Gjest HvordanLeve Skrevet 23. januar 2001 Del Skrevet 23. januar 2001 Jeg er ei jente i tenårene. I det siste.. (et par år.. ) så har jeg følt meg så tom så maktesløs. Alt er et slit.. svikter i å gjøre mine plikter hjemme, så vel som på skolen. Føler meg som en plage for all, vil ikke ta kontakt, redd for å mase. Jeg trodde i det siste dette hadde endret seg, jeg begynte å være mer med venner, begynte tilogmed å omgås gutter. Det viste seg at plutselig stod d tre gutter på døra. alt ble så vanskelig, klarer selv ikke ta en slik avgjørelse da jeg var redd for å såre dem. I stedet ble det heller at jeg ungikk dem. Leter så virkelig etter den rette, men han er ikke å finne. Jeg føler ikke annet en forakt mot meg selv. Så hvordan kunne noen like meg, når jeg ikke engan liker meg selv. Jeg vet jeg er ung, men jeg er så ensom. Alt føles så håpløst så bortkastet! Jeg har ingen ambisjoner for hva jeg skal bli da jeg blir eldre. Kranglet mye med min mor i det siste.. jeg føler meg fanget, vil ut.. Er tilstadighet trøtt, men får ikke sove noe mer enn det jeg gjør, så det blir til at jeg sitter på skolen og strever for å holde øynene åpne. Jeg har lenge hatt tanker om selvmord, men jeg har ikke mot selv til å gjøre noe med d, enda jeg virkelig har lyst til å ende alt. Men tenk om noen virkelig bryr seg, kunne aldri hatt d på samvittigheten at noen feller en tåre på min vegne. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor jeg føler meg så elendig. Jeg bør jo egentlig ikke klage, har det vel bra matrealistisk sett.. men det gjør så vondt. Hva skyldes dette.. jeg har vurdert å gå til psykolog.. men jeg tør ikke, vil ikke.. er redd for hva andre vil mene.. vet ikke hva som er galt.. Hadde satt pris på et svar.. Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16617-depresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. januar 2001 Del Skrevet 24. januar 2001 Ja, dette høres ut som en depresjon. Jeg vil anbefale deg at du tar kontakt med en lege for undersøkelse og behandling. All behandling for psykiske lidelser er gratis for personer under 18 år. Legen har taushetsplikt, også overfor dine foreldre, når du er fyllt 16 år. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16617-depresjon/#findComment-76860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.