Gå til innhold

Tar ikke avstand fra drapstrusler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå var det jo tilfeldigvis jeg som startet tråden!

Men la nå ikke fakta og virkeligheten forstyrre deg. Det har du jo aldri gjort før.

Hva handler egentlig ditt første innlegg om da?

Handler det om Hætta, eller om oss andre her som ikke startet en tråd om Hætta?

Eller handler det om at Hætta har blitt "diskriminert" til "fordel" for Muktar?

Nå er du så langt ut på jordet som du kan komme Sør.....

Videoannonse
Annonse
  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Goliath

27

• Grip

5

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du skriver: "sammenliknet med gærninger som kaprer fly for å kjøre dem inn i WTC."

Når var Zahid Mukhtar innvolvert i WTC terroren, eller var det bare mer løgn fra din side?

Muktar har heller ikke tatt avstand fra dette så vidt jeg vet....

Skrevet

Så du ser ingen forskjell på dette altså?

Jo. Hætta har gjort det klart at han ikke tar avstand fra drapstrusler.

Muhktar har gjort det klart at muslimer skal følge landets lover.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hætta er en som for lengts burde tatt hatten sin og gått.

Sametinget kan umulig ha godt av å bli knyttet opp mot de holdninger som Hætta gir uttrykk for.

Selv hørte jeg han på radioen i går ettermiddag, og fikk inntrykket av at dette er en fanatisk mann som ikke evner å rette seg etter normal folkeskikk og moral - og som ligger helt på grensen av hva Norske lover og regler tillater.

Sametinget burde kastet han på hodet og ræva ut for lenge siden - men det er vel kanskje vanskelig all den tid han er valgt inn....

Det igjen sier vel litt om holdninger til en del av samene kanskje?

En annen sak - at du bruker dette for å påstå at andre her ikke finner hans uttalelser like ille som f.eks uttalelser fra lederen av Islamsk råd er bare patetisk.

Jeg har ikke lest svarene du har fått enda, men jeg vil anta at de du sikter til synes Hættas uttalelser er like på tryne som det en del representanter for muslimske organisasjoner har kommet med.

Et lite poeng her er vel også at vi har lite å "frykte" fra fundamentalistiske samer.

Noe helt annet er det med fundamentalistiske muslimer - og derfor er det kanskje av større personlig interesse for de fleste av oss.....

Vi snakker ikke om samer og/eller muslimer generelt, men om disse to spesifike uttalelsene, og om reaksjoene til dem.

Skrevet

Hvordan kan du uttale deg på vegne av både samer og negre?

Hvor uttaler jeg meg på vegne av andre?

Skrevet

En stor forskjell er at Muktar har uttalt seg om et drap som faktisk har skjedd.

Det er noe helt annet enn hva Hætta har gjort.

Slik sett er det en vesensforskjell - selv om holdningene som Hætta står for er ille nok.

Ja, Muhktar har gjort det klart at muslimer skal følge landets lover.

Å "forstå" er tvetydig på norsk.

Skrevet

"...men likevel er det "enkelte" her som starter tråder om Mukhta, men "glemmer" Hætta. Selv om Hætta er verre."

Og hva så Sør?

Det finnes mye som er vesentlig værre en hva både Hætta og Mukhta har sagt, men at vi velger å skrive om en av dem betyr selvfølgelig ikke at vi også skal være nødt til å skrive om alle de som er like ille eller værre?

Dette blir alt for dumt Sør - og ser du ikke det, så sier vel det sitt.

Jeg har da ikke påstått at det ikke finnes verre uttalelser. Poenget er at folk hisser seg opp over Mukhtar (som "tilfeldigvis" er muslim), men ikke over Hætta (som "tilfeldigvis" er norsk).

Ren dobbelmoral.

Skrevet

Hva handler egentlig ditt første innlegg om da?

Handler det om Hætta, eller om oss andre her som ikke startet en tråd om Hætta?

Eller handler det om at Hætta har blitt "diskriminert" til "fordel" for Muktar?

Nå er du så langt ut på jordet som du kan komme Sør.....

Det handler om dobbelmoralen ved å fordømme "muslimen" (som etterpå oppklarte at han var misforstått), men ikke fordømme Hætta, som gjør det klart at han faktisk mener det han sa.

Skrevet

Muktar har heller ikke tatt avstand fra dette så vidt jeg vet....

Det har ikke Hætta heller...

Skrevet

Vi snakker ikke om samer og/eller muslimer generelt, men om disse to spesifike uttalelsene, og om reaksjoene til dem.

Hva Hætta måtte finne på å si og ha av holdninger, vil neppe påvirke andre på en måte som vil kunne få negative konsekvenser for særlig mange.

Noe helt annet gjelder for lederen av Islams råd....

Skrevet

Jo. Hætta har gjort det klart at han ikke tar avstand fra drapstrusler.

Muhktar har gjort det klart at muslimer skal følge landets lover.

Med vennlig hilsen

"Muhktar har gjort det klart at muslimer skal følge landets lover."

Og han gjorde det samtidig klart at Sharia burde innføres som et lands lover så snart det var flertall for det.

Han gjorde det også klart at han ikke tok avstand fra steining til døde av kvinner som hadde forbrutt seg mot Sharialoven - eller alle andre ekstreme avstraffelser som Sharialoven medfører.

Skrevet

Hvor uttaler jeg meg på vegne av andre?

I alle tråder her hvor du påstår at samer mener det er greit å bli kallt samer, mens negre ikke mener det er greit å bli kallt negre.

Det er din personlige synsing, men du uttaler deg likevel som om det er på vegne av både samer og negre.

Skrevet

Ja, Muhktar har gjort det klart at muslimer skal følge landets lover.

Å "forstå" er tvetydig på norsk.

Nå blander du hummer og kanari.

Muhtar har helt klart gitt uttrykk for at han har forståelse for både misshandlinger/drap som utføres iht Sharialovene samt drapet i Nederland.

At han også har sagt at muslimer skal følge Norges lover har intet med det å gjøre.

Jeg kan også si at nordmenn i Norge skal følge Norges lover her. Men jeg har da ikke sagt noen ting om hvordan jeg mener nordmenn skal oppføre seg i utlandet.....

Skrevet

Jeg har da ikke påstått at det ikke finnes verre uttalelser. Poenget er at folk hisser seg opp over Mukhtar (som "tilfeldigvis" er muslim), men ikke over Hætta (som "tilfeldigvis" er norsk).

Ren dobbelmoral.

Muhktar representerer en stor del av Norges muslimer.

Med tanke på all "dritt" som utføres av fundamentalistiske muslimer verden rundt - og som får konsekvenser for veldig mange - så er det vel ikke rart at hans uttalelser og holdninger blir ilagt mer vekt enn en stakkars same?

Eller sitter du med informasjon om at samene utfører terrorhandlinger verden over, og at vi snart kan forvente dette også på norsk jord - så dette er noe vi absolutt bør følge med på?

Skrevet

Nei.

Da kan du umulig være enig med deg selv rundt om i denne tråden....

Skrevet

Det handler om dobbelmoralen ved å fordømme "muslimen" (som etterpå oppklarte at han var misforstått), men ikke fordømme Hætta, som gjør det klart at han faktisk mener det han sa.

Ser du noen her som synes det var OK det Hætta gjorde?

Neivel - hva maser du så om?

Men jeg legger merke til at du mener Muhktar bare var "missforstått", og at han selvfølgelig ikke mente det han helt klart sa - både i Holmgang og dagen etter i nyhetene....

Jeg legger også merke til hvilken forståelse du viser for han, som også mange ganger før har vist holdninger som ikke kan sies å være "moderate".

Den samme forståelse og fortolkning av andres uttalelser her er helt klart noe vesentlig annet.

Så nok en gang viser du hvor dine sympatier ligger. Du gjør hva du kan for å forsvare islamittene, samtidig som du gjør hva du kan for å krisemaksimere uttalelser og holdninger blant de som ikke er like "pro islam".

Skrevet

Det har ikke Hætta heller...

Det kan godt være.

Men så representerer heller ikke Hætta flere tusen norske muslimer.

Det gjør Muhktar, og dermed er det mer interessant hva han mener om det, enn Hætta.

Men slik er det vel ikke i din verden Sør?

Skrevet

"Muhktar har gjort det klart at muslimer skal følge landets lover."

Og han gjorde det samtidig klart at Sharia burde innføres som et lands lover så snart det var flertall for det.

Han gjorde det også klart at han ikke tok avstand fra steining til døde av kvinner som hadde forbrutt seg mot Sharialoven - eller alle andre ekstreme avstraffelser som Sharialoven medfører.

Ja, fyren er en religiøs idiot - som så mange andre. Men ettersom vi ikke har eller får Sharia i Norge, så er det Hætta sier faktisk verre.

Skrevet

I alle tråder her hvor du påstår at samer mener det er greit å bli kallt samer, mens negre ikke mener det er greit å bli kallt negre.

Det er din personlige synsing, men du uttaler deg likevel som om det er på vegne av både samer og negre.

Har du noen uttaleser fra samiske organisasjoner som misliker ordet "same"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...