Gå til innhold

Apropos diskusjoner om bruk av vanedannende medikamenter

Anbefalte innlegg

Leste nettopp et innlegg på forum for rusterapi: http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2344461

Tenkte i den forbindelse på de diskusjonene som var her for en tid tilbake om bruk av denne type medikamenter. Det var mange som ønsket større aksept for bruk av vival ol, og det har jeg forståelse for i mange tilfeller. Synes allikevel det er greit å lese et så klart "vitnesbyrd" på hvorfor det allikevel er behov for våkne leger i forbindelse med forskriving av vanedannende medisiner.

Fortsetter under...

Takk for innlegget og linken. Jeg tror at alle har godt av en påminnelse om hva disse preraratene kan føre til om de blir misbrukt.

Jeg bruker selv vival, men heldigvis sjelden. Jeg tar en dersom jeg kjenner en dag at min sosiale fobi tar overhånd. Min lege gikk grundig igjennom informasjon rundt fare for avhengighet, og jeg har stor respekt for dette.

MEN (jeg har ofte et men...), Ang "våkne leger":

Jeg hadde tidligere samme lege som en venn av meg. Han havnet på kjøret og misbrukte blant annet piller. Uten at legen ga meg noen informasjon snakket vi (mest jeg selvsagt) av og til om han. Han ble etterhvert en såkalt "hard" misbruker av amfetamin, kokain og rohypnol. Han fortalte meg at han solgte sine imovane og vival videre for å finansiere amfetaminbruken, og jeg fortalte dette videre til legen. Ja jeg vet, dårlig gjort, men jeg syntes det var forferdelig at medikamenter som skulle hjelpe ble en kilde til å skulle finansiere misbruk. (Husker ikke hvor mye han fikk for pillene, men det var ganske mye)

Jeg gruet meg enormt, men bestemte meg for å si fra. Svaret jeg fikk var at: "Jeg slutter ikke å skrive ut medikamenter noen trenger uansett hva de gjør med dem".

Jeg har ingenting jeg skulle sagt. Ingen verdens ting, vet det! Jeg forstår det bare ikke...

Grunnen til at jeg spør deg er at du virker ganske "lærd". Misforstå meg rett her(hehe), det ser bare ut som om du har en viss greie på dette...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...