Gå til innhold

redd for å bo alene- hva gjør jeg

Anbefalte innlegg

hei

etter 5 år sammen med en gutt (ble sammen m han da jeg var akkurat fylt 16 år), og over 2 års samboerskap,skal vi nå flytte fra hverandre. han studerer i oslo, så han skal flytte inn dit. jeg er så utrolig redd for hvor jeg skal gjøre av meg,for det vil absolutt ikke fungere over tid å bo hjemme hos mor og far.av ulike årsaker. jeg tør ikke å være hjemme alene,og skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg nå. de få gangene jeg har sovet alene hjemme, har jeg ikke turtå lukke øynene, for å sove, og jeg har ligget med 5 kniver i hendene, i tilfelle det skulle omme noen. er så redd, og tror hele tiden at det skal komme noen frem fra overalt, g drepe meg eller putte meg i et fangehull. jeg leste og så harry potter for en stund siden, og etter det i en lang tid, var jeg så redd for at noen fra filmen skulle komme for å ta meg.

det finnes såkalte psykiatriboliger i kommunen med personale, og de sier at de har en ledig, men at jeg sannsynligvis ikke vil få denpga ventelister, vet ikke hvor jeg kal gjøre av meg hvis jeg ikke kan bo der. tørr absolutt ikke å bo alene, og jeg kan ikke bo hos mamma og pappa. ingen av venninnene mine har tenkt på å flytte ut av den bosituasjonen de er i, så nå er jeg kjempe redd for hva som kommer til og skje med meg.

noen ideer til hva jeg kan gjøre

Fortsetter under...

Du gjøre noe med angsten i stedet for å innrette deg etter den.

Gå til fastlegen kommende uke og be om henvisning til en psykolog. Vær forberedt på minst et års behandling.

jeg går til psykolog behandling, skal beg på gr. terapi 2 ganger pr uke, har mye kontakt med psyk. dagsenter i kommunen. har diagnosen emosjonell ustabil pers.forst, tvang, og paranoiditet,angst m.m

de skulle legge inn et godt ord for eg ang leiligheten men de sa og at det var ventelister

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...