Gå til innhold

Vet jeg hva jeg gjør ?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er en 34 år gammel dame med 3 barn.Har vært sammen med mannen min siden jeg var 15 år.

Begynte med angst og depresjoner for 3 år siden. Bruker antidepressiva 20 mg pr. dag og skal nå begynne i kognitiv terapi på sykehuset.

Har ikke vært i jobb pga. psyken disse 3 årene.

Er fremdeles veldig deprimert men har ikke vært så mye plaget med angsten som tidligere.

Har fått det for meg att det er min familie situasjon som kan være årsaken til att jeg ikke kommer videre ang. mine psykiske problemer.Føler det er min mann som sliter på meg, og att det er her jeg må gjøre noe for å komme videre.Er fortsatt glad i han men elsker han ikke lengre. Føler vi har vokst fra hverandre og att vi derfor ikke trives så godt lengre sammen.Snakker ikke samme språk lengre.

Så til spørsmålet mitt:

Er jeg totallt på villspor i min tankegang om att jeg selv kan bli bedre psykisk hvis jeg går fra han? Kan det være han som er årsaken til mine psykiske problemer?

Er jeg i stand til å ta slike avgjørelser i min tilstand?

Kan mine problemer med depresjon og angst forverre seg ved ett evt. samlivsbrudd?

Er innerst inne veldig redd for å bryte ut men føler samtidig att det er det eneste rette. Sliter på hverandre sånn som vi har det nå.

Håper det er noen som kan svare meg på noe av dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16624-vet-jeg-hva-jeg-gj%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Min erfaring er at depresjon like ofte er årsaken til samlivsvansker som det motsatte.

Jeg tror ingen forhold er gode, nære og varme etter tre år med depresjon.

Du skal nå begynne i terapi. Jeg mener det vil være lurt av deg å diskutere dette spørsmålet grundig med behandleren din før du tar en avgjørelse. Du har intet å tape på å utsette denne avgjørelsen i et halvt år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...