Gå til innhold

35 år og tannregulering?!


Gjest komplekser

Anbefalte innlegg

Gjest komplekser

Jeg har slitt med komplekser for tennene mine i"alle" år. Er nå 35. De er hvite, greit nok, men store, ujevne og står noe ut. Jeg føler at tennene mine dominerer hele ansiktet, og jeg plages veldig med dette! Vil ikke at folk skal se meg fra siden, f.eks. og klarer ikke å le "hemningsløst" med åpen munn, så jeg binder meg mye. For noen år siden var jeg hos reguleringstannlege, som mente at tennene mine var OK, at jeg etter hans mening ikke trengte regulering. Jeg slo meg til ro med denne vurderingen, var jo litt lettet også - tenk at en ekspert syntes at tennene mine var bra! Men kompleksene har ikke gitt seg, og de kommer nok alltid til å være der hvis jeg ikke gjør noe med det. Enda verre er tanken på at tennene skal flytte seg i munnen på meg etter hvert som jeg blir eldre (de gjør visst det)!

Er det noen som vet hvor mye en regulering koster?

Går det an å få innvendig regulering? Hvor mye koster det? (Tennene mine kommer til å være enda mer dominerende med regulering, så det hadde vært fint å skjule den)

Kan (evt. deler av) utgiftene til regulering dekkes av folketrygden? Jeg har lav inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

godteri1365380733

Jeg er 29 år og har hatt tannregulering i to år. Min reggis koster ca 20 000 og jeg må betale alt selv.

Siden du er over 18 år, kan du vel ikke vente å få det dekket, men jeg tror det er noen regler som sier at hvis du har så og så mye overbitt så får du dekket noe av summen.

En innvendig regulering tar lenger tid og resultatet blir visst ikke alltid optimalt.

Hvorfor ikke ta kontakt med en reguleringstannlege? Der får du svar på alt du lurer på!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal få satt på regulering om en uke. Er 21 år. Det hele kommer på 30 000 kr.

Gleder meg, faktisk! Endelig skal jeg få rette og pene tenner! De jeg har snakket med som har hatt regulering i voksen alder angrer på at de ikke gjorde det før!

Jeg skal betale 1500 i mnd. Måtte trekke to tenner oppe for å få plass.

Go for it! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...