Gå til innhold

Omskolering eller bli i jobben?(nhd?)

Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg er som sagt sykemeld fra min jobb nå. Har hanglet og gått i noen år. Men i det siste har tvangstankene om smitte tatt helt overhånd.

I min jobb er jeg i daglig kontakt med mennekser. Og jeg er såå redd for smitte/smitte andre. Bare tanken på å gå tilbake til jobb nå gjør meg redd.

Men jeg liker heller ikke gå hjemme. Elsker å jobbe.

Men føler at akkurat denne jobben som innebærer egen pasienter og pasient kontakt tærer veldig på meg. Det er utrolig stressende for meg.

Har bare vært sykemeldt i 3 dager, men er allerede redd for å dra tilbake. Men samtidlig ønske rjeg veldig å jobbe. Bare ikke så nært pasienter/folk.

Har kjempe lyst til å bytte jobb, jobbe på ett eller annet kontor/resepsjon.

Men bør jeg bare vente til jeg blir frisk igjen og bare holde på den jobben jeg har, og satse på at tankene ordner seg, eller kan jeg omskolere meg?

Noen som vet hvor lenge man må være sykemeldt for å kunne omskolere seg? Eller kan jeg bare omskolere meg imens jeg er sykemeld??

Hva er deres erfaringer med å bli i jobben eller omskolere seg?

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165361-omskolering-eller-bli-i-jobbennhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vil anbefale deg omskolering. Jeg tror du vil få varige problemer i den jobben du har.

Du må imidlertid ikke si opp nåværende jobb før du har en ny.

Ta opp med fastlege og Trygdekontor om du allerede nå kan begynne omskolering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...