Gå til innhold

Tar ikke avstand fra drapstrusler

Anbefalte innlegg

Skrevet

???

Ja, du har startet tråden for å avspore langt mer viktig tema.

Les hva folk skriver.

Det du skriver handler visst mest om billige speil på Jernia...

Videoannonse
Annonse
  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Goliath

27

• Grip

5

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det du skriver handler visst mest om billige speil på Jernia...

Å. Det ble for vanskelig for deg...

Du skjønner. I et speil kan man se seg selv.

Skrevet

Å. Det ble for vanskelig for deg...

Du skjønner. I et speil kan man se seg selv.

Nei, ditt vås ble bare for irrelevant for de av oss som (i motsetning til deg) faktisk forholder oss til den virkelige verden.

Skrevet

Hele denne tråden er utenfor tema, og nok et ynkelig forsøk på avsporing for at muslimsk terror ikke skal belyses.

...å svare denne tullingen, han er da slett ikke her for å diskutere på andre premisser enn sine egne.

Skrevet

...å svare denne tullingen, han er da slett ikke her for å diskutere på andre premisser enn sine egne.

Nei, det er heldigvis bare ett slik eksemplar på WWW og forhåpentligvis i hele verden.

Skrevet

Nei, ditt vås ble bare for irrelevant for de av oss som (i motsetning til deg) faktisk forholder oss til den virkelige verden.

Selv en tung LSD-rus gir ikke de samme virkelighestforstyrrelser som de du daglig legger for dagen her.

Skrevet

Diskuterer du på andre premisser enn dine egne?

Skrevet

...what else is new...

Ingenting fra din penn, tydeligvis.

Skrevet

Selv en tung LSD-rus gir ikke de samme virkelighestforstyrrelser som de du daglig legger for dagen her.

Tung LSD-rus ville jo forklare det meste av det du lirer av deg.

Skrevet

...what else is new...

I tillegg til forvirrende brokker om gud-vet-hva skriver du altså (litt) engelsk. Javel.

For en som til stadighet referer til semantikk og annet språk- og kommunikasjonssnask... bør det ikke være elementær lærdom at et budskaps mening for en stor del hviler på avsenderen?

Du trenger ikke svare. Det var et retorisk spørsmål.

blitz1365380771
Skrevet

Hvorfor er ikke ordet Same rasistisk enda?

Indianer er rasistisk, høvding er det, neger er det, eskimo er det...

Lista er helt sikker enda lengre.

Hvorfor ikke same?

Det er da virkelig et skjellord? Din jævla same. Ikke skjelden man hører det. Hvor ofte hører man "din jævla indianer" eller "din jævla eskimo"?

Hvorfor er ikke same rasistisk når ordene over er det?

Jeg er forvirret.

Det er ikke så mye som ikke blir nedsettende når du putter jævla foran.

Men "bønder" da? Er ikke det et fryketelig skjellsord?

"Bønder i byen" er vel noe av det mest respektløse......

Noen forslag til et bedre ord?

Skrevet

Det er ikke så mye som ikke blir nedsettende når du putter jævla foran.

Men "bønder" da? Er ikke det et fryketelig skjellsord?

"Bønder i byen" er vel noe av det mest respektløse......

Noen forslag til et bedre ord?

Jeg sier selv bonde. Det er ille nok. Et svært negativt ladet ord.

Man trenger ikke engang å sette "jævla" foran.

Det holder lenge å si: Bonde!

Ja, ordet bonde blir nok satt på den relativt omfattende rasismelista snart det også.

blitz1365380771
Skrevet

Jeg sier selv bonde. Det er ille nok. Et svært negativt ladet ord.

Man trenger ikke engang å sette "jævla" foran.

Det holder lenge å si: Bonde!

Ja, ordet bonde blir nok satt på den relativt omfattende rasismelista snart det også.

Sauebonde!!!!

Det er bææææd det!!!!

Skrevet

Sauebonde!!!!

Det er bææææd det!!!!

Det er ord så stygt at jeg ikke tar det i min munn.

Skrevet

Hætta er en som for lengts burde tatt hatten sin og gått.

Sametinget kan umulig ha godt av å bli knyttet opp mot de holdninger som Hætta gir uttrykk for.

Selv hørte jeg han på radioen i går ettermiddag, og fikk inntrykket av at dette er en fanatisk mann som ikke evner å rette seg etter normal folkeskikk og moral - og som ligger helt på grensen av hva Norske lover og regler tillater.

Sametinget burde kastet han på hodet og ræva ut for lenge siden - men det er vel kanskje vanskelig all den tid han er valgt inn....

Det igjen sier vel litt om holdninger til en del av samene kanskje?

En annen sak - at du bruker dette for å påstå at andre her ikke finner hans uttalelser like ille som f.eks uttalelser fra lederen av Islamsk råd er bare patetisk.

Jeg har ikke lest svarene du har fått enda, men jeg vil anta at de du sikter til synes Hættas uttalelser er like på tryne som det en del representanter for muslimske organisasjoner har kommet med.

Et lite poeng her er vel også at vi har lite å "frykte" fra fundamentalistiske samer.

Noe helt annet er det med fundamentalistiske muslimer - og derfor er det kanskje av større personlig interesse for de fleste av oss.....

Skrevet

Men samene mener altså ikke det.

Hvordan kan du uttale deg på vegne av både samer og negre?

Skrevet

Nei, og det har ikke Zahid Muktar heller gjort.

En stor forskjell er at Muktar har uttalt seg om et drap som faktisk har skjedd.

Det er noe helt annet enn hva Hætta har gjort.

Slik sett er det en vesensforskjell - selv om holdningene som Hætta står for er ille nok.

Skrevet

Poenget mitt er at det Hætta sier er langt verre enn det Mukhta sa, men likevel er det "enkelte" her som starter tråder om Mukhta, men "glemmer" Hætta. Selv om Hætta er verre.

At Theo van Gogh ble drept endrer ikke på noe her. Chico Mendes ble også drept.

Med vennlig hilsen

"...men likevel er det "enkelte" her som starter tråder om Mukhta, men "glemmer" Hætta. Selv om Hætta er verre."

Og hva så Sør?

Det finnes mye som er vesentlig værre en hva både Hætta og Mukhta har sagt, men at vi velger å skrive om en av dem betyr selvfølgelig ikke at vi også skal være nødt til å skrive om alle de som er like ille eller værre?

Dette blir alt for dumt Sør - og ser du ikke det, så sier vel det sitt.

Skrevet

Sikkert, men det er fint hvis du holder deg til tema.

Var det ikke det som var temaet ditt da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...