Gå til innhold

candida??

Gjest someone out there...

Anbefalte innlegg

Gjest someone out there...

har slitt med mage og tarm plager i mange år nå, og har netopp tatt prøver hos legen for å finne ut om allergier osv..de fant ingen ting i prøvene som tydet på at noe var galt, så da fikk jeg noen tabletter på resept mot urolig mage.har ikke merket noen virkning, og har også prøvd uttallige andre reseptfrie midler fra apoteket uten å merke bedring.

har ekstremt mye luft i magen,den rumler og "bobler", får ofte en brennende følelse og luftsmerter, forstoppelse og generellt urolig mage..er også til tider ganske slapp og har lite energi,har jernmangel så har begynnt og ta jerntilskudd. får også slike hvite smertefulle sår i munnen hele tiden og har lest at disse kan ha sammenheng med mageplager..

hvis man har candida i hele kroppen, er det da en selvfølge at man også har f.eks underlivssopp?

jeg er så oppgitt over dette og vet ikke hva jeg skal gjøre.leste en artikkel idag om en som hade fått diagnosen candida sopp i hele kroppen og lurer på om det kan være mitt tilfelle også.har mange av de samme sympthonene. men hvordan får man påvist at man har candida?burde ikke legene funnet ut at det var sopp som var årsaken til plagene da jeg tok de prøvene??

det er vel ikke vits å gå tilbake til legen med mine misstanker om sopp, men hvor skal jeg oppsøke hjelp til å finne ut av dette?går på vidergående skole og har en litt stresset hverdag(vet at stress alene ikke er årsaken til plagene pga.har slitt med plagene i mange år og også i mer rolige perioder)

mitt størte ønske er å bli kvitt disse problemene.jeg kunne gått på verdens strengeste diett bare jeg visste hva jeg skulle gjøre og bare jeg ble kvitt oppblåstheten og de andre plagene...det ødelegger mye for meg, spesielt i sosiale situasjoner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166304-candida/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

høres ut som candida for meg ihvertfall. Anbefaler deg å ringe til candida klubben. Du kan ikke forvente at legen vet noe særlig om dette. Noen leger i Oslo er flinke. Vet ikke hvor du bor, men det finnes en spesialist på dette som heter dr Heiko Santelmann (Oslo), ellers dr Beumann hos Balderklinikken. Du må få gjort noe med plagene dine. Anbefaler deg å starte med candidaklubben. Dietten er ganske streng, men det er ingenting mot plagene du har daglig. Mange blir veldig fort bedre av bare dietten(sulteforer soppen) etterhvert kan du ta noe for å drepe soppen i tillegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166304-candida/#findComment-1095489
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...