Gå til innhold

Hvor mange kjøkkenglass har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sperrer jeg også opp øynene. Dere kjører maskinen kun en gang i uka og vasker ikke mye for hånd? Hva med kjeler og slikt etter middagene som tar stor plass? Og som man trenger rent igjen til neste dag?

Vi er også bare to voksne, men må kjøre maskinen hver dag. Hvis vi har spist middag ute eller har laget noe som ikke trenger kjele, kan det bli annenhver dag. Men aldri sjeldnere.

Oj, og da er den helt full?

To voksne som kjører maskina hver dag synes jeg hørtes veldig mye ut.

Da vi ikke hadde barn og var bare oss to, tror jeg vi kjørte den en gang i uka.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

7

• amber sun

5

• Dorthe

4

• Åsemor

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg bor alene, har 11 vanlige glass, 2 plast-glass, 12 rødvinsglass, 7 krus, og ett shot-glass her i leiligheten.

Men så har jeg 6 rødvinsglass hos min mor (de dyreste og fineste), et shotglass som jeg glemte hos ei venninne da jeg fikk det til bursdagen...

Ønsker meg hvitvins-, cocktail- og longdrinksglass til jul.

Skrevet

Oj, og da er den helt full?

To voksne som kjører maskina hver dag synes jeg hørtes veldig mye ut.

Da vi ikke hadde barn og var bare oss to, tror jeg vi kjørte den en gang i uka.

Full nok til å kjøres. Men vi vasker bare steikepanna for hånd.

Her er det ikke noe nymotens lettvint-middag, skjønner du. Blir ofte tre kjeler etter middagen.

Ferdigpizza er ikke mat.

Skrevet

Full nok til å kjøres. Men vi vasker bare steikepanna for hånd.

Her er det ikke noe nymotens lettvint-middag, skjønner du. Blir ofte tre kjeler etter middagen.

Ferdigpizza er ikke mat.

Jeg kommer en tur på middag hos deg en dag jeg.

Skrevet

Vi er to voksne og ett barn, og har 32 kjøkkenglass, 7 plastglass, 6 rødvins-, 6 hvitvins- og 6 coctailglass, 4 glass-shotsglass og 9 i plastikk.

I tillegg 27 kopper i alle mulige fasonger.

Skrevet

Jeg kommer en tur på middag hos deg en dag jeg.

Ja, du er hjertelig velkommen til Babettes Gjestebud.

Men jeg overdriver nok litt. Det er vel bare i helgene jeg slår meg skikkelig løs.

Og innerst inne er jeg en skikkelig latsabb. Men at frossenpizza smaker papp mener jeg alvorlig. Og så blir man sulten igjen etter en halvtime.

Men vi har en fin arbeidsfordeling her i huset. Jeg lager maten og roter og søler som en villmann. Samboeren rydder alt etterpå, jeg kan gå rett fra bordet og stupe ned på sofaen.

Skrevet

Men jeg overdriver nok litt. Det er vel bare i helgene jeg slår meg skikkelig løs.

Og innerst inne er jeg en skikkelig latsabb. Men at frossenpizza smaker papp mener jeg alvorlig. Og så blir man sulten igjen etter en halvtime.

Men vi har en fin arbeidsfordeling her i huset. Jeg lager maten og roter og søler som en villmann. Samboeren rydder alt etterpå, jeg kan gå rett fra bordet og stupe ned på sofaen.

Veldig bra arbeidsfordeling!

Skrevet

Veldig bra arbeidsfordeling!

Ja, det er veldig koselig. Han rydder også fortløpende, f. eks. når jeg lager salat og det blir mye avfall og mye ut og inn av kjøleskapet.

Så koser vi litt innimellom og drikker vin til arbeidet.

Gjest kåmmån
Skrevet

Men før jeg kjøpte de 12 siste vaska vi opp ca 1 gang i uka, og da hadde vi stort sett alltid alle 24 kjøkkenglassene i oppvaskmaskina.

Vasker opp èn gang i uka???

Skrevet

Ja, det er veldig koselig. Han rydder også fortløpende, f. eks. når jeg lager salat og det blir mye avfall og mye ut og inn av kjøleskapet.

Så koser vi litt innimellom og drikker vin til arbeidet.

Åååå, det er sånn det skulle vært alltid, kose seg med maten og hverandre, uten noen form for stress eller at man må forte seg eller....

Vi har aldri fred rundt middagsbordet, men vi har to små da. Koselig det også, men liksom på en litt annen måte :-)

Skrevet

Hvordan har du klart å finne ham'a? Sånne møter ikke jeg :o(

Skrevet

Vi er 5 i familien, og har 10 kjøkken glass pluss mange andre typer glass, orker ikke å telle over nå

Skrevet

"Men vi har en fin arbeidsfordeling her i huset. Jeg lager maten og roter og søler som en villmann. Samboeren rydder alt etterpå, jeg kan gå rett fra bordet og stupe ned på sofaen."

Sånn er det her også, så lenge det ikke er han som ordner maten da, men det er ikke så ofte.

Skrevet

Sånn er det her også. Jeg lager maten, og han rydder etterpå. Jeg tilbyr å være med, men han vil helst gjøre det selv og ha kontrollen selv. ;)

Jeg søler og roter ikke mye, da, men det er alltid en del som må ryddes inn osv.

Grei arbeidsfordeling. :)

Skrevet

Ser ut til at vi leder med antall glass... ser ingen som er i nærheten av 51 vanlige glass ennå...

Vel, om det er bra eller ikke kommer vel an på...vi kan ihvertfall alltid velge hvilken type glass vi vil bruke ;)

Skrevet

Jeg er imponert over hvor god oversikt folk har over kjøkkenglassbeholdningen. Selv har jeg ikke den fjerneste anelse om hvor mange glass vi har.

Skrevet

Jeg er imponert over hvor god oversikt folk har over kjøkkenglassbeholdningen. Selv har jeg ikke den fjerneste anelse om hvor mange glass vi har.

Jeg trengte faktisk ikke telle en gang :)

Visste det i hodet. Men det var jo ikke så mange, da, så derfor heller ikke så vanskelig.

Skrevet

Har vel ca 25 såkalte vann og melkeglass i kjøkkenskapet. I tillegg har jeg kanskje 8 billigere vinglass i kjøkkenskapet. I et eget vitrineskap i stua har jeg en stor samling krystallglass, 12 store til rødvin/øl, 12 hvitvin, 12 farrisglass, 12 snapseglass og 12 sjampanjeglass, pluss noen wisky og konjakkglass.

Moa, mer en nok med glass. Har ikke plass til fler. I tillegg har vi stuet bort litt glass i kasser til eventuelt hytte en eller annen gang i framtida når vi har råd til det... (Men da har jeg sikkert lyst til å kjøpe nytt...)

Skrevet

Hvordan har du klart å finne ham'a? Sånne møter ikke jeg :o(

Du vil ikke ha ham. Han stemmer Høyre!

Skrevet

Du vil ikke ha ham. Han stemmer Høyre!

Det stemmer det, det har du jo fortalt før. Kanskje jeg skal begynne å se etter menn som stemmer høyre. Da har vi i hvert fall noe ufarlig å krangle om ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...