Gå til innhold

jeg trenger hjelp mot min internettavhengighet. Hvem kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest Håper på seriøse råd

Jeg har innsett at jeg har et stort problem med hensyn til min internettavhengighet. Jeg får nærmest abstinenser når jeg ikke er pålogget. mister interessen for studier, tv, venner. Vil bare møte venner på MSN chat og DOL. Jeg trodde dette ville gå over men det gjør det ikke.

Hva skal jeg gjøre? Finnes det fagfolk som har erfaring med denne type problem?

Fortsetter under...

Gjest i samme båt

Du må bare ta kontrollen selv. Bestemme deg for at i dag skal jeg ikke gå inn på internet, men heller gjør noe annet i RL.

Når det har gått noen dager vil du fort se at det blir mindre intressant å være ute på nettet.

Dette går for meg i perioder. Men når jeg bare bestemmer meg for at nå skal jeg kutte ut internet noen dager så blir det lettere å begrense tiden jeg er på internet når jeg da først logger meg på igjen.

Kanskje du skal sette av en viss tid f. eks en time til å bruke på nettet hver dag,så være hard mot deg selv å logge av da tiden er ute.

Prøve å finne andre innteresser?

Hvor lenge har du hatt internett?

Jeg må og inn på nettet hver dag men var mye mer på nettet før en hva jeg er nå.

Du må nok gå i deg selv å prøve tror jeg..

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...