Gå til innhold

Juleborddilemma...

Gjest idissejulebordtider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du gjort, eller hva ville vært smarteste trekk her...?

Du er invitert på julebord på jobben, med ledsager. Det er også mannen din, der også med ledsager.

Problemet er at det er samme dag.

Du har allerede sagt at du ihvertfall kommer, og sannsynligvis også mannen din, på din jobbs julebord.

Så blir det invitert til julebordet til din manns jobb et par uker senere.

Dere har begge da mest lyst til å gå på din manns julebord av ulike grunner, men har jo allerede sagt ja til din jobbs julebord.

Hva ville dere gjort?

1.Gått begge på din jobbs julebord?

2.Gått på hvert deres julebord?

3.Funnet en forklaring på hvorfor dere trekker dere fra det ene, og takker ja til det andre?

4.Noe helt annet?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

8

• flisa

3

• Åsemor

1

• flosshatt

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da hadde jeg sagt til de som jeg hadde meldt meg på hos på min arbeidsplass - at i år måtte vi trekke lodd om hvilket vi skulle gå på - fordi de var på samme dag - og så ble det på hans julebord, denne gang.

Da slipper du å si at dere vlagte...

Skrevet

Da hadde jeg sagt til de som jeg hadde meldt meg på hos på min arbeidsplass - at i år måtte vi trekke lodd om hvilket vi skulle gå på - fordi de var på samme dag - og så ble det på hans julebord, denne gang.

Da slipper du å si at dere vlagte...

Men hva om du allerede har sagt ja at dere kommer, og invitasjonen fra hans jobb kom et par uker etter dette?

Forøvrig var det et veldig godt tips!

Skrevet

Jeg ville gått på det julebordet jeg hadde hatt mest lyst til å dra på, og sagt til det andre julebordet at det desverre ikke passet i år.

Skrevet

Jeg ville gjort det jeg og mannen min hadde hatt mest lyst til selv (og heldigvis for dere så er dere enige om at dere begge ønsker å gå på hans jobb sitt julebord, ellers ville dette blitt en meget komplisert problemstilling....)

Det med loddtrekning som flisa nevner var en god idé, for loddtrekning er rettferdig og dere slipper å si at dere valgte bort din jobb sitt julebord.

Skrevet

Jeg ville gjort det jeg og mannen min hadde hatt mest lyst til selv (og heldigvis for dere så er dere enige om at dere begge ønsker å gå på hans jobb sitt julebord, ellers ville dette blitt en meget komplisert problemstilling....)

Det med loddtrekning som flisa nevner var en god idé, for loddtrekning er rettferdig og dere slipper å si at dere valgte bort din jobb sitt julebord.

Og det duger også dersom dere allerede har sagt at dere kommer på din jobbs julebord?

Skrevet

Jeg ville gått på det julebordet jeg hadde hatt mest lyst til å dra på, og sagt til det andre julebordet at det desverre ikke passet i år.

Og det duger også dersom dere allerede har sagt at dere kommer på din jobbs julebord?

Vi er ihvertfall begge veldig enige ;)

Skrevet

Julebordet på din jobb vil sikkert bli bra uansett (de klarer å gjennomføre det uten at dere er tilstede liksom...) og når begge julebordene faller på samme dato så må man jo ta et valg.

Hvis det har vært bindende påmelding til ditt julebord og dere begge har meldt dere på, er dere nesten nødt til å gå på ditt, synes jeg.

Hvis du bare har sagt at dere kommer uten at det er bindende, er det alltid slik at ting kan dukke opp, og det har det jo gjort her for dere nå. Så da kan dere si at det dessverre blir hans julebord i år.

Si at dere måtte trekke lodd fordi dere hadde så vanvittig lyst til å gå på begge).

Skrevet

Julebordet på din jobb vil sikkert bli bra uansett (de klarer å gjennomføre det uten at dere er tilstede liksom...) og når begge julebordene faller på samme dato så må man jo ta et valg.

Hvis det har vært bindende påmelding til ditt julebord og dere begge har meldt dere på, er dere nesten nødt til å gå på ditt, synes jeg.

Hvis du bare har sagt at dere kommer uten at det er bindende, er det alltid slik at ting kan dukke opp, og det har det jo gjort her for dere nå. Så da kan dere si at det dessverre blir hans julebord i år.

Si at dere måtte trekke lodd fordi dere hadde så vanvittig lyst til å gå på begge).

God ide, vi får kjøre den linja.

Det skal ikke være lett dette her.

Fordelen er ihvertfall at vi ikke trenger å spørre om barnevakt for to kvelder før jul...

;)

Skrevet

Men hva om du allerede har sagt ja at dere kommer, og invitasjonen fra hans jobb kom et par uker etter dette?

Forøvrig var det et veldig godt tips!

Jeg hadde sagt det for det, jeg :-)

Gjest been there once
Skrevet

Vi har faktisk gått på hver vårt julebord en gang det også kom på samme dag. Det var helt ok det.

Skrevet

God ide, vi får kjøre den linja.

Det skal ikke være lett dette her.

Fordelen er ihvertfall at vi ikke trenger å spørre om barnevakt for to kvelder før jul...

;)

Nesten luksusproblem dette her, men jeg skjønner at det er litt vanskelig.

Bra at dere slipper unna med barnevakt for kun 1 kveld istedenfor 2.

Skrevet

I utgangspunktet ville vi ganske sikkert gått på hvert vårt, vi synes begge julebordet med kolleger er viktig å være med på.

Men når dere som du sier har mest lyst til å gå på din manns julebord ville jeg vel funnet på en nødløgn på egen arbeidsplass, det burde ikke være for vanskelig.

Skrevet

Jeg hadde sagt det for det, jeg :-)

Det blir nok til det, tenker jeg.

Snakk om å ha luksusproblemer...

Gjest alive&kicking
Skrevet

Jeg hadde gått på det jeg hadde mest lyst til å gå på. Det har jeg også gjort en gang. Sa bare at jeg hadde mer til felles med de andre enn med mine kollegaer. Man må da få lov til å velge sånt selv og være ærlig???

Skrevet

Jeg hadde gått på det jeg hadde mest lyst til å gå på. Det har jeg også gjort en gang. Sa bare at jeg hadde mer til felles med de andre enn med mine kollegaer. Man må da få lov til å velge sånt selv og være ærlig???

Er vel mest redd for at det skal gå ut over jobbsituasjonen. Men det bør det jo ikke gjøre.

Vi kommer til å trekke lodd og se hva det blir ;)

Skrevet

Jeg ville gått på hvert sitt sted.

Det blir nok loddtrekning, etter fleres forslag, for vi har lyst til å gå sammen også.

Skrevet

I utgangspunktet ville vi ganske sikkert gått på hvert vårt, vi synes begge julebordet med kolleger er viktig å være med på.

Men når dere som du sier har mest lyst til å gå på din manns julebord ville jeg vel funnet på en nødløgn på egen arbeidsplass, det burde ikke være for vanskelig.

Det blir nok loddtrekning, etter fleres forslag, for vi har lyst til å gå sammen også.

Skrevet

Vi har faktisk gått på hver vårt julebord en gang det også kom på samme dag. Det var helt ok det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...