Gå til innhold

Samtalegrupper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest selvhjelp er bra

Vet at det finnes mailinglister du kan bli med på for de med angst og depresjon. Men vet ikke om det finnes grupper med terapeut tilstede. Du kan jo søke. Har selv funnet ut at selvhjelp er den beste hjelpen. Ut av den passive pasientrolle og over til aktiv pasient. Selvhjelp setter igang personlige ressurser samtidig som du kan få råd og støtte fra andre som har det som det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165397-samtalegrupper/#findComment-1076199
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dette er en god idé! Det hadde vært flott å kunne "samles" på nettet. Jeg synes som deg at det ville være optimalt at gruppen var ledet av en terapeut.

Håper det dukker opp en slik mulighet. Kanksje en fersk psykolog ville ta utfordringen?

Har du selv noen erfaring med samtale i grupper?

Jeg synes det kan være godt å gå inn på nettet her og lese om situasjoner og problemstillinger jeg kan kjenne igjen. Det gir en slags felleskapsfølelse, ikke sant!?

Selv har jeg nettopp tatt steget ut å melt meg til gruppeterapi. Er kjempespent. Jeg skal ha to samtaler med psykologen som leder gruppen før hun eventuelt tilbyr meg plass.

Har masse gode forventninger!

Håper du også finner en sammenheng som er god for deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165397-samtalegrupper/#findComment-1085063
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...