Gå til innhold

Lamictal på blå resept?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legen min triksa det til så jeg skulle få det på blå resept faktisk. Han skrev "Mot stemningsanfall", og dette er visst grunnen til at det ble sånn. Vet ikke helt hvorfor (noen som vet om det er pga av ordet "anfall"?), men er veldig takknemlig siden den er så dyr...

For meg var forresten lamictal "redningen", har prøvd mye, men denne gjorde meg ikke "flat" liksom. Det er jo individuelt da, men håper den kan funke for deg også!

Lykke til :o)

Noen leger skriver den ut på §7 selv om dette vel ikke er helt i samsvar med myndighetenes tolkning av paragrafen. Trygdekontorene driver imidlertid klappjakt for tiden i forhold til "utvidende tolkning" av regelverket, slik er det i allefall i forhold til en del andre medikamenter som har vært utskrevet på §7.

Kanskje nhd vet hvor man er i prosessen for å få lamictal godkjent til bruk for stemningslidelser.

Fine1365379966

Den skrives ofte ut på § 7, epelepsi eller annen hjerneorganisk lidelse. Dette i påvente av godkjenning på § 18, psykiske lidelser.

Jeg har fått Lamictal på § 18.

Søkte Trygdekontoret, psykiateren skrev vedlegg til søknaden. Fikk avslag.

Psykiateren "fløy i flint ", sa jeg måtte anke til Fylkeskontoret. Han skrev et vedlegg denne gangen også.

Denne gangen ble søknaden innvilget. Det stod at psykiateren hadde kommet med nye opplysninger ! Han bare fnøs av dette.

Jeg må alltid ha dette brevet med vedtaket med på apoteket

.

På resepten skriver psykiateren "§18 etter vedtak ".

Annonse

Legen min triksa det til så jeg skulle få det på blå resept faktisk. Han skrev "Mot stemningsanfall", og dette er visst grunnen til at det ble sånn. Vet ikke helt hvorfor (noen som vet om det er pga av ordet "anfall"?), men er veldig takknemlig siden den er så dyr...

For meg var forresten lamictal "redningen", har prøvd mye, men denne gjorde meg ikke "flat" liksom. Det er jo individuelt da, men håper den kan funke for deg også!

Lykke til :o)

hei

jeg har prøvd så utroluig mange ganger å få lamictal på blå resept. de på poliklinikken nekter, og fastlegen min sier nei, det går ikke. så jeg må betale ganske mye selv. går på 200 mg hver dag, og betaler det selv. skikkeloig dritt. har spurt dem om de ikke kunne skrive det på punt 7, men det går visst ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...