Gå til innhold

Tar ikke avstand fra drapstrusler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå blander du hummer og kanari.

Muhtar har helt klart gitt uttrykk for at han har forståelse for både misshandlinger/drap som utføres iht Sharialovene samt drapet i Nederland.

At han også har sagt at muslimer skal følge Norges lover har intet med det å gjøre.

Jeg kan også si at nordmenn i Norge skal følge Norges lover her. Men jeg har da ikke sagt noen ting om hvordan jeg mener nordmenn skal oppføre seg i utlandet.....

Nei, du aksepterer jo at "vi" ikke skal følge Menneskerettighetene, så du er isåfall i samme kategori som ham.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Goliath

27

• Grip

5

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Muhktar representerer en stor del av Norges muslimer.

Med tanke på all "dritt" som utføres av fundamentalistiske muslimer verden rundt - og som får konsekvenser for veldig mange - så er det vel ikke rart at hans uttalelser og holdninger blir ilagt mer vekt enn en stakkars same?

Eller sitter du med informasjon om at samene utfører terrorhandlinger verden over, og at vi snart kan forvente dette også på norsk jord - så dette er noe vi absolutt bør følge med på?

Så muslimer er kollektivt ansvarlige, men kristne er det ikke?

Skrevet

Da kan du umulig være enig med deg selv rundt om i denne tråden....

jo.

Skrevet

Ser du noen her som synes det var OK det Hætta gjorde?

Neivel - hva maser du så om?

Men jeg legger merke til at du mener Muhktar bare var "missforstått", og at han selvfølgelig ikke mente det han helt klart sa - både i Holmgang og dagen etter i nyhetene....

Jeg legger også merke til hvilken forståelse du viser for han, som også mange ganger før har vist holdninger som ikke kan sies å være "moderate".

Den samme forståelse og fortolkning av andres uttalelser her er helt klart noe vesentlig annet.

Så nok en gang viser du hvor dine sympatier ligger. Du gjør hva du kan for å forsvare islamittene, samtidig som du gjør hva du kan for å krisemaksimere uttalelser og holdninger blant de som ikke er like "pro islam".

Les hva jeg skriver.

Skrevet

Det kan godt være.

Men så representerer heller ikke Hætta flere tusen norske muslimer.

Det gjør Muhktar, og dermed er det mer interessant hva han mener om det, enn Hætta.

Men slik er det vel ikke i din verden Sør?

Det er jo imponerende hvor stor tillit du har til Islamsk Råd.

Skrevet

Men Sør da, du ser vel en viss forskjell på dette?? Så blind kan du umulig å være?? Eller er du bare ute etter å provosere??

Skrevet

Ja, fyren er en religiøs idiot - som så mange andre. Men ettersom vi ikke har eller får Sharia i Norge, så er det Hætta sier faktisk verre.

Det Hætta sier er fullstendig idioti, og jeg tror han ville møtt vesentlig skarpere reaksjoner hadde han ikke vært same.

Slik sett blir han "positivt forskjellsbehandlet" fordi han tilhører en minoritet.

Og det er heller ikke bra.

Skrevet

Har du noen uttaleser fra samiske organisasjoner som misliker ordet "same"?

Nei - men jeg kjenner personlig en same som ikke liker å bli kalt det, og jeg kjenner en neger som synes det er et helt greit begrep å bruke om han.

Skrevet

Nei, du aksepterer jo at "vi" ikke skal følge Menneskerettighetene, så du er isåfall i samme kategori som ham.

Nå er jo ikke jeg enig med deg i det, men uansett så burde jo jeg da møte en viss grad av forståelse for det av deg - siden Muhktar gjør det:-)

Skrevet

Men Sør da, du ser vel en viss forskjell på dette?? Så blind kan du umulig å være?? Eller er du bare ute etter å provosere??

Hei,

Selvsagt er det forskjeller - begge veier.

Bl.a. er vel Hætta en demokratisk valgt representant i en lovgivende institusjon - Sametinget....

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei - men de som uttaler seg på vegne av mange muslimer har så absolutt et ansvar for hva de sier og hvem de viser sympatier og forståelser overfor.

Skrevet

jo.

Oj - da ser jeg lettere hvilke problemer du sliter med:-)

Skrevet

Les hva jeg skriver.

Jeg gjør det, og forsøker å finne ut av hva du egentlig mener.

Ikke så lett siden det kan se ut som om du ikke er helt enig med deg selv?

Nå kan det jo være at det egentlig er et par, tre ulike ting du blander sammen i en stor diskusjon.

Det kan være lurt for å ha flere muligheter/vinkler å argumentere både for og imot, men det er lite egnet hvis man ønsker en diskusjon her på DOL der de fleste forstår hvor grensene for hva man egentlig diskuterer går.

Skrevet

Det er jo imponerende hvor stor tillit du har til Islamsk Råd.

Tillit?

Islamsk råd mottar forholdsvis mye økonomisk støtte fra staten basert på det antall medlemmer de har.

Det igjen skulle bety at de representerer meninger og holdninger til en forholdsvis stor andel av den norske muslimske befolkningen.

Og at det er riktig har jeg en viss tillitt til.

Men min tillitt til Islamsk råd og deres medlemmer er vesentlig mindre, og den er fremdeles på nedadgående....

Skrevet

Det Hætta sier er fullstendig idioti, og jeg tror han ville møtt vesentlig skarpere reaksjoner hadde han ikke vært same.

Slik sett blir han "positivt forskjellsbehandlet" fordi han tilhører en minoritet.

Og det er heller ikke bra.

Han blir sett på som en "tulling" og har dermed ikke injurierende kraft? - jo, det er rasisme det! :)

Skrevet

Nei - men jeg kjenner personlig en same som ikke liker å bli kalt det, og jeg kjenner en neger som synes det er et helt greit begrep å bruke om han.

Samenigger!

Skrevet

Jo. Hætta har gjort det klart at han ikke tar avstand fra drapstrusler.

Muhktar har gjort det klart at muslimer skal følge landets lover.

Med vennlig hilsen

Som retorisk triks for å legge tåke over islamske angrep på ytringsfrihet, er dette et ganske bra case. For noen er dette viktig, og vi må regne med stadig mer av dette etterhvert som situasjonen tilspisses.

At et medlem i sameparlamentet sier noe slikt, er selvsagt alvorlig. Imidlertid er dette en parantes og ingen trussel mot ytringsfriheten her i landet, og langt mindre i verden forøvrig.

De muslimske angrep på ytringsfriheten er langt alvorligere. Dette skyldes selvsagt omfanget (hele verden) og også at de har vist at de er villige til å ty til vold i praksis.

Man ser derfor ganske få angrep på islam i offentlig debatt. Dels skyldes dette en politisk korrekt presse som sensurerer folk, men ikke minst skyldes det at folk er redde for å si hva de mener. Så langt er det allerede kommet.

Islam er den verste pesten verden står overfor siden nazismen. Underlig da at denne pesten har såpass mange klakkører her på berget.

Skrevet

Han blir sett på som en "tulling" og har dermed ikke injurierende kraft? - jo, det er rasisme det! :)

Ikke sant:-)

Skrevet

Samenigger!

Nigger same - eller same faen kan det være....:-)

Skrevet

Som retorisk triks for å legge tåke over islamske angrep på ytringsfrihet, er dette et ganske bra case. For noen er dette viktig, og vi må regne med stadig mer av dette etterhvert som situasjonen tilspisses.

At et medlem i sameparlamentet sier noe slikt, er selvsagt alvorlig. Imidlertid er dette en parantes og ingen trussel mot ytringsfriheten her i landet, og langt mindre i verden forøvrig.

De muslimske angrep på ytringsfriheten er langt alvorligere. Dette skyldes selvsagt omfanget (hele verden) og også at de har vist at de er villige til å ty til vold i praksis.

Man ser derfor ganske få angrep på islam i offentlig debatt. Dels skyldes dette en politisk korrekt presse som sensurerer folk, men ikke minst skyldes det at folk er redde for å si hva de mener. Så langt er det allerede kommet.

Islam er den verste pesten verden står overfor siden nazismen. Underlig da at denne pesten har såpass mange klakkører her på berget.

De syke idéene du forfekter "er den verste pesten verden står overfor siden nazismen."

Og faktisk skremmende lik nazismen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...