Gå til innhold

Hva slags problemer sliter de med ustabil emosjonell pf med?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Til Tinmari

Det kommer ann på hvor godt dem fungerer i hverdagen... Noen har grei fungering, mens andre har dårlig fungering...

Er 100% ufør pga dette.

Sliter med humørsvingninger, har lett for å bli sinna, rastløs, utålmodig, dårlig selvtillit, selvskading, impulsivitet og er svært sårbar av meg...

Har du også den samme diagnosen siden du spør?

Jeg hadde en venninne med den diagnosen. Hun fungerer kjempebra på enkelte områder, men sliter i forholdet til andre.

Grunnen til at hun var og ikke er en venninne er at hun kuttet meg ut hver gang jeg ikke gjorde som det passet henne. Og når en ting var gått over fant hun noe nytt å være sur for. Jeg må innrømme at jeg ikke lenger orket å tilpasse meg humøret hennes så vi omgåes ikke lenger.

Til Tinmari skrev (På 26.11.2004 den 22.35):

Det kommer ann på hvor godt dem fungerer i hverdagen... Noen har grei fungering, mens andre har dårlig fungering...

Er 100% ufør pga dette.

Sliter med humørsvingninger, har lett for å bli sinna, rastløs, utålmodig, dårlig selvtillit, selvskading, impulsivitet og er svært sårbar av meg...

Jeg har den diagnosen og sliter med å forholde meg til andre, som jeg trodde var mine venner og andre. Får "hetta" i forsamlinger med folk,Er ustabil i humør og med hva jeg kan finne på,Jeg kan nemlig finne på mye rart i dårlige perioder. feks stikke av for å komme bort fra det som er vondt. Er i perioder suicidal,og kan drive med selvskading.Så problemene kan nok være mange med den diagnosen...

Annonse

impulskontroll skrev (På 27.11.2004 den 9.10):

De sliter med forholdet til andre. Med heftige emosjoner, brått uforutsigbart sinne, vansker med å kontrollere sinne.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=256271

Er det slike ting personer med ustabil pf kan finne på? eller er dette symptomer på noe helt annet?

Til Tinmari skrev (På 26.11.2004 den 22.35):

Er 100% ufør pga dette.

Har en bekjent som jeg synes har veldig mye av disse symptomene. Synes hun er veldig ambivalent i forhold til ting, kan få plutselige humørsvingninger. Jeg vet rett og slett aldri hvor jeg har henne, derfor kuttet jeg henne ut. Hun ble da selvfølgelig rasende på meg. Symptomene kan jo selvsagt skyldes andre ting men jeg har alltid lurt på om hun kunne ha en ustabil pf.

Tiimari skrev (På 27.11.2004 den 11.06):

Har en bekjent som jeg synes har veldig mye av disse symptomene. Synes hun er veldig ambivalent i forhold til ting, kan få plutselige humørsvingninger. Jeg vet rett og slett aldri hvor jeg har henne, derfor kuttet jeg henne ut. Hun ble da selvfølgelig rasende på meg. Symptomene kan jo selvsagt skyldes andre ting men jeg har alltid lurt på om hun kunne ha en ustabil pf.

Hun kan ha emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse enten borderline type eller impulsiv type.

dette er mitt nick
  impulskontroll skrev (På 27.11.2004 den 9.10):

De sliter med forholdet til andre. Med heftige emosjoner, brått uforutsigbart sinne, vansker med å kontrollere sinne.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=256271

Unnskyld meg, men er det ikke litt drøyt og legge ut en link til en så alvorlig handling, som om de fleste med borderline er i stand til å utføre slike ting! Det står dessuten ikke nevnt noen ting om evt diagnose til denne kvinnen! Vær litt forsiktige med hva dere legger ut her!

Gjest calestia

jeg har visst bpd. men fungerer helt fint. Var vel på trynet tidligere, men nå er det ikke noe problem, og tror ikke jeg skaper så mye trøbbel.. trenger ikke være vanskelig fordi man har diagnosen, det er utrolig mange variasjoner!!

dette er mitt nick skrev (På 27.11.2004 den 19.12):

Unnskyld meg, men er det ikke litt drøyt og legge ut en link til en så alvorlig handling, som om de fleste med borderline er i stand til å utføre slike ting! Det står dessuten ikke nevnt noen ting om evt diagnose til denne kvinnen! Vær litt forsiktige med hva dere legger ut her!

jeg er helt enig med deg. Vedkommende som la ut linken burde redegjort mer for hvorfor han/hun valgte å legge den ut og om det hadde noe relevans til pf i det hele tatt. Jeg tror neppe at de fleste personer med denne type pf ville gjort noe sånt.

Gjest impulskontroll
  Timari skrev (På 27.11.2004 den 23.08):

jeg er helt enig med deg. Vedkommende som la ut linken burde redegjort mer for hvorfor han/hun valgte å legge den ut og om det hadde noe relevans til pf i det hele tatt. Jeg tror neppe at de fleste personer med denne type pf ville gjort noe sånt.

De fleste med borderline gjør selvsagt ikke slikt, men sannsynligheten for at jenta har borderline, evt antisosial pf, vil jeg regne som særdeles stor.

Annonse

I de diagnostiske kriteriene nevnes også stor engstelse for å bli forlatt/være alene, og det å ha en smertefull tomhetsfølelse.

Sårbarhet ovenfor andres kritikk er også typisk.

I tillegg til disse, har i alle fall jeg problemer med å forholde meg nært til andre. Jeg vil svært gjerne ha nære gode relasjoner, men jeg er engstelig og skeptisk og venter meg ofte noe negativt fra omgivelsene hvis jeg viser meg som den jeg egentlig er.

Hvis noen har gode erfaringer med spesielle typer behandlingsformer blir jeg glad for tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...