Gå til innhold

Vektøkning efexor???

Anbefalte innlegg

jeg har gått på efexor depot (75 mg) i nesten 8 mndr pga utmattelsesdepresjon og angst. Dette har fungert ganske greit. Er nå tilbake på jobb dog ikke helt uten plager. Men formen har kommet seg og er i stadig bedring (får jeg håpe).

Legen har sagt at jeg bør ta efexor i noen mnd til og det er jeg enig i.Problemet er at jeg har lagt på meg masse de siste måndene og er usikker på om noe av det kan skyldes efexor? Noen som har erfaringer? Jeg tok av meg veldig mye da jeg var syk (sykemeldt i et halvt år, tok av over 10 kg, fra 63 til 53) på tre fire mnd. Grunnen til det var jo selvsagt at jeg hadde mye dårligere apetitt samt at jeg gikk på do veldig ofte. Nå har magen min blitt ganske treg igjen og jeg føler at jeg legger på meg av den grunn også. Er tilbake på over 65 kg nå men det til tross for at jeg spiser mye sunnere og trener mer enn jeg gjorde før jeg møtte veggen og ble syk. Blir ganske fortvilet nå jeg bare blir tykkere og ikke føler meg vel pga det. Er liksom ikke meg... Påvirker også humøret når jeg ikke føler meg vel med kroppen min. Bør jeg bytte til annet AD? Føler det er litt dumt da jeg har blitt vant til efexor og trenger en som også går på angst....

Men vil heller ikke ese utover....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166032-vekt%C3%B8kning-efexor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I felleskatalogen er både, anorexsi og vektøkning oppført som bivirkninger.

Hvor lenge er noen måneder? Om du bør skifte har vel litt med hvor mye lengre du skal bruke dem? Kan jo være en del bråk med å skifte medisin.

Tror du Efexoren reduserer forbrenningen din?

Har du diskutert dette med legen din?

Flott at du er bedre og tilbake i jobb. Håper du finner ut av vekta snart.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...