er et lite stykke igjen.

Jeg håper han kan hjelpe meg det siste stykket også.

Takk Thinkerbell. Jeg skal levere det i morgen. Han er en veldig oppegående fyr, bare et par år eldre enn meg, og verdens beste menneske å snakke med. Jeg regner med at vi finner en ordning.

Jeg føler liksom at jeg ikke er "ferdig behandlet" ennå. Det er et lite stykke igjen.

Jeg håper han kan hjelpe meg det siste stykket også.

Det håper jeg også Luzy..

Lykke til. Skal krysse fingrene for deg

Gjest LuzyNuzy

Det håper jeg også Luzy..

Lykke til. Skal krysse fingrene for deg

Sånn.

Nå er det levert. Nå håper jeg han tar kontakt hvis de kan gi meg et tilbud om samtaleterapi en gang hver annen uke, eller en gang i mnd. Vet egentlig ikke om det er vanlig jeg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...